Eten
ToetieToover
29-09-2023 om 12:54
Dolfje schreef op 29-09-2023 om 09:20:
[..]
Nog niet best geslapen maar het is wat het is. Je kunt mensen niet veranderen alleen de manier hoe ik er zelf mee om ga.
Ben van plan vandaag taco's te maken. Straks even boodschappen doen maar ga nu eerst hardlopen.
Yep cirkel van invloed… even hardlopen maakt je hoofd misschien even leeg?
yette
29-09-2023 om 13:07
Lasagne tricolore. Dus met 3 sauzen. Bovenop romige kaassaus met hoofdzakelijk comté en verder om en om lagen pittige bolognese met extra knoflook en peper en groene spinazie/courgette/prei saus waar een deel van de witte saus ingaat (en wat fijngehakte gepekelde citroen en een berg verse kruiden).
Het is ff werk, maar dan heb je ook wat
Dolfje
29-09-2023 om 13:19
ToetieToover schreef op 29-09-2023 om 12:54:
[..]
Yep cirkel van invloed… even hardlopen maakt je hoofd misschien even leeg?
Ja voor eventjes wel.
Ben in bad geweest en kast uitgeruimd want 12,5 kilo minder dus veel kleren kunnen echt niet meer. Had al heel veel weggedaan maar nu dus nog meer. Ik hoef me niet meer te verhullen in grote vesten etc.
En nu net nu ik boodschappen wil gaan doen regent het dus eerst nog maar een koffie dan.
afrodite05
29-09-2023 om 14:29
Dolfje schreef op 29-09-2023 om 09:20:
[..]
Nog niet best geslapen maar het is wat het is. Je kunt mensen niet veranderen alleen de manier hoe ik er zelf mee om ga.
Ben van plan vandaag taco's te maken. Straks even boodschappen doen maar ga nu eerst hardlopen.
Mooi gezegd. Hier had ik het vandaag ook over met man, ging over de relatie met mijn moeder. Voor de zoveelste keer valt het allemaal weer vies tegen, en als ik er iets over zeg of probeer te zeggen, is het allemaal niet waar en ligt alles aan mij. Ik ben daar een beetje klaar mee, het kost me zo veel energie. Maar ja, we willen zoon ook niet weghouden bij zijn enige oma.
Anyway, knuffel voor jou, want volgens mij ligt bij jou wat je hoopt en wat je krijgt ook nogal eens ver uit elkaar.
Wij hebben net gewandeld over de boulevard en een lekkerbekje gegeten. Dat is gefrituurde vis dus geen echte vis, is de redenering van man
Straks nog een portie bitterballen halen als zoon weer wakker is, dan kunnen we die bij het laatste beetje wijn opeten.
Broodjebrie
29-09-2023 om 15:28
afrodite05 schreef op 29-09-2023 om 14:29:
[..]
Mooi gezegd. Hier had ik het vandaag ook over met man, ging over de relatie met mijn moeder. Voor de zoveelste keer valt het allemaal weer vies tegen, en als ik er iets over zeg of probeer te zeggen, is het allemaal niet waar en ligt alles aan mij. Ik ben daar een beetje klaar mee, het kost me zo veel energie. Maar ja, we willen zoon ook niet weghouden bij zijn enige oma.
Anyway, knuffel voor jou, want volgens mij ligt bij jou wat je hoopt en wat je krijgt ook nogal eens ver uit elkaar.
Wij hebben net gewandeld over de boulevard en een lekkerbekje gegeten. Dat is gefrituurde vis dus geen echte vis, is de redenering van man
Straks nog een portie bitterballen halen als zoon weer wakker is, dan kunnen we die bij het laatste beetje wijn opeten.
Ik meng me hier even in als je het goed vind. Ik wil jou ook even een knuffel geven. Ik snap dat je er klaar mee bent, ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Ik heb uiteindelijk het contact verbroken met mijn moeder. Maar ik heb geen kinderen dus die beslissing was daardoor wel wat makkelijker te maken, denk ik.
