Eten
Wobbelkont
27-09-2023 om 13:44
Hier staan sucadelappen te stoven! En daar gaat hoogstwaarschijnlijk boerenkoolstamppot bij 😂.
Kaaaaaaaatje
27-09-2023 om 14:49
Even kijken of het nu wel lukt om te posten....
Gisteren aten we spinaziepakketjes uit Jamies 15 minutes boek. Want dat wilde de jongste graag. Vandaag eten we gemarineerde pompoen (granaatappelmelasse en sinasappel) met couscous, feta en worstjes. Morgen nog iets bedenken want mijn schoonouders eten mee. Top op een werkdag, maar goed mijn kinderen wel blij want studiedag is nu niet de hele dag naar de BSO, maar een halve dag en dan met opa en oma op stap.
Dolfje
27-09-2023 om 14:57
Ik weet het nog niet maar ga zo eerst sporten en dan op de terugweg inspiratie opdoen boodschappen halen 
Teigera
27-09-2023 om 14:59
Wij eten vanavond simpel: noedels met zak roerbakgroenten ("Thais" geloof ik) en garnalen, met een woksausje erdoor. Ik had even geen inspiratie meer 
MijnNaamIsHaas73
27-09-2023 om 16:35
Kaaaaaaaatje schreef op 27-09-2023 om 14:49:
Even kijken of het nu wel lukt om te posten....
Gisteren aten we spinaziepakketjes uit Jamies 15 minutes boek. Want dat wilde de jongste graag. Vandaag eten we gemarineerde pompoen (granaatappelmelasse en sinasappel) met couscous, feta en worstjes. Morgen nog iets bedenken want mijn schoonouders eten mee. Top op een werkdag, maar goed mijn kinderen wel blij want studiedag is nu niet de hele dag naar de BSO, maar een halve dag en dan met opa en oma op stap.
Kan je je schoonouders niet vragen om (evt samen met de kinderen, als activiteit) te koken? Dat gebeurt hier elke week, heel luxe
Gisteren was dat ook het geval en kregen we lasagne. Tegen de tijd dat ik thuis kwam had mijn portie 3 uur in de oven gestaan (oven stond uit) en was nogal droog, dus dat was jammer.
Vandaag eten we een soepje van aardappel, bloemkool, spinazie. Daar had ik nog restjes van. En komt goed uit want oudste heeft een beugel gekregen vandaag. Ik weet nog niet wat we erbij moeten eten, iets makkelijks want jongste moet zo ook nog sporten
Moirmel
27-09-2023 om 16:43
Omdat ik normaal laat ging thuis zijn, gaat mijn partner voor zichzelf frietjes halen en eet ik de overschot van de zelfgemaakte pizza van gisteren. Heb nog een kwart met tonijn en een kwart met chorizo.
Morgen terug normaal: bloemkool in kaassaus met puree en spek.
Dolfje
27-09-2023 om 17:22
Hier wordt het een salade met gemengde sla, rucola, tomaat, komkommer, restje fetablokjes en van die gekruide kipstukjes en een sausje van cottage cheese met siracha ( het laatste onze nieuwe verslaving ).
Jynta1981
27-09-2023 om 18:31
Wij aten makkelijk. Krieltjes uit de oven, kaasding en doperwtjes en wortels uit pot.
Morgen vegetarische lasagne met een salade.
MijnNaamIsHaas73
27-09-2023 om 19:34
Bij de soep kwam nog wat gerookte zalm, k&k spinazie tortilla, tomatensalade en brood met kruidenboter
ToetieToover
27-09-2023 om 20:01
vandaag linzensoep deel 2 met hartige skyr deel 2
en
tonijnsteak, gegratineerde aardappelschijfjes, sperziebonen/ijsbergsalade (+spekjes, ui, komkommer, knoflook/karnemelkdressing)
afrodite05
28-09-2023 om 06:51
Wij zijn gisteren eindelijk weer eens uitgebreid uit eten geweest. We hadden eigenlijk voor vorig jaar gereserveerd, maar vanwege de zwangerschap met bijbehorende vreselijke misselijkheid hebben we het een poos opgeschoven.
Gelukkig staat het menu online, want ik heb niet goed alles kunnen onthouden, mogelijk omdat we er een wijnarrangement bij hadden
Halve glaasjes weliswaar, maar ik ben niet meer zo gewend aan alcohol.
De amuse was watermeloen die met een exotische Aziatische citrusvrucht was geïnjecteerd, iets met merengue en sojacreme en een stukje vis (zeeduivel? Weet niet meer)
Daarna Gepekelde waarna gerookte zeeduivel met wilde gamba, zomerbiet, creme van yoghurt en chanponzu en een structuur van komkommer en tomaat.
Vervolgens geroosterde terrine van scholfilet en gerookte wilde Oosterschelde paling, zoetzuur van komkommer en dille en een saus van paling.
Als hoofdgerecht kregen we gegrilde kalfslende en gestoofde kalfswang, gepofte cevenne ui, een crème van gedroogde zoete aardappel (Hoshi-imo), gel van sambai en een saus van poivre long.
Daarna kwam een na-amuse, dat was een torentje van een bepaald soort ijs met daaronder iets wat ik niet meer weet en erbovenop een mousse, ijs en mousse waren paars
En als nagerecht bramenslof met een cassismousse, amandelijs, lavendelmousse en wilde bramen.
Het was weer ontzettend leuk om dit samen met man te doen en bovenal ook erg lekker. Man heeft ook alle visgerechten gegeten ondanks dat hij geen visliefhebber is, maar hij vond de twee visgerechten gelukkig ook erg lekker.
Intussen paste mijn moeder op zoon in het huisjespark. Voor haar had ik couscous gemaakt met sperziebonen, paprika, tomaat en rozijnen. Wij eten daar vanavond het restant van, dus vanavond hoef ik niet te koken. Mijn moeder gaat vandaag weer naar huis, wij blijven hier nog tot zaterdag.
Dolfje
28-09-2023 om 07:03
Voor vanavond weet ik het nog niet, ligt er een beetje aan hoe vandaag loopt..ik heb nl vanmiddag iets waar ik als een berg tegenop zie en geen idee hoe ik me ( geestelijk) voel als ik daarvan thuis kom. Kunnen in elk geval altijd een ei bakken.