Eten
Kaaaaaaaatje
29-10-2023 om 18:18
Ik wilde een soort ovenstoof unit dingetje maken met pompoen, kikkererwten, tomaten, ,harissa en paprika, maar de oven laat ons in de steek, hij blijft maar niet op tempratuur en ik realiseer me nu mijn vriend de pannekoeken staat op te piepen pas dat ik het dan ook gewoon in een pan kon maken en dan het filodeeg dakje even los in de oven kon doen.....
Ben niet meer zo scherp, lang weekend achte rde rug waarbij er 3000 keer per dag mijn titel (mama dus...) werd genoemd en ik ben er wel een beetje boel klaar mee.
anijsblokje
29-10-2023 om 18:29
Hier nep-paella, oftewel een stoofpot oa met rijst zo lang laten pruttelen dat het risottowaardig wordt, chorizo, paprika, erwtjes, tomaat en restjes van gisteren: bleekselderij, ui, wortel en mosselen.
@Kaaaaaatje: Hopelijk kan je je geduld nog bewaren want de hele tijd je titel moeten aanhoren is natuurlijk zeer vermoeiend!
MijnNaamIsHaas73
29-10-2023 om 19:26
Wat vervelend dewi-sri, hopelijk knapt je man snel op!
Wij aten zelf belegde pizzabodem. Ik had er champignons, artisjok, blauwe kaas en mozzarella op. Was lekker
Moosey
29-10-2023 om 20:48
Volgens mij ben ik niet de enige met een offday als ik het zo lees… Ik heb me s middags nog hoopvol naar de keuken gesleept om quichedeeg te maken, maar toen kwam ik erachter dat ik geen bloem had. Toen stelde lief voor pizza te laten komen en dat vond ik een heul goed idee. De pizza’s bleken nog steeds verbazend ok voor een snackbar/Döner/grillroom gebeuren.
afrodite05
30-10-2023 om 07:37
Hier gisteren ook een off-day... Zoon is na de eerste weer kinderopvang voor de eerste keer verkouden en flink heftig ook. Hoge koorts, dus wij zaten gisteravond met hem bij de huisartsenpost. Eerste oorontsteking te pakken. Elk half uur huilen, heel zielig. Dus alledrie een waardeloze nacht gehad. Ik begin nu zelf ook verkoudheidsklachten te krijgen. Straks maar naar de drogist voor de nodige hulpmiddelen.
Vanavond staat bloemkool met een simpele aardappel en een braadworstje op het menu.
yette
30-10-2023 om 08:36
Au! Oorontsteking is zo zielig!
Ik maak vanavond wrapjes, zelf aan tafel te vullen. Met groenten, gehakt, tacosaus en een jelapenõ-komijnekaas-sausje.
irmaladouce
30-10-2023 om 09:43
Wij aten gisteren rijst met scampis-chorizo-trostomaten :
https://dagelijksekost.vrt.be/gerechten/scampi-met-chorizo-en-trostomaten
Als hoofdgerecht dus. Ik had een flinke pan gemaakt, met wat meer tomaat dan het recept aangeeft, en alles ging schoon op.
Vandaag pasta (mss fregola want da's lang geleden) met kerstomaatjes, ansjovis, kappertjes, zwarte olijven (beetje putanesca-achtig).
RoosOpJeHoed
30-10-2023 om 15:38
Vanavond geroosterde tomaat-paprikasoep met broodjes en scrocchi met dip. Later op de avond nog een schaaltje kwark met fruit en muesli, want morgen rond het middaguur een ingreep in het ziekenhuis waarvoor ik nuchter moet zijn en ik dus niet kan ontbijten. Zie daar nu al tegenop. Rest van de week lichte maaltijden eten... Heb eigenlijk zin om me vanavond vol te (vr)eten met friet en chocola, maar dat zal weinig helpen 
FaithfulDuck87
30-10-2023 om 16:51
ik heb op het werk al warm gegeten, hutspot! Lekker
Vanavond nog een kommetje groentesoep en een beschuitje
Dolfje
30-10-2023 om 16:59
Wij eten buiten een kom kippensoep van gisteren straks dit:
https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/81568/kruidige-bloemkool-met-gebakken-halloumi-1
Ik was er alleen van overtuigd dat ik nog pompoenpitten had maar blijkbaar dus niet dus ik gooi er wat zonnebloempitten over.
Loulou39
30-10-2023 om 17:00
Oooh, ik lees pas net met jullie mee, maar wat hebben jullie lekkere tips! Leuk om in het weekend uit te proberen 💃🏻.
Maar ik heb nu ook ineens zo’n zin in hutspot!
Door de week ben ik van de makkelijke maaltijden, verse soep, roerbakken (zak groente, aardappeltjes of noedels, gehakt oid erbij) en dan liefst voor twee dagen. De ene keer de helft in de vriezer, de andere keer in de koelkast voor de volgende dag.
Vandaag wordt het, uit de koelkast van eergisteren, prei-/bloemkoolsoep met een broodje. Niet voor herhaling vatbaar, maar prima te doen met een schep sambal en wat kruiden 👍🏻
MijnNaamIsHaas73
30-10-2023 om 19:02
Sterkte morgen Roos!
En welkom loulou, leuk dat je meeschrijft!
Wij aten gebakken zalm met sperziebonen en aardappelblokjes. Doordat de klokken in keuken nog niet verzet waren had mijn man het eten veel te vroeg klaar. Hij heeft het 20 minuten warm gehouden tot ik thuis was. Vooral voor de boontjes was dat niet echt bevorderlijk.
Moosey
30-10-2023 om 19:47
Hier maakte lief een herfstige pasta met knolselderij, gepofte tomaatjes, walnoten en wat droge worst. Was erg lekker.
Jynta1981
31-10-2023 om 07:15
Wij aten gister aardappels, snijbonen en een schnitzel. Was mwah. Man had alles zonder zout gekookt en de schnitzels hadden na het bakken geen korstje meer...
Vanavond maak ik Thaise groene curry met kip, broccoli, en peultjes. Rijst erbij. Oeh, nog even koriander halen bedenk ik me nu!
Dolfje
31-10-2023 om 07:17
Ik moet werken dus dan gerookte kipfilet met een komkommer in blokjes gaat mee.
Man heeft een bakje nasi goreng uit de diepvries gehaald en bakt daar ei, ui en champignons en tomaten bij geloof ik.