Eten
ToetieToover
28-09-2023 om 07:43
Sterkte Dolf
hopelijk is het straks soepeltjes weer achter de rug.
Ik heb een lange dag met avondvergadering waarvoor ik mijn eigen eten moet meenemen en de rest krijgt iets geserveerd. Heb er zó geen zin in, zo’n lawaaiig diner is namelijk voor mij géén pauze. En daarna nog presentatie geven, ik heb zoute dropjes ingeslagen want die verkoudheid wil geen afscheid van mij nemen en mijn stem heeft er ook geen zin meer in. En nou maar hopen dat ze niet allemaal teveel alcohol innemen want dan blijft mijn verhaal niet hangen. Had ik al gezegd er geen zin in te hebben?😋
Ik heb een linzensalade gefikst voor mezelf en wat bananen, mandarijnen, ijskoffie, nootjes, gekookte eitjes en een bakje kwark in de eettas gestopt.
Teigera
28-09-2023 om 08:08
Wat leuk Afrodite dat je zo'n fijne avond had met je man.
Dolfje, sterkte vandaag en Toetie, zo te lezen heb jij dat ook wel nodig.
Wij eten vanavond kabeljauw met mosterdsaus, sperziebonen en gebakken aardappelen - frut I heeft het bedacht (uit een tijdschrift) en gaat ook koken.
yette
28-09-2023 om 08:49
irmaladouce schreef op 27-09-2023 om 10:02:
[..]
Gebruik je dan jackfruit uit blik, yette? Of uit zo'n vacuum-pak? Of nog iets anders ? Ik wil het graag nog eens proberen in wraps of pitas.
De keer dat ik het maakte, was geen succes want er zat een rare conserverings-bijsmaak aan. Ik meen dat het toen uit zo'n vacuumzak kwam. Dus als je tips hebt, graag!
Jackfruit vraagt om véél toegevoegde smaak, vind ik. De eerste keren heb ik het uit blik gemaakt, met ui en zelfgemaakte smoked-bbq-achtige saus erdoor. Dan blijf ik tussendoor proeven en aanpassen. Dit keer had ik een paar foliepakken waar al saus doorzat. Ik vond het ook maar 'mweh', dus daar heb ik tijdens het stoven nog een teen knoflook, flink wat gerookte paprikapoeder, een plens bbq-saus uit een fles en een schepje suiker bijgedaan. Daarna was het wel OK. Maar de volgende keer weer een blik.
MijnNaamIsHaas73
28-09-2023 om 09:18
Sterkte Dolf en ook Toetie!
Klinkt fantastisch afrodite, genieten is dat als zoiets eindelijk weer eens kan!
Ik heb vandaag een teamuitje met werk en weet nog niet waar we gaan eten. Wel veel vertrouwen in de collega's die het organiseren, dus wordt vast leuk en lekker
irmaladouce
28-09-2023 om 10:18
yette schreef op 28-09-2023 om 08:49:
[..]
Jackfruit vraagt om véél toegevoegde smaak, vind ik. De eerste keren heb ik het uit blik gemaakt, met ui en zelfgemaakte smoked-bbq-achtige saus erdoor. Dan blijf ik tussendoor proeven en aanpassen. Dit keer had ik een paar foliepakken waar al saus doorzat. Ik vond het ook maar 'mweh', dus daar heb ik tijdens het stoven nog een teen knoflook, flink wat gerookte paprikapoeder, een plens bbq-saus uit een fles en een schepje suiker bijgedaan. Daarna was het wel OK. Maar de volgende keer weer een blik.
Dank je wel, yette! Ik ga op zoek naar blikken en het nog een keer proberen.
Gisteren aten we volkorenfarfalle met een koelkastrestjessaus : geraspte courgette (de laatste - denk ik - uit de tuin), gesnipperd sjalotje, knof, een paar gehalveerde kerstomaatjes, Italiaanse salciccia (het vlees uit het velletje gehaald en in stukjes), crème fraîche, kneep citroen en Italiaanserige kruiderij. Met versgeraspte Parmezaan.
Voor vandaag wsch de K&K canneloni fiorentina en een bakje homemade MaP die in de vriezer liggen en een keertje opmoeten.
Dolfje
28-09-2023 om 18:11
Ik ben uitgeput en we hebben net een k&k noedelsoep op en een omelet met rode ui en kaas en tomaten en cottage cheese erbij.
Broodjebrie
28-09-2023 om 18:18
Dolfje schreef op 28-09-2023 om 18:11:
Ik ben uitgeput en we hebben net een k&k noedelsoep op en een omelet met rode ui en kaas en tomaten en cottage cheese erbij.

afrodite05
29-09-2023 om 08:25
Knuffel voor Dolfje en Toetie, hopelijk voelt het wat beter nu gisteren achter de rug is 
Ik weet nog niet goed wat we vanavond eten. We hebben nog wat restjes liggen (couscous, maar ook snackdingetjes als worteltjes, tomaatjes etc). We moeten maar even kijken of dat genoeg is. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om naar een winkel te gaan. Met wat broodjes die van het ontbijt overblijven, is het vast wel genoeg.
FaithfulDuck87
29-09-2023 om 08:43
gisteren een bbq op het werk, met onze cliënten.
Vandaag dan de broccollistamppot die ik eerder al wilde eten. Hierbij wat pulled pork in een beetje bbq saus
Dolfje
29-09-2023 om 09:20
afrodite05 schreef op 29-09-2023 om 08:25:
Knuffel voor Dolfje en Toetie, hopelijk voelt het wat beter nu gisteren achter de rug is
Nog niet best geslapen maar het is wat het is. Je kunt mensen niet veranderen alleen de manier hoe ik er zelf mee om ga.
Ben van plan vandaag taco's te maken. Straks even boodschappen doen maar ga nu eerst hardlopen.
Jynta1981
29-09-2023 om 09:22
Ik maakte gister tacos ipv lasagne, die schuift door naar morgen.
Vandaag maak ik ragout met kip, erwtjes en paddestoelen. Erbij bladerdeegbakjes.
Jynta1981
29-09-2023 om 09:23
Gister als toetje maakte ik appelflappen, want er lagen 2 appels die op moesten.
Teigera
29-09-2023 om 09:27
Dolfje schreef op 29-09-2023 om 09:20:
[...] Je kunt mensen niet veranderen alleen de manier hoe ik er zelf mee om ga.
Wijze woorden Dolfje! Hopelijk lukt het dat vast te houden.
Ik ga zo met lief lekker een dagje naar de sauna. Zin in. Vanavond maak ik de vegetarische versie van de Hemelse kip die Jynta deze week postte, met tagliatelle denk ik. Of andere pasta, als ik me bedenk.
ToetieToover
29-09-2023 om 12:50
Bedankt allemaal, het viel uiteindelijk best mee, en ze waren enthousiast over mijn presentatie. Dat helpt natuurlijk enórm. Niet tegen de verkoudheid, en omdat die al zolang aansleept, gun ik mezelf een dagje rust. Geen sport. Geen fysieke drukdoenerij. Ik ga in bad met een boek, doe wat creatiefs wat ik zittend kan doen enzo en ik maak erwtensoep en shakshuka. Dat dan weer wel, want koken is ontspanning ![]()