Eten
Dolfje
08-11-2023 om 18:44
Ik heb wel Ors klaarliggen voor onze vakantie komende week maar zal ook nog een zak drop meenemen. Wij kregen ook als tip jaren geleden elke dag een glas gewone cola te drinken, dus geen light of zero.
Verder gaat er hier hoop paracetemol, ibuprofen, antihistamine tegen zonne-allergie ( al jaren niet meer gehad maar je zal net zien als ik het niet bij me heb) muggenspul en heel veel zonnebrand mee. We gaan naar een West Afrikaans eiland waar dat spul allemaal niet zo makkelijk te krijgen is als op Mallorca etc. Dan heb ik dat allemaal niet bij me.
Morgen laatste werkdag voor mij. Dan zoetjes aan de komende dagen huis poetsen en inpakken.
Ik verheug me op de zon en om on topic te blijven lekker eten en niet zelf hoeven koken en opruimen 
Loulou39
08-11-2023 om 18:56
Dolfje schreef op 08-11-2023 om 18:44:
Morgen laatste werkdag voor mij. Dan zoetjes aan de komende dagen huis poetsen en inpakken.
Ik verheug me op de zon en om on topic te blijven lekker eten en niet zelf hoeven koken en opruimen
Heerlijk! Ben jaloers, maar van harte gegund 👍🏻
Veel plezier!
anijsblokje
08-11-2023 om 22:37
Ik at het laatste beetje kikkererwten-aubergine-tomaat-gember-stoofpot omdat ik geen zin had in dat wat op de planning stond.
Moirmel
08-11-2023 om 22:42
Voor mezelf was het gisterenavond een feestje met veel drank en de nacht doorgetrokken, dus deze avond heeft partner voor zichzelf gekookt. (Wordt daar eigenlijk te oud voor).
Morgen maak ik weer die quiche met pompoen en spinazie die hier enkele weken geleden gepost werd, die was toen heel goed bevallen en ik heb nog een pompoen die ik moet verwerken.
yette
08-11-2023 om 23:13
Vandaag ben ik naar Maastricht gereden en heb daar vanavond lekker & gezellig mezze en ravioli met truffel en burrata gegeten.
ToetieToover
08-11-2023 om 23:19
Mijn vriezer stond gisteren te piepen en bleek bijna ontdooid, grrr. 😡 ‘iemand’ heeft ‘m niet goed dicht gedaan en ik was het niet want ik eet geen ijsjes. Dat is Fins namelijk, ijs eten in de winter. 🥶
Ik ga deze week daarom alle vlees en vis uit de vriezer zoveel mogelijk opmaken. Ik heb net rendang staan maken alvast voor zaterdag en ik weet ook al wat we morgen eten:
Twee porties bietensoep voor de lunch morgen zijn alvast van de vriezer naar de koelkast verhuisd. Eet ik met zadencrackers en rookkaas.
Morgen moeten echt de kipfilethaasjes op die nog in de koelkast liggen. Die ga ik grillen, en dan eten we die met wortelsalade, mango-ui-komkommersalade, (mango komt ook uit de vriezer) rijst, hummus en pindasaus.
Vandaag aten we kipdijfilet uit de vriezer met een tandoori sausje (waarin ik gepureerde witte bonen deed), rijst, hartige hangop en kropsla.
afrodite05
09-11-2023 om 07:15
Oh Toetie, dat is zó balen, een ontdooide vriezer! Is hier ook wel eens gebeurd, iets met man die een stekkerdoos nodig had en daarom die waar de vriezer op zat "leende", maar vergat om terug te leggen naderhand. Vooral zonde voor alle maaltijden die we er toen in hadden, het rauwe vlees kon ik wel snel tot iets verwerken en terug de vriezer in. Zijn het bij jou vooral bereide producten of ook rauwe dingen die niet meteen verloren zijn?
Ik pluk ook iets uit de diepvries, maar gelukkig om een andere reden: druk en spitsuur enzo. Het wordt chili con carne en daar gaat een zakje rijst bij, ook uit de diepvries. Lang leve de magnetron. Waarschijnlijk snijden we er nog wat komkommer bij.
Dolfje
09-11-2023 om 07:27
Ik heb nog dahl in de diepvries, bak ik er een ei bij. Als ik tenminste niks anders verzin als ik vanmiddag gesport heb.
RoosOpJeHoed
09-11-2023 om 11:58
Gisteren aten wij boerenkoolstamppot met rookworst. De worst kwam van de slager, in de hoop dat ik liefde voor rookworst zou ontwikkelen. Maar helaas, het is gewoon niet mijn ding. Zoon was wel blij.
Vanavond eten we kruidige couscous (ui, knoflook en tomaten stoven met veel kruiden) met geroosterde groente en amandelen die ik nog even rooster in de pan.
MijnNaamIsHaas73
09-11-2023 om 15:22
Wij eten vanavond nasi, de rijst kook ik verder, de rest komt uit de vriezer. Gebakken eitje erbij, jammie
Voor oudste een bakje pasta uit de vriezer
Teigera
09-11-2023 om 16:47
Wat een fijn vooruitzicht Dolfje, dat je bijna lekker op vakantie bent! Wens jullie veel plezier.
Wij eten vanavond pasta met hazelnotensaus, courgette en spinazie. Probeerseltje
dus ben benieuwd.
ToetieToover
09-11-2023 om 16:59
afrodite05 schreef op 09-11-2023 om 07:15:
Oh Toetie, dat is zó balen, een ontdooide vriezer! Is hier ook wel eens gebeurd, iets met man die een stekkerdoos nodig had en daarom die waar de vriezer op zat "leende", maar vergat om terug te leggen naderhand. Vooral zonde voor alle maaltijden die we er toen in hadden, het rauwe vlees kon ik wel snel tot iets verwerken en terug de vriezer in. Zijn het bij jou vooral bereide producten of ook rauwe dingen die niet meteen verloren zijn?
Ik pluk ook iets uit de diepvries, maar gelukkig om een andere reden: druk en spitsuur enzo. Het wordt chili con carne en daar gaat een zakje rijst bij, ook uit de diepvries. Lang leve de magnetron. Waarschijnlijk snijden we er nog wat komkommer bij.
O zonde hè! Het viel nog mee met de vriezer, het was vooral rauw vlees en vis. Ik heb nog wat soep weggegooid die er al een jaar in bleek te liggen en een ‘ping’ maaltijd van mijn dochter die ze nooit meer gaat opeten want die was inmiddels ook over de datum. Het ontdooide ijs en nog wat bevroren fruit heeft mijn lief als milkshake weggewerkt, die heeft namelijk een separate toetjesmaag
De rest krijgen we wel op. Morgen maak ik wat vis op, ik ga het in ieder geval verwerken en desnoods weer invriezen. Ik las hier laatst brandade, dat lijkt me wel een goed plan met de vis.
Dolfje
09-11-2023 om 17:19
Teigera schreef op 09-11-2023 om 16:47:
Wat een fijn vooruitzicht Dolfje, dat je bijna lekker op vakantie bent! Wens jullie veel plezier.
Dankjewel! Zo'n zin in zon!