Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

18-10-2023 om 12:54 Topicstarter

Wegens amper één eetlepel groente bij een te dure Italiaan gisteren,  maak ik vandaag een variatie op Ceasar salad als hoofdgerecht. Met extra veel groenten, waaronder gestoomde broccoli. 

Hier staat vandaag het restant van de aubergine en courgette op het menu. Met gehakt, een blik tomatenblokjes en gebakken gnocchi, op het bord wat mozzarella erbij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-10-2023 om 16:19

kip in groene curry met rijst

vandaag boboti, de ovenschotel had ik gisteren al klaargezet, dus die staat nu in de oven zijn ding te doen.

Verder vandaag tomatensoep en zadencrackers met kaas. Dat vond ik niet genoeg, dus ik maakte als toetje ‘poffertjes’, eigenlijk een soort mini-pannenkoekjes van banaan-ei mix, met roomboter en poedersuiker niet te onderscheiden van de echte. disclaimer: ik heb dan ook al decennialang geen traditionele poffertjes gegeten. 

Dank Yette en Teig! Het rook en smaakte nog prima dus lekker mee geluncht vanmiddag.

Stiefzoon gaat met partner bij schoonouders eten samen met de rest van de familie, ik geen goede dag, dus ik blijf thuis. 
Misschien een boterham, misschien niets. 

Wij hebben net een klein kommetje k&k " verse" erwtensoep op en ik gooi zo gepaneerde kipstukjes ( ook al k&k want lui  ) in de airfryer en daar eten we wat komkommer/wortel bij.
Ff snel en simpel want moe van het werk en ben verkouden aan het worden. Hopelijk zet het niet door want we hebben  voor vrijdag gereserveerd in een restaurant.

ik had nog een portie nasi over, de andere porties zitten al in de vriezer

Vandaag is de dag van de uitvaart. Gisteravond vroeg ik of er ook op ons werd gerekend qua eten, want de catering zou een ovenschotel voor ons achterlaten. Bleek dat dat laatste ineens niet meer het geval is en dat mijn zus weer iets ingewikkelds wil maken... Geen idee wanneer ze daar tijd voor denkt te hebben. Nouja, we zien wel, ook qua sfeer. Desnoods rijden we door de mcdrive. 

Sterkte vandaag Afrodite 

heel veel sterkte afrodite

Sterkte Afrodite !

Ik was gisteren aan een pan pulled pork begonnen die vandaag afgemaakt zou kunnen worden (nog even verder garen in de oven). Daar kan dan een volkorenbroodje bij en coleslaw. Maar mss schuif ik dat door naar morgen en eten we vandaag pasta met kerstomaatjes, ansjovis, knof en rucola (hoewel het weer daar niet naar is maar die rucola moet op).

Sterkte vandaag afrodite 

Wij gaan vandaag een paar dagen naar Duitsland.  Helaas met slechte voorspellingen. Ik denk dat we vanavond gaan kaasfonduen

yette

yette

19-10-2023 om 09:28 Topicstarter

Ik denk aan je vandaag, Afrodite 

Voor vanavond heb ik de insanity burger van Jamie O. op het menu met lekker veel rauwkost. Als het formaat van de broodjes tegenvalt (picnic komt pas rond 18.00) dan doe ik er nog wat oven-aardappelkroketjes bij. Geen idee of die laatste te eten zijn, het wordt de eerste keer. 

Sterkte, afrodite! Wat jammer dat het cateringplannetje sowieso niet doorgaat, klonk als een slimme oplossing op deze intensieve dag. 

Ik eet vanavond een stoofschotel met zwarte oog bonen, maïs, paprika, tomaat, rode ui, knoflook, gember en allerlei kruiden. Het schijnt Antilliaans-achtig te zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.