Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-09-2023 om 19:59

Friezinnetje schreef op 23-09-2023 om 10:18:

ik heb nog wat pittig gehakt liggen, ik denk dat ik er een soort tosti van maak op pitabrood met kaas & ui en salade voor erbij.

dit wordt morgen, want vanavond bij buuf gegeten: Patat, kipschnitzel en boontjes. En een beetje van de pulled beef, om te proeven. Hij is goed gekeurd door de andere eters

Jynta1981 schreef op 23-09-2023 om 16:41:

Wij eten hemelse kip uit de slowcooker met tagliatelle op verzoek van de kinderen. Wel een beetje laat aangezet, dus op hoop van zegen en anders gooi ik het nog een half uurtje op het gas in een pan.

Hij was goed gelukt en nog een portie voor in de vriezer.

Morgen zouden we uit eten gaan, maar schoonmoeder is ziek dus dat gaat helaas niet door. Resultaat: 2 zwaar teleurgestelde kinders. Die willen dan morgen wel "wat lekkers" eten als troost, dat worden kipkluifjes en patat. Ik maak er een salade bij denk met komkommer, tomaat, paprika, uitje en gekookte eitjes, want dat heb ik allemaal in huis.

Dag 1 in Londen begon al lekker, vanochtend kwijlend over Borough Market gelopen en uiteindelijk geluncht met dosa chaat en bhel (Indiase salade met gepofte rijst) en vanavond hele goeie Chinese noodles met varkensbuik en paddenstoelen op. Jum. 
Lief wilde morgen graag ergens Sunday Roast eten, maar het is nog niet gelukt een goed aangeschreven tent te vinden die ook nog plek heeft. Nog even doorzoeken dus. Maandag in elk geval maar een vleesloze dag inlassen, er staat nog een vegan Mexicaan op mijn lijstje waar ik erg benieuwd naar ben. 

Leuk, Moosey! Veel plezier!

Ik sta op het punt om zoon uit bed te halen, we gaan samen sporten. Een dansclubje voor mensen met baby in draagzak. Ben heel benieuwd. Als we terugkomen (en man uitgeslapen is) ga ik broodjes afbakken en uitgebreid beleggen met oa ontbijtspek, avocado, tomaat, dat soort dingen. Vanavond romige pasta met het gehakt uit braadworst en prei.

@Jynta: heb je een recept voor die hemelse kip? Klinkt wel intrigerend. Google gaf me wat recepten met oa sojasaus maar als ik lees dat jij er tagliatelle bij doet vermoed ik dat dat niet het recept is dat jij gebruikt.

Wij eten vanavond chicken arrabiata uit de slowcooker, met dumplings met Parmezaanse kaas. Ik vind het jammer dat de herfst zich echt wel aandient, qua weer, maar ik geniet wel van slowcooken en pompoenen enzo dus wat dat betreft verheug ik me er wel op!

Kook weer op mijn werk: ravioli gevuld met paddestoelen, room kruidensausje,en tomaten mozzarella salade erbij.

Zo dat was me het feestje wel. In eerste instantie was er geen klap te doen in de feesttent maar later was er geen doorkomen meer aan . Heb het er nog nooit zo druk gezien maar dat lag waarschijnlijk aan de dj die afsloot.
Qua eten was het een kiploempia en bij thuiskomt  vannacht heeft man de airfryer aangezet en hebben we kipcorns op. 
Vandaag nog een dagje maar nu wordt het niet zo laat want op tijd afgelopen.

@teig het is ongeveer deze: https://eerlijkereten.nl/diner/hemelse-stoofpot-met-kip/
Zij heeft hem vertaald naar evt vegan, maar ik doe dus gewone kip, kippenbouillon (meer en dan geen wijn) en gewone roomkaas. 
Ik gooi alles rauw in de slowcooker, maar zij doet hem in de oven geloof ik.

vandaag kerrie-mosterd-soep met witvis, prei, doperwten, melk en rijst erdoor en zelfgebakken kwarkbroodjes erbij

en ravioli met kruidige linzen/paprika-tomatensaus en gebakken Syrische kaas. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-09-2023 om 07:10

gebakken krieltjes, witlofsalade en schnitzel

Wij gaan vandaag naar een huisjespark, mijn moeder gaat ook mee. Ik heb gisteravond alvast champignonsoep gemaakt, verder wordt het een soort borrelgebeuren met stokbrood, ailoli (hoe spel je dat?), olijven, kipkerriesalade etc. Wat tomaat, komkommer en worteltjes erbij voor de groente. 

Veel plezier Afrodite.

Wij zijn vandaag vrij, gisteren vanwege brak niet meer op stap geweest en Chinees besteld.
Vandaag weer gezond met dadelijk eerst sporten en straks even naar ikea en decathlon en dan eten we vanavond groenteballetjes met een salade. En ik maak een soepje. Heb per ongeluk 2 zakken worteltjes gekocht die op moeten en om ze nou helemaal rauw op te knagen.

Wij aten gisteren vistaart met een tomatensalade.  

Vandaag spinaziestamppot met gestoofde hamlappen (heb ik gisteren al gestoofd met tomaat en mosterd). De eerste stamppot van het seizoen weer. 

Fajitas, met sla, tomaat, komkommer, creme fraiche geraspte kaas, kip filet , runder gehakt, paprika.

yette

yette

25-09-2023 om 12:44 Topicstarter

Ik verzin een ovenschotel met aardappelpuree, zuurkool, ui, prei, gehakt, ei, kaas en Turkse yoghurt. Ik denk met gele ras el hanout. En dan laagjes of zo 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.