Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik heb de pastasaus slowcooken doorgeschoven naar morgen dus vanavond moest ik wat anders bedenken. Jongste kind is ziekjes dus het werd groentesoep en pastasalade in de hoop dat ze wat ging eten. Dat werden een paar hapjes.

Vandaag wel de pastasaus maken. Ik zet hem zo alvast aan. Vanmiddag hebben we een verjaardag en vanavond nog 1, dus een klein bordje pasta tussendoor is wel praktisch. 

Terug van vakantie, en vanavond heerlijk alleen thuis:heb daarna alleen maar late diensten. Vanavond word het een kippepootje. Met 2 gevulde vleestomaten: roque forte,met een ei erop.  En wat gemengde salade erbij..

De AH komt wat later vanavond, dus ik ga iets uit de voorraad plukken: kip madras met rijst en erwtjes. Lekker basic. 

Thnx voor de tips voor de druiven, ik ga het man voorleggen. We hebben nu een soort houten constructie en daar dat kippengaas nog overheen, maar het is in zo'n rare hoek in de tuin, waardoor snoeien lastig is (ruimte tussen links schutting en rechts onze berging, en dan is achter de poort naar achterom en voor ons tuinpaadje, aan 3 kanten ingebouwd dus). 

Ik moet dadelijk gaan werken dus man zorgt voor het eten en hij gaat de bbq aanslingeren en bij de Turkse slager vlees halen. Ik had gisteren al tomaten en komkommer en maïs gekocht voor erbij.
Oh en hij gaat brood bakken want ik wil er een stukje brood met knoflook/kruidenboter bij.

ik maak andijviestamppot denk ik.

We hadden het gezellig gisteravond. Vanavond een opmaak-avond denk ik: ga eiermuffins met pulled pork en erwtjes maken, we hebben nog linzensoep, flammkuchen erbij, brood met smeersels en rauwkost. 

Kip en groenten uit de oven met rijst en currysaus. 

Voor diegene die druiven hebben: bij ons staan ze al drie jaar, hoe lang duurt het voor je vruchten krijgt? 

Moirmel schreef op 16-09-2023 om 11:38:

Kip en groenten uit de oven met rijst en currysaus.

Voor diegene die druiven hebben: bij ons staan ze al drie jaar, hoe lang duurt het voor je vruchten krijgt?

Na drie jaar zou ik wel vruchten verwachten. Heeft de druif last gehad van de weersomstandigheden dit jaar wellicht? Heb je een naam van de soort? Hoe heb je gesnoeid? Het helpt vruchtdragen bevorderend om gesteltakken zo horizontaal mogelijk te leiden en in de winter alle andere scheuten (buiten het gestel dus) kort te knippen. Uit de gesteltakken groeien elk voorjaar jonge scheuten die vrucht dragen.

en ehmmmm on topic: ik maak druivengelei bij wijze van toetje. En ui/druivenchutney voor de kaasplankjes later dit jaar. Verder geen trek. Ik leef een beetje van cappuccino’s vandaag.

ToetieToover schreef op 16-09-2023 om 11:56:

[..]

Na drie jaar zou ik wel vruchten verwachten. Heeft de druif last gehad van de weersomstandigheden dit jaar wellicht? Heb je een naam van de soort? Hoe heb je gesnoeid? Het helpt vruchtdragen bevorderend om gesteltakken zo horizontaal mogelijk te leiden en in de winter alle andere scheuten (buiten het gestel dus) kort te knippen. Uit de gesteltakken groeien elk voorjaar jonge scheuten die vrucht dragen.

en ehmmmm on topic: ik maak druivengelei bij wijze van toetje. En ui/druivenchutney voor de kaasplankjes later dit jaar. Verder geen trek. Ik leef een beetje van cappuccino’s vandaag.

Geen naam van de soort. 
Dit jaar volledig teruggesnoeid tot de basisstam en begonnen met horizontaal te leiden. 
Veel blad, maar geen vrucht. 

Ik weet het nog niet voor vandaag. Ik maak wel altijd een weekmenu, maar laat 1 dag in het weekend altijd open.  
Maar eens overleggen met vriend en jongste. Hoop dat de buikgriep van die laatste weer wat minder is, zoals tot nu toe elke dag iets beter, en dat ze trek heeft.
Anders is er voor haar evt nog soep.

Ik heb ook nog geen idee maar soep vind ik altijd wel goed. Dus misschien wel dat. Ik kijk straks wel.

Bij ons heeft het wel even geduurd voor er goed vruchten aan de druif kwamen, maar ik weet niet meer of dat twee of drie of vier was. We hebben hem nu zes jaar denk ik, en dit jaar hadden we echt een goede oogst.
Vandaag met oudste frut naar een (kinder)festival. Lief en frut II eten geloof ik pasta met kip en spinazie, wij eten wel ergens een patatje ofzo.

Drukke dagen op het werk achter de rug dus hapsnap gegeten. Donderdag een k&k quiche en vrijdag een omelet op brood.

Gisteren had ik voor mijn 50ste verjaardag (die in juni was) een high tea georganiseerd met een paar lieve vriendinnen onder het mom van Vier het leven. Het was prachtig weer en zo gezellig. Ