Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij hadden een lekker en gezellig etentje met lekkere biertjes dus ben blij dat ik vandaag geen plannen heb alleen later vandaag een rondje wandelen. 
Man en ik hadden de beef pie, de korst was ietwat droog maar de vulling van stoofvlees was echt heel erg lekker. 

Vandaag eten we kip kebab met voor man een pitabroodje erbij en verder sla, komkommer en tomaat en zelfgemaakte knoflooksaus. Dacht alleen dat er nog een komkommer lag maar dat is dus niet zo dus die moet ik nog even halen.  En ik heb nog k&k " verse" erwtensoep, denk dat we dat vanmiddag ergens opeten.

we aten gister in het dorp vlakbij het gehuurde huisje in de Ardenne. Zeldzaam vies gegeten. Er stond één salade op de kaart waar geen vis of vlees bij zat dus ik had weinig keus. Frisse salade met appel zou het zijn maar de appel bleek zacht gebakken in de kaneel. Soort salade appeltaart, haha. Heel vies. Ik heb de frieten van m’n echtgenoot maar opgegeten… 

Libertine schreef op 15-10-2023 om 08:53:

we aten gister in het dorp vlakbij het gehuurde huisje in de Ardenne. Zeldzaam vies gegeten. Er stond één salade op de kaart waar geen vis of vlees bij zat dus ik had weinig keus. Frisse salade met appel zou het zijn maar de appel bleek zacht gebakken in de kaneel. Soort salade appeltaart, haha. Heel vies. Ik heb de frieten van m’n echtgenoot maar opgegeten…

Ah jakkes en jammer.

Och Afrodite, die sfeer maakt het er niet gemakkelijker op. Je wil zo graag met z'n drieen het 'goed' houden nu. De situatie is al moeilijk genoeg!

@Libertine: tjee ik lust prima appel in een salade maar de omschrijving "zeldzaam vies" klinkt wel heel passend in deze. Brrr.

De frutjes zijn gisteravond met opa en oma meegereden, voor een gezellig weekend daar. Dat betekent dat lief en ik het ervan nemen, vanavond lekker samen uit eten bij een restaurant waar we over gelezen hebben. Zou erg lekker moeten zijn, ik verheug me erop.

Wij aten gisteren heerlijk Thais. We deelden een (copieus) voorgerecht. Daarna had ik crispy tofu in een goed pittige saus met groentjes en basilicum. Man koos  crispy beef met cashews. Geparfumeerde rijst erbij en jasmijnthee. Geen plaats meer voor een toetje.

Vandaag maakt man risotto bianco van Jamie. Ik maak er pesto genovese bij. En een "poêlée" van paddenstoelen (kastanjechampignons en kantharellen). Voor wie wil, is er ook een Ticinees worstje.

De lasagna van frut l goed gelukt, Teigera? Leuk hoor, dat ze interesse in koken heeft! En veel plezier vanavond.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-10-2023 om 10:18

nog geen idee, ik heb hoofdpijn  een kater. 

Friezinnetje schreef op 15-10-2023 om 10:18:

nog geen idee, ik heb hoofdpijn een kater.

Gedeelde smart 

Even tussendoor: de man van mijn zus heeft gisteren als soort buitenstaander/mediator mijn mening toegelicht, toen stond mijn moeder er wel voor open. Ze heeft oom gebeld en hij "mag" vandaag toch komen kijken en afscheid nemen. Heel blij mee.

Oh, wat heerlijk Afrodite, en wat goed van die man dat hij dat gedaan heeft. Ik ben zo blij voor je!

Fijn Afrodite 

Ik heb een bakje hemelse kip uit de vriezer getrokken en dat eten we met tagliatelle. Lekker makkelijk en snel.

ik had pizza willen eten maar er zit schimmel op. Nog nooit meegemaakt!
Ik heb nog mini pizza's gevonden dus die liggen nu in de oven.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-10-2023 om 18:13

Friezinnetje schreef op 15-10-2023 om 10:18:

nog geen idee, ik heb hoofdpijn een kater.

ik had nog een beetje stoofvlees, dat heb ik op wrap gedaan met sla en komkommer en gebakken uitjes. 

yette

yette

15-10-2023 om 18:16 Topicstarter

Kliek van gisteren: pasta uit de oven. 

Een zondagavond klassieker: Witlof risotto. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.