Eten
afrodite05
06-10-2023 om 07:52
Oh, dat lijkt me irritant, GeorgieBrown! Gelukkig toch nog lekker gegeten en niet alles hoeven weggooien.
Hier maak ik man weer gelukkig met hamburgers, maar dit keer zijn het kipburgers en we eten ze op een Italiaanse bol. Ik ga er een yoghurt-knoflooksaus bij maken en courgette bij grillen.
irmaladouce
06-10-2023 om 08:17
GeorgieBrown schreef op 05-10-2023 om 19:50:
Irma, die Udon noodles klinken goed.
Ja, da's altijd wel een succesmaaltje. Jouw ongeplande heilbot+ klinkt ook overheerlijk!
Vandaag eten we vegaburgers op aardappelbroodjes, met een plak gebakken tomaat, sla, gekarameliseerde ui, cheddar, saus naar wens. Sla/rauwkost erbij. Eventueel nog iets aardappeligs voor man. Ongeveer hetzelfde als Teigera van de week dus.
irmaladouce
06-10-2023 om 08:23
O, en ik heb nog een vraag. Begin deze week besloot man plotseling om voor het eerst lahmacun te maken (zonder gehakt want dat was niet in huis, hij maakte een vega topping van koelkastrestjes).
Die lahmacun was prima te eten, lekker zelfs, maar leek meer op een "gewone" pizza. En ik wilde hem zo graag oprollen met veel knoflooksaus en rode uien en sla enzo erin...
Iemand een succesrecept dat hij een volgende keer kan proberen?
Dolfje
06-10-2023 om 08:39
Dat heb ik nog nooit zelf gemaakt maar moet het dan niet gewoon dunner uitgerold worden?
yette
06-10-2023 om 08:40
Sterkte, Dolf!
Ik heb niks met herfst en al helemaal niets met winter. Kan niet wachten tot de dagen weer langer worden, tel bij wijze van spreken af ... pfff ... heb het nu net ff opgezocht, de kortste dag is pas over precies 11 weken
grrr!
Vandaag risotto, k&k spinazie-burger, gemengde salade met veel verse kruiden en wat dingen die in de weg liggen - tzatziki en tapenade met ciabatta en spekjes die ik als bijgerechtje bak met ao een bakje champignons.
Morgen ga ik eerst in Amsterdam inslaan bij Meeuwig (importeur van zuid-europees lekkers, mijn favoriete pimentón is op en hier niet in de buurt verkrijgbaar) en daarna neem ik een vriendin uit de hoofdstad mee uit eten - Eritrees/Ethiopisch.
ToetieToover
06-10-2023 om 08:49
vandaag polenta met parmezaanse kaas en paddestoelen, zoals dit recept :https://www.24kitchen.nl/recepten/polenta-met-paddenstoelen-en-parmezaan en dan mik ik er nog extra veel peterselie overheen
en saoto soep (van kruidenpasta en potje kippenbouillon) met ui, knoflook en gember, plus taugé, kip, gekookt ei en spicy olie, ketjap, en als laatste gecrunchte linzenchips voor de crunch, dus. Crackers met kaas erbij.
Dolfje
06-10-2023 om 08:52
yette schreef op 06-10-2023 om 08:40:
Ik heb niks met herfst en al helemaal niets met winter. Kan niet wachten tot de dagen weer langer worden, tel bij wijze van spreken af ... pfff ... heb het nu net ff opgezocht, de kortste dag is pas over precies 11 wekengrrr!
Bleh de donkere dagen kijk ik ook echt niet naar uit. Gelukkig gaan we over 5 weken ongeveer op vakantie naar de zon. Even flink bijkomen. We hebben veel leuke dingen gedaan dit jaar maar echt vakantie buiten die week Duitsland met de helft regen hebben we nog niet gehad. Merk echt dat ik toe ben aan relaxen bij strand en zwembad. Gelukkig heeft het hotel een sportschool want we gaan all inclusive dus we moeten een beetje balansen dan.
ToetieToover
06-10-2023 om 08:59
Dolfje schreef op 06-10-2023 om 08:52:
[..]
Bleh de donkere dagen kijk ik ook echt niet naar uit. Gelukkig gaan we over 5 weken ongeveer op vakantie naar de zon. Even flink bijkomen. We hebben veel leuke dingen gedaan dit jaar maar echt vakantie buiten die week Duitsland met de helft regen hebben we nog niet gehad. Merk echt dat ik toe ben aan relaxen bij strand en zwembad. Gelukkig heeft het hotel een sportschool want we gaan all inclusive dus we moeten een beetje balansen dan.
Grappig, in de vakantie sport ik nou juist niet. En comfort food, geen idee. Bij keelpijn en verkoudheid denk ik aan kippensoep met veel kurkuma, knoflook en gember, zoute dropjes, zoute haring en havermoutpap.
yette
06-10-2023 om 09:50
Oh jee, all
Dolfje schreef op 06-10-2023 om 08:52:
[..]
Leuk vooruitzicht!
(ik moet zelf trouwens niet denken aan all inclusive - mijn favoriete manier van vakantie is juist extreem zelfvoorzienend en bijna niemand zien
)
Guilty pleasure/bijzondere gewoonte: een opgeleukt bamisoepje. Er is altijd genoeg in huis om er wat van te maken. Kokosmelk, limoenblad, groene currypasta, bosuitje en wat sperziebonen en scampi's uit de vriezer bijvoorbeeld. Of een restje kipfilet, gado gado poeder, sambal en prei. Of ...
En dat eet ik dan rond 11.00 ipv ontbijt en lunch.
irmaladouce
06-10-2023 om 10:38
Dolfje schreef op 06-10-2023 om 08:39:
Dat heb ik nog nooit zelf gemaakt maar moet het dan niet gewoon dunner uitgerold worden?
Ja mss wel, dat dacht hijzelf ook.
En wat een heerlijk vooruitzicht, naar de zon!
Friezinnetje schreef op 06-10-2023 om 08:44:
https://www.eefkooktzo.nl/turkse-pizza/
Deze wel eens gebruikt.
Dank je wel voor de link. Deze worden dus in een koekenpan gebakken en niet in de oven!
En yette, veel plezier in Amsterdam morgen. Je plannen klinken goed goed !
Teigera
06-10-2023 om 11:21
Lekker Dolfje, richting de zon. Ik ben ook nog nooit all inclusive geweest, ik ben liever wat meer op mezelf en ga graag naar lokale supermarkten / markten. Kan me er wel iets bij voorstellen dat je dan ook op je beweging moet letten!
Vanavond kookt frut I, een hartige pastei met prei, wortel, champignons en een salade erbij. Heb voor de frutjes chocoladevla gehaald als toetje. Ben de vriezer aan het ontdooien, dus komende week wat dingetjes opmaken uit de vriezer: er liggen altijd nog wel wat restjes in.
Dolfje
06-10-2023 om 11:29
Teigera schreef op 06-10-2023 om 11:21:
Lekker Dolfje, richting de zon. Ik ben ook nog nooit all inclusive geweest, ik ben liever wat meer op mezelf en ga graag naar lokale supermarkten / markten. Kan me er wel iets bij voorstellen dat je dan ook op je beweging moet letten!
Nou de meeste vakanties zitten wij in een appartement maar dan kook ik ook bijna nooit en gaan we uit eten. Nu we over het algemeen koolhydraatarm eten is all inclusive wel makkelijk hebben we vorig jaar ondervonden. En waar we nu heen gaan is een eiland waar gewoon niet zoveel is qua winkels etc.
De vorige keer zaten we op andere eilanden en toen uit eten geweest ook niks zelf gemaakt. Was ook in de hotels geen mogelijkheid toe.
We zullen wel zien of dit hotel bevalt, het is wel idioot groot dat hebben we nog nooit gedaan.
Yette waar jij vakantie viert vind ik ook altijd wel heerlijk klinken hoor!
Voor vanavond heb ik broodjes gehaald en die eet ik een met humus en rucola en ik heb een pot erwtensoep van de soepfabriek.
Moirmel
06-10-2023 om 12:37
Straks wordt het pasta carbonara (sorry voor de die hards, maar ik voeg er spekblokjes aan toe). Lekker snel klaar wat goed van pas komt want mijn partner vertrekt redelijk vroeg met een vriendin naar een concert.