Eten
Libertine
15-10-2023 om 21:37
GeorgieBrown schreef op 15-10-2023 om 21:28:
Een zondagavond klassieker: Witlof risotto.
Klinkt goed! Heb je een recept toevallig?
GeorgieBrown
15-10-2023 om 22:15
Het is een beetje een variant op dit recept : https://www.theguardian.com/lifeandstyle/allotment/2011/mar/30/allotments-gardeningadvice
Alleen bak ik de lof (vrij lang) mee met de ui (en bleekselderij). Ik doe wat pepperoncini en salie bij de ui. En aan het einde doe ik er naast de kaas wat vers geraspte nootmuskaat over.
afrodite05
16-10-2023 om 07:16
Ik ga straks alvast burrito's vullen met gehakt, zwarte bonen en paprika, dan hoeven we ze vanavond alleen nog in de oven te schuiven. Vanmiddag gaan we mijn vader ophalen uit het verzorgingshuis en voor de laatste keer thuisbrengen. Ik verwacht vanavond dus niet veel puf meer te hebben om te koken, dus dit leek me wel zo praktisch.
Teigera
16-10-2023 om 08:22
Fijn dat er een oplossing is gekomen via je zwager Afrodite. Soms komt een buitenstaander net even anders 'binnen'.
@irmaladouce: moet heel eerlijk bekennen dat frut I minder interesse heeft in koken dan nummer II
. Maar zowel lief als ik hebben profijt gehad van dat we al konden koken toen we het huis uit gingen, en dat willen we per se zelf ook aan onze kinderen meegeven. Dus ze 'moet' gewoon, en we kleden het natuurlijk leuk in (zelf kiezen wat je wil koken, welke dag komt je uit, we maken het gezellig in de keuken samen). En koken voor opa en oma is natuurlijk wel leuk!
Restaurant gisteravond was een wisselende ervaring. Sommige gerechten waren ontzettend goed; heerlijk hartige bouillon die het gerechtje echt naar een hoger plan bracht, vegetarische gyoza met heel lekkere umami saus, of perfect gegaarde coquilles, die gerechten waren echt genieten. Andere gerechten waren het gewoon net niet, te vlak ofzo van smaak. Opvallend genoeg waren het twee gerechtjes met eend (umami duck & orange duck) die tegenvielen qua smaak. Terwijl ik eend niet vaak eet, en wel erg lekker vind dus ik had me er wel op verheugd. Maar goed, we gaan er niet per se naar terug maar we hebben het wel fijn gehad samen.
Vandaag weer gewoon aan het werk. Lief warmt na zijn werkdag een bakje biryani op van vorige week, ik rij naar mijn ouders, blijf daar eten en neem dan de frutjes weer mee naar huis.
Libertine
16-10-2023 om 08:30
ik snak naar wat vitamines want die heb ik in de Ardennen niet echt gezien. Ze houden sowieso van nogal vet eten lijkt wel.
Dus vanavond gado gado. Met pittig gebakken tempeh, taugé, kort in masala aangebakken spitskool, boontjes en wat komkommer. Eitje voor de vega’s als ze willen.
Poison
16-10-2023 om 08:43
wij eten vandaag Zweedse balletjes vannIkea met roomsaus, vosbessenjam, puree en jus.
Dolfje
16-10-2023 om 08:49
Sterkte Afrodite. Dit zijn drukke dagen dus goed dat je eten voorbereid zodat jullie wel gezond eten ipv friet en Chinees etc.
Ik had gisterenmiddag een snelle groentesoep gemaakt en daar hebben we nog een bakje van over dus dat eten we sowieso en we hebben best wat eieren die op moeten dus ik maak een omelet met cherrytomaatjes en spekjes.
irmaladouce
16-10-2023 om 09:46
Wraps met vega cevapcici, groentelarestjes en yoghurt-tahin-knof- tuinkruidensaus.
Dewi-Sri2
16-10-2023 om 13:47
Ik wil vanavond gnocchi met salie maken, maar kan ik die gnocchi nu al 2 minuten voorkoken? Of wordt het dan een vieze plakkerige klont waar je niks meer mee kan?
Jullie weten vast raad.
MijnNaamIsHaas73
16-10-2023 om 14:02
Bij mij vriendin kreeg ik een heerlijke vegetarische groene curry met rijst en naar.
Gisteren bracht ik mijn kinderen weg naar mijn moeder en mocht daar aanschuiven voor een heerlijk romig viskotter. Dat aten we met pasta.
Vandaag zijn de kinderen niet thuis dus maak ik iets Aziatisch, ik denk een roerbak met veel groenten, garnalen en rijst noedels
Libertine
16-10-2023 om 14:44
Dewi-Sri2 schreef op 16-10-2023 om 13:47:
Ik wil vanavond gnocchi met salie maken, maar kan ik die gnocchi nu al 2 minuten voorkoken? Of wordt het dan een vieze plakkerige klont waar je niks meer mee kan?
Jullie weten vast raad.
Ik bak ze altijd ipv koken. Vind ik veeeeel lekkerder. En zo klaar.
Jynta1981
16-10-2023 om 15:46
Wij eten boerenkoolstamp met spekjes. Voor mij en vriend een bakje stoofvlees uit de vriezer gehaald, voor de kinderen rookworst erbij.
Dewi-Sri2
16-10-2023 om 16:11
Libertine schreef op 16-10-2023 om 14:44:
[..]
Ik bak ze altijd ipv koken. Vind ik veeeeel lekkerder. En zo klaar.
Dank je, geweldig idee!