Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten aardappels, spinazie,  eitje en een saucijsje. Lekker hollandsch. 

Rustig hier! Vanavond eten we kip tandoori, met een restje sperziebonen erdoor, met raita en rijst.

yette

yette

26-09-2023 om 07:45 Topicstarter

De zuurkoolschotel was echt lekker geworden, maar wel veel teveel. Dus dat eten we/ze morgen nog een keer - ik ga een dag weg en weet nog niet hoe laat het wordt

Vandaag maak ik pita-broodjes met pulled jackfruit etc. 

Polenta en rundvlees geschnetzeltes

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-09-2023 om 10:24

stamppot broccoli en hamburger 

Zondagmiddag aten we inderdaad Sunday Roast in een fijne pub (grappig toch, zoek je je suf op reviews en waar het dan echt het állerleukst en lekkerst zou moeten zijn, kom je daar niet uit en beland je per ongeluk gewoon zomaar ergens en heb je daar een heerlijke middag) maar we deelden een bord. s Avonds nog wat gesnaaid. 
Gister zat lief er helemaal doorheen. Je kunt wel alles met OV doen en zo min mogelijk lopen, maar dan nog was zondag een erg intensieve dag. Ben uiteindelijk zelf wel heel leuk op stap geweest en s avonds haalde ik goeie pizza bij een foodtruck in de buurt. Jum. 
Nu nog even rommelen en dan weer de trein in. Vanavond wordt het weer onderweg eten. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-09-2023 om 12:07

Friezinnetje schreef op 26-09-2023 om 10:24:

stamppot broccoli en hamburger

Ik heb net op het werk gegeten.  Nasi met saté.  Lekker en makkelijk.  Ben vandaag wat later thuis, dus dan hoef ik niet meer te koken 

Kipburgers op een broodje met tomaat en komkommer. Aardappeltjes uit de airfryer en een salade.

Ik had vandaag linzensoep (gefruite ui, meegekookte appel, rode linzen, kerrie/kurkuma/gember/zout/peper/knoflook, kokosmelk - alles gepureerd) met socca (kikkererwtenmeel, water, zout, olijfolie) en hartige skyr (skyr, zadenmix, komkommer, ui, knoflook, bieslook).

En verder een vegan maaltijdsalade van ah, die met spinazie en quinoa want die is zonder gluten- en hazelnoot en appel (kan ik ongekookt niet eten).

AHI_43545239383836393937?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

met alpro soya drink om het vegan te houden. 

AHI_43545239393837303635?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Dankjewel Jynta, ziet er goed uit die hemelse kip!

Gisteravond aten we tagliatelle met kipgehaktballetjes, spinazie en broccoli en een romig sausje. Vond het mwah, niet per se retourvoer zullen we maar zeggen. Vanavond eten we een van onze toppers, gnocchi met salsiccia-vijgen-prei-tomatensaus. Lief staat te koken en ik heb trek!
Vandaag hele dag training gehad in een strandtent, wat een fijne locatie met dit weer. Lunch was tomatensoepje met broodjes, had broodje gerookte zalm met kappertjes en sla en sausje en komkommer en van alles. Voor vega's was het wel een beperkte keuze helaas.

Ik heb een grote bak courgette lasagne met rundergehakt en veel groenten gemaakt. Daarna gaan sporten en lief heeft het in de oven gemikt en toen ik terugkwam kon ik meteen aanvallen. Mmmm

Ik had een vergadering vanmiddag die uitliep en dus vanmiddag korter pauze. Thuis snel een kom k&k soep in de magnetron gemikt en een stuk gerookte kip gesneden en in een bakje met wat tomaten gedaan.
Pak zo nog een kom yoghurt en dan is het onderhand al weer bedtijd want morgen krijg ik een groep schoolkinderen op bezoek op mijn werk. Hopelijk dan niet zo'n koppijn van de feestweek als vandaag...

Slopende reis van Nederland naar Frankrijk gehad. Bij een Leclerc maar wat dimsum, nemmetjes en "Aziatische" noodles gehaald. Toe nog wat vulling.
Maar voor de volgende keer: nooit meer door de week heen of terug, de zondag blijft heilig als reisdag!

Wij hebben vandaag voor het eerst met zoon gezwommen in een zwembad van het huisjespark. Superschattig, maar daardoor werd de lunch nogal laat. Ik geloof dat het half 3 was toen we onze porties kregen: mijn moeder en man een hamburger en ik een simpele tosti. Alledrie van het kindermenu, want mijn moeder wilde ons meenemen uit eten. Maar ja, terug in het huisje wat bubbels gedronken en daarbij ging ook een stokbroodje de oven in zodat we aan de brie, ailoli etc konden. Uiteindelijk zaten we om acht uur in een restaurant, waar man een dubbele hamburger had (ja echt, na ook al een hamburger als lunch), mijn moeder tournedos en ik had spareribs. Zoon was de attractie van de dag, bediening kwam telkens even kijken en hij maar mooi lachen naar ze. Kleine showpony. Als nagerecht hadden we een sorbet (mijn moeder), creme brulee (man) en een simpele maar lekkere dame blanche (ik). Nu eindelijk in bed.

yette schreef op 26-09-2023 om 07:45:

Vandaag maak ik pita-broodjes met pulled jackfruit etc.

Gebruik je dan jackfruit uit blik, yette? Of uit zo'n vacuum-pak? Of nog iets anders ? Ik wil het graag nog eens proberen in wraps of pitas.

De keer dat ik het maakte, was geen succes want er zat een rare conserverings-bijsmaak aan. Ik meen dat het toen uit zo'n vacuumzak kwam. Dus als je tips hebt, graag!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.