Eten
Kaaaaaaaatje
28-10-2023 om 23:37
Ik maakte iets wat lijkt op Paella. Dat smaakte goed. Een portie voor vandaag en een portie om maandag af te maken. Maar ik ben bang dat ik de rijst te lang heb laten garen, dus ik hoop dat de tanden niet te lang worden (vooral die van mezelf, vriend en de ouste aten met smaak, en zullen dat maandag ook doen, de jonsgte wilde er niet eens naar kijken....)
rionyriony
29-10-2023 om 09:09
Mijn kost is altijd heel eenvoudig. Gebakken uitjes met bonen vandaag (drie soorten bonen gemengd zoals bruine, witte en kapucijners) denk ik, en dan vind ik piccalilly of chilisaus uit een fles de smaak van de bonen wel beter maken, maar ik lust geen Chili con Carnekruiden meer. Met name de komijnsmaak verdraag ik niet meer. En de rest vind ik het niet beter maken. Hete chili nee. Gedroogde paprika mwah.
Misschien gaat er prei door want daar heb ik nog veel van.
Dolfje
29-10-2023 om 09:26
Ik ga van koolhydraatarme wraps ( verpakking is vrijdag opengegaan dus ze moeten op) een soort van flammkuchen maken met crème fraiche erop en spekjes en rode ui.
En ik wil eigenlijk ook een kippensoep maken want beetje verkouden en ik
soep maar dan moet ik nog wel naar de winkel.
FaithfulDuck87
29-10-2023 om 09:28
ik heb 4 mini-quiches in de oven staan, een ervan eet ik vandaag op, en ik maak er denk ik groentesoep bij.
Dolfje
29-10-2023 om 09:41
Friezinnetje schreef op 29-10-2023 om 09:28:
ik heb 4 mini-quiches in de oven staan, een ervan eet ik vandaag op, en ik maak er denk ik groentesoep bij.
Lekker!
yette
29-10-2023 om 10:12
De vriezer moet leeg: aardappelkroketjes uit de oven, een pak doperwten met worteltjes (ligt al een tijdje omdat ... nou ja ...
... denk dat ik daar maar zelfgemaakte kruidenboter over doe), salade met oa parmezaan en Adana kebab (heb erg veel pepers in huis).
Moosey
29-10-2023 om 10:14
Hm, quiche..
Ik at de afgelopen 2 dagen soort van hapjeseten, vrijdag op werk linzensoep, springrolls en pizzabrood (brood ingesneden in blokjes met tomatensalsa en kaas in de snedes, en dat dan in de oven) gisteren bonensoep en salade en toastjes met paté.
Vanavond iets met knolselderij en champignons. Ik zou daar een quiche van kunnen maken wellicht..
FaithfulDuck87
29-10-2023 om 10:21
de quiches van mij zijn met prei en champignons, rauwe ham en italiaanse kruiden en kaas. Het ruikt hier al heerlijk in huis
ToetieToover
29-10-2023 om 10:39
Voor het diner vanavond een uitgebreid menu, want we krijgen bezoekers die niet alles blieven. En vereiste daarbij is glutenvrij voor mij uiteraard en vegetarisch ook nog. Gelukkig niet vegan, want ik heb als toetje een pompoencake gebakken en daar moet
toch echt mascarpone overheen met honing (weet iemand doorvoor een vegan alternatief?). Alhoewel, er zit ook ei in…. Dus vegan wordt-ie niet meer.
Het wordt een beetje ‘van alles wat’:
- Gegratineerde bloemkool onder falafeldeegje, met feta, peterselie, pistachenoten en granaatappelpitjes, te serveren met mangochutney
- Andere tray van de oven geroosterde knolselderij-pompoen-ui-spruitjes-halloumi te serveren met cranberrycompote
- Gekookte/gekruide brown basmatirijst
- Aardappelpuree
Ook heb ik nog:
- kipgehaktballetjes
- romige rodekoolsalade met ui, pecannoten en blauwe bessen
- spicy ingelegde komkommers/sperziebonen.
Alles staat wel zo’n beetje klaar/in de startblokken, alleen mijn lief moet ‘zijn’ aardappelpuree nog maken. De drie kilo aardappels zijn al wel geschild.
Teigera
29-10-2023 om 15:52
We eten vanavond rijst met sinaasappel-sesamkip, met spinazie. Frut I heeft het bedacht en gaat koken.
Loulou39
29-10-2023 om 15:59
Dolfje schreef op 28-10-2023 om 22:21:
Wij aten dus in de bios, eerst een borrelplankje met olijven, kaas etc en daarna een bruine fruitschaal
en bier.
En thuis koffie met een tic, rondje gewandeld en net een bakje katjang pedis op. Oh en bier. Lekker gezond dagje
Maar wel lekker! Hoop dat je er wel van genoten hebt 😁
Loulou39
29-10-2023 om 16:01
afrodite05 schreef op 28-10-2023 om 16:24:
Ik wilde ook hartige "appelflapjes" voorstellen, maar dat is wel wat meer voorbereidingswerk. Hoewel je ze prima een week van tevoren kan maken, deels afbakken en dan in de vriezer gooien. Met hartig bedoel ik dus geen appel, maar bijvoorbeeld een mengsel van gehakt, tomatenpuree en rode peper, verder hetzelfde maken zoals een appelflapje. Of gevuld met een mengsel van spinazie, geitenkaas en walnoot ofzo. Of wat je maar lekker vindt. Kan met hele bladerdeegplakken of eerst diagonaal halveren zodat het kleinere hapjes worden. Zeezoutvlokken erop is ook leuk voor de garnering
Maar dit is een leuke tip!!
Staat genoteerd voor volgend weekend: thanks!
afrodite05
29-10-2023 om 16:28
Loulou39 schreef op 29-10-2023 om 16:01:
[..]
Maar dit is een leuke tip!!Staat genoteerd voor volgend weekend: thanks!
Die met pittig gehakt zijn bij ons vaste prik met oudejaarsavond
Moirmel
29-10-2023 om 16:39
Deze avond maken we de foto's voor de kerstkaartjes, dus heel eenvoudig friet met curryworst (al zeggen jullie frikandel als ik mij niet vergis).
Dewi-Sri2
29-10-2023 om 18:03
Echtgenoot is al anderhalve week snipverkouden en ruikt en proeft helemaal niks. Dat werkt niet erg inspirerend moet ik zeggen. Hij zegt dan elke keer: "maar dan maak je toch iets wat jij wel lekker vindt en ik niet. Helaas, ook dat werkt niet. Ik probeer te goochelen met veel citroensap, sojasaus, sambal, dat soort dingen, maar helaas, nothing rhymes (kent iemand dat nummer nog van tientallen jaren geleden, Gilbert O'Sullivan? Sorry voor geheel off-topic).
Straks dus maar een soepje van bouillon die op moet, met chair-gehaktballetjes die op moeten, benevens wat nems. Morgen kan ik geen boodschappen doen want de elektriciteitsmaatschappij heeft ons tuinpad volledig geblokkeerd door de aanleg van de aansluiting van het nieuwe huis naast ons (nou ja, naast, metertje of 200), maar dat maakt ook niet uit.
Toetie, wil je nog eens een samenvatting geven van die ovenomelet van jou? Misschien is daar nog iets aan te knutselen voor een stakker met een smaakbeperking. Iets zurigs is het enige dat nog een beetje binnenkomt, en eigenlijk houdt hij niet van zuur. Zucht...
Sorry voor dit gezeur, ik ben het een beetje zat. Zelfs na de mac'n cheese van gisteren.
en bier.