Eten
ToetieToover
25-10-2023 om 17:45
Vandaag een ovenschotel met kipgehakt/linzen, ui, spitskool, mangochutney, ketjap en daar bovenop spicy zoete aardappelpuree.
Lekker, die ovenschotels, ik zet ze in de avond klaar. Deze stond dus ook al klaar. Maar vanavond kook ik niet voor morgen, geen zin in. Ik zit te wachten tot de oven piept en daarna blijf ik zitten. Ben benieuwd of die niet te zoetig gaat smaken. Maar goed, het is ook spicy, dat scheelt.
citroentje
25-10-2023 om 17:59
Risotto met cantharellen en doperwten. De tiener vond het ook lekker!
Moosey
25-10-2023 om 18:14
yette schreef op 25-10-2023 om 17:43:
[..]
Alleen pompoen is ook ontzettend saai. Dat heeft echt iets nodig om er wat van te maken. Gelukkig leent pompoen zich daar wel makkelijk voor en kan je er allerlei uitgesproken smaken aan toevoegen.
Oneens! Als je pompoen echt goed roostert met zout en olie (ok, allerliefst nog met wat ui) tot-ie echt gaar is met gekaramelliseerde randjes is t echt onwijs lekker. Had ik vorig jaar op de winterkaart staan, bovenstaande tot een spread gedraaid op een broodje. Superlekker. Genoeg zout is wel essentieel.
Kaaaaaaaatje
25-10-2023 om 18:52
We aten stamppot prei. De jongste weigerde dat te eten, dus nu zit ze samen met haar vader in kookboeken te kijken wat ze dan wel gaat eten. Eens kijken of dat wat oplevert.
Koreveen
25-10-2023 om 19:09
Maandag stamppot andijvie met hazelnoten erdoorheen. Toetje was vanillevla met stoofpeertjes. Heerlijk. Heb nog 1 portie die ik morgenochtend als ontbijt neem
Dinsdag rode biet en wortel met geitenkaas uit de oven met lamsworstjes
Net lekker gadogado gemaakt met spitskool, sperziebonen, tauge, gekookt eitje en zelfgemaakte pindasaus met rempejek
yette
25-10-2023 om 20:09
Moosey schreef op 25-10-2023 om 18:14:
[..]
Oneens! Als je pompoen echt goed roostert met zout en olie (ok, allerliefst nog met wat ui) tot-ie echt gaar is met gekaramelliseerde randjes is t echt onwijs lekker. Had ik vorig jaar op de winterkaart staan, bovenstaande tot een spread gedraaid op een broodje. Superlekker. Genoeg zout is wel essentieel.
Zo rooster ik hem ook hoor
Ik kan me voorstellen dat pompoen met goed brood echt niet meer nodig heeft.
Maar met de goedkope pasta die ik gebruik, wordt het me toch echt te saai. Mijn basisrecept is met de jaren zo gegroeid. De gepofte knoflook en rode peper horen er voor mij bij. Net als de topping met oa krokant gefrituurde salie en pompoenpitten. Verder experimenteer ik ook maar wat
Moosey
25-10-2023 om 20:14
In combinatie met pasta ben ik het dan wel weer helemaal met je eens inderdaad. Dat wordt dan gauw een melige bende, daar moet je tegen in het geweer komen 
MijnNaamIsHaas73
25-10-2023 om 21:13
Interessante overwegingen mbt pompoen. Misschien ga ik het deze de herfst eens proberen. Is ook een mooie bestemming voor m'n ontplofte salieplant.
afrodite05
26-10-2023 om 07:14
Pasta met een pastasaus die in de diepvries ligt. Man mag "koken" vandaag, op zijn eerste echte dag met zoon thuis terwijl ik werk.
Dolfje
26-10-2023 om 07:24
Ik ga dus uit eten in een restaurant met van die kleinere porties /hapjes. Ben benieuwd. Degene met wie ik ga waren er enthousiast over.
Man heeft een bakje bami en pulled chicken uit de diepvries gehaald.
Jynta1981
26-10-2023 om 07:31
Even terugdenken hoor...
Maandag aten we tikka massala met vegastukjes, kikkererwten, spinazie en perzik (ja, perzik. En dat is lekker joh!). Naan, rijst en yoghurt met Munt erbij.
Eergisteren aten we tortellini (kaasvulling) met pesto, ui, erwtjes en hamblokjes. Pijnboompitjes en kaas voor erover. Beetje improvisatie met alles wat er nog lag. Maar iedereen smulde ervan.
Gister aten we boboti, van een verdwaald pak knorr wat man altijd een goed idee vind om te kopen als het ergens in de aanbieding is (dus dan heb ik er meteen 2, want 1+1 gratis). Maar goed man kookte en het smaakte prima.
Vanavond moet ik nog even kijken na werk waar ik nog zin en tijd voor heb.