Maar het blijft een lastige situatie
denk aan jezelf 
Dolfje
29-09-2023 om 15:38
afrodite05 schreef op 29-09-2023 om 14:29:
[..]
Bij mij gaat het ook over mijn moeder. En het gekke is dat ik er eigenlijk meestal best goed mee om heb kunnen gaan maar op een gegeven moment is het klaar. Als ze nu gisteren nog steeds /weer haar kont tegen de krib had gegooid had ik ook echt afstand genomen. Haar verlies dan want ik heb nog een man en lieve vrienden en collega's. Maar ik denk dat je als kind toch altijd op het beste blijft hopen of zo.
Voor jou ook een dikke knuffel 
Moirmel
29-09-2023 om 18:04
Normaal hadden we een weekendje weg met de schoonfamilie, maar partner en stiefzoon zijn alleen vertrokken omdat ik wat te veel aan mijn hoofd heb momenteel.
Proberen vanavond de afwas te doen zodat de keuken er terug fatsoenlijk bijligt en dan hou ik het zelf waarschijnlijk bij een kom olijven.
Morgen is het plan om courgettesoep te maken met wat extra groenten en dan heb ik weer genoeg voor dit weekend.
GeorgieBrown
29-09-2023 om 21:13
Ben ik ook weer eens. Dacht opeens aan het forum omdat ik een GB-tje deed deze week. Ik ga proberen weer aan te haken.
MijnNaamIsHaas73
30-09-2023 om 08:05
Gezellig GB!
Donderdag at ik in een koreaans bbq restaurant. Je kon zelf kiezen en er zaten best wel lekkere dingen bij.
Gisteren bestelden we friet en ik had een Turkse pizza met kip shoarma. Was mwah. Vooral het vlees vond ik niet echt top. Nu even verzinnen wat we de komende dagen gaan eten.
Moosey
30-09-2023 om 08:35
Gezellig GB!
Ik ben op een vakantiepark met vriendin & zoontje en gister haalden we patat. Net als de rest van het park, tjonge wat stonden die lui hard te werken. Prima patat.
Vandaag rustig aan wegens jetlag van vriendin en zoontje, vanavond kook ik. Aardappels, boontjes en iets van een nog te kopen V.
Dolfje
30-09-2023 om 09:04
Picnic komt wel maar precies rond etenstijd en door de stress de afgelopen dagen weet ik eigenlijk niet meer wat ik besteld heb. Dus we moeten straks nog even naar de winkel en dan zien we wel wat het wordt. Ik voel me niet heel fit ( keelpijn, hoofdpijn) dus iets makkelijks waarschijnlijk.
afrodite05
30-09-2023 om 09:16
Wij gaan vandaag weer naar huis en de appie komt pas laat, rond 2030. Dus ik ben blij dat we frietjes, erwtjes en ikea-ballen in de diepvries hebben liggen. Lekker makkelijk en weer wat ruimte in de diepvries naderhand.
ToetieToover
30-09-2023 om 09:17
Beterschap Dolfje! En kook ze Moosey, met een kind niet altijd het makkelijkste publiek 😉.
Ik hoef niks te koken want ik heb snert en shakshuka en ik kon het niet laten om dan maar een Angel food cake te bakken, met lemon curd, aardbeien en slagroom. En daarna nog een pudding au bain Marie in de oven gezet van eieren, gecondenseerde melk, lemon curd en rest van de (ongeklopte) slagroom.
Raar woord, slagroom, kreeg het lastig uitgelegd aan mijn Finse vriend wat hij moest meenemen uit de winkel want slagroom kan zowel ongeklopt als opgeklopt zijn en in het Fins heet elke vorm anders. 
Dolfje
30-09-2023 om 10:59
Ik heb net een blik in de diepvries geworpen en ik vond een grote bak soep ( kip denk ik) en er liggen nog verschillende dim sums. Dus dat wordt het want lekker makkelijk.