Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag een prutje met kipfilet in stukjes, room, bouillon en paddestoelen. Daarbij broccoli en zelfgemaakte Spätzle.

Eergister had lief heel succesvol gewokt, rijst met Chinese kool, komkommer en nog zo wat groenten, omeletreepjes en cashews. Gister kookte en at ik op werk, chili sin carne. Was ook erg goed gelukt. Daar nog een rest van meegenomen dus dat eet ik vanavond nog ns. 

Dan deel ik graag deze even: https://www.iamafoodie.nl/november-recept-pompoenlasagne-spinazie-en-champignons/ 

Vanavond staat hier andijvie op het menu. Ik weet nog niet of ik er salade of stamppot van maak. 

hier andijviestamppot 

Vandaag aten we gekookte bietjes/uienmix op mijn grootmoeders wijze: kookvocht, azijn en suiker binden met maizena. En dan kruidnagel erdoor. En zout en peper natuurlijk. Lief maakte spicy aardappelpuree van zoete aardappel. Gerookte makreelfilets erbij en chili-olie. 
Geen soep vandaag, ik had hartige havermoutpap voor de verandering. Met olijfolie, olijven, fijngesneden rauwe uiringen, parmezaanse kaas en geroosterde pijnboompitten. Handje kerstomaten erbij. 

De bedoeling was om vandaag gnocchi te bakken met daarnaast roerbakgroente (o.a. cavalo nero) en het gehakt uit een braadworstje, maar ik zag gisteren al dat er geen braadworst meer is. Jammer, want dan is de snelle maaltijd iets minder snel. Nu moet het dus met gewoon gehakt, zelf op smaak brengen met een uitje, knoflook etc. 

Man heeft een of ander noedel gerecht voor zichzelf gemaakt waar hij nog 3 keer van kan eten volgens mij.
Ik at in de middag een klein blikje champignonsoep en een cracker. Had komkommer en kip mee en bij thuiskomst nog een cracker en een beker cup a soup.

Vandaag eten we een kom k&k erwtensoep en een omelet /gebakken ei.
Wil voor het eten nog even sporten dus dat is makkelijk dan.
Morgen ga ik uit eten.

Vega cevapcici (die ik vorige week in een dubblepak in de aanbieding kocht en nu echt op moeten), gestoomde boontjes, zoete aardappelfrieten, sla/rauwkost.

yette

yette

25-10-2023 om 08:39 Topicstarter

Spaghetti met een gepureerde saus van pompoen en een bol knoflook uit de oven, rode peper, witte wijn en slagroom. Op tafel een bakje geroosterde pompoenpitten met parmezaan en krokant gefrituurde salie voor erover. Misschien nog een salade, hangt ervan af hoeveel eters er zijn. 

Vega hamburger, met rauwkost, saus en Cheddar op een broodje. Erbij friet en een salade. 

yette schreef op 25-10-2023 om 08:39:

Spaghetti met een gepureerde saus van pompoen en een bol knoflook uit de oven, rode peper, witte wijn en slagroom. Op tafel een bakje geroosterde pompoenpitten met parmezaan en krokant gefrituurde salie voor erover. Misschien nog een salade, hangt ervan af hoeveel eters er zijn.

Dit klinkt goed! Ik ben geen pompoen liefhebber maar dit zou ik ook wel willen eten vanavond. 

Ik maak hartige taart met broccoli,  brie en cashewnoten.  

Gisteren werd er lasagne voor ons gemaakt. Was weer fijn thuiskomen.

Heb net op de markt Cotechino gekocht ( Toscaanse braadworst) . Maak daar beluga  linsen en saus uit room en gorgonzola... Lekker herfst menu

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-10-2023 om 17:00

rijst met kip-curry. Met kip, wortel, tauge, ui en prei. 

Van gedachten veranderd wat betreft omelet. Had ook nog k&k ragout in de koelkast en dat eten we op een  geroosterd broodje. Heb ik nu meer zin in. Ben koud en rillerig.
Zou voor het eten nog even naar de sportschool gaan maar heb echt geen zin. Komt echt door het weer.

yette

yette

25-10-2023 om 17:43 Topicstarter

MijnNaamIsHaas73 schreef op 25-10-2023 om 09:44:

[..]

[..]

Dit klinkt goed! Ik ben geen pompoen liefhebber maar dit zou ik ook wel willen eten vanavond.

Ik maak hartige taart met broccoli, brie en cashewnoten.

Gisteren werd er lasagne voor ons gemaakt. Was weer fijn thuiskomen.

Alleen pompoen is ook ontzettend saai. Dat heeft echt iets nodig om er wat van te maken. Gelukkig leent pompoen zich daar wel makkelijk voor en kan je er allerlei uitgesproken smaken aan toevoegen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.