Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ik maak andijviestamppot klaar.

Ik denk dat ik kippensoep ga maken en dan ook wat kipragout. Man heeft gisteren een brood gebakken en dan eten we dat erbij. 

Vandaag een verjaardag met bijbehorende hapjes. Ik heb teveel door elkaar gegeten, bah. Doe ik anders nooit. Heel onaangenaam. Maar mijn darmstelsel was al een paar dagen van slag dus misschien ligt het niet echt aan de snacks. Morgen maar weer gezond dus ik heb zojuist een salade klaargezet voor de meeneem-brunch: tonijn, ei, grote witte bonen, sperziebonen, ui, tomaat, parmezaanse kaasflakes, romaine sla en een stevige dressing met veel knoflook en ansjovis. 

Zo, ik had heel wat bij te lezen. Ik was een paar dagen op stedentrip. Eten was niet heel noemenswaardig. Twee keer libanees gegeten dat was lekker. We waren niet (in de buurt van) Libanon maar de lokale keuken kon ons niet zo bekoren. Vandaag als afsluiter ën heerlijke pizza gegeten in Nederland.  

Dat klinkt als een fijn feestje KV, leuke opzet, zo'n high tea met vriendinnen!

Morgen weer werken en terug naar normaal. Geen idee wat we dan eten want man heeft boodschappen gedaan. Zal wel een AVG-tje worden vermoed ik.

Hier wordt het ook een AVG'tje. De A heb ik in huis, de V moet ik nog uit de vriezer halen en voor de G moet ik denk nog naar de winkel. Kan nog alle kanten op dus.

yette

yette

18-09-2023 om 08:11 Topicstarter

Zaterdag op de terugweg at ik  vooraf een feestelijk opgemaakt bord met oa panna cotta, groene asperges met een kaassausje en gerookte ham. Als hoofdgerecht linguine met gamba's. Allemaal erg lekker, maar ik kreeg het niet op, dus toe nam ik koffie. 
Gisteren thuisgekomen waar De Vader als warm welkom tempeh sambal goreng en bami met kip maakte. Echt een verrassing, want hij eet zelf geen kip. 

Vandaag maak ik aardappeltjes van de bakplaat, lamsworstjes en caprese (van tomaten van de Franse buurman en de basilicumplant die ik heb meegenomen). 

Zometeen komt de thuiszorg. Back to normal. Ik heb zó geen zin in die vrouw. 

Hier wordt het een VG-tje ( Vegetarisch en groente)  . Geloof dat ik spinazie -kaas rondo heb en sowieso komkommer tomaat.

Yette Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in back to normal. 

Wij waren dit weekend op de vlucht voor de waarschijnlijke geluidsoverlast van een festival een dorp verderop. Ik sliep vrijdag op werk en at cashewnoten als avondeten  

Zaterdag was er een feestje bij vrienden waar we kip cacciatore, knakworsten en nacho’s voorgeschoteld kregen. Gister kookte lief gelukkig iets met groenten, een soort pindacurry met boontjes en bloemkool. 

Misschien heb ik wel zin om quiche from scratch te maken vandaag. 

Nog 3 daagjes werken en dan heb ik 2 weken vakantie! Wel een beetje spannend want het is druk op werk, maar ik heb er ondertussen wel erg veel zin in. We gaan een paar dagen naar Londen en ik ga een paar dagen met mijn Amerikaanse vriendin op pad die naar Nederland komt. En verder lekker klusjes thuis. 

Sterkte, Yette. Die panna cotta als onderdeel van een hartig gerecht klinkt wel interessant! 

Haas, hopelijk was de vakantie verder wel geslaagd.

Hier geen avg, maar een ovenrisotto met prei, erwtjes en spek. Lekker de oven het werk laten doen. 

Jynta1981 schreef op 18-09-2023 om 07:31:

Hier wordt het ook een AVG'tje. De A heb ik in huis, de V moet ik nog uit de vriezer halen en voor de G moet ik denk nog naar de winkel. Kan nog alle kanten op dus.

Het werden sperziebonen want die lagen er nog en een speklapje uit de vriezer die over was van een bbq pas. En dus gekookte aardappels met jus.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-09-2023 om 19:37

ik at rijst met gele curry met kip

Hier ook een AVG-tje: gebakken kriel met knoflook en rozemarijn, vega kaasschnitzel, bloemkool en broccoli.

afrodite05 schreef op 18-09-2023 om 

Haas, hopelijk was de vakantie verder wel geslaagd.

Jazeker, was heel geslaagd, en het eten was ook niet slecht, alleen geen Italië haha

Hopelijk viel het vandaag mee Yette!

Fijn vooruitzicht Moos!

Hier werd het inderdaad avg. Broccoli,  aardappelschijfjes uit de airfryer en voor de kinderen een kaasschelp.  Voor mezelf een klein stukje gemarineerde kippendij.

Ik ben alleen thuis (nu echt, de vorige keer ging het niet door) Ik airfryde een kroket en wat frietjes voor mezelf, met excuustomatensalade erbij. En ik keek eindelijk de eerste aflevering van het laatste season van Outlander

Klinkt fijn, Moosey!

Vandaag een drukke dag, met eind van de middag een ziekenhuisafspraak voor zoon (controledingetje/echo om iets uit te sluiten, hopelijk komt daar niets bijzonders uit). Ik moet dus even kijken hoe snel ik het eten daarna op tafel krijg, maar ik heb wat relatief makkelijks bedacht: verse gevulde pasta (gekocht, niet zelfgemaakt) met een zelfgemaakte pesto van basilicum en walnoot, daarbij een salade van verse spinazie, tomaat en gerookte kip. Misschien maak ik de pesto alvast van tevoren.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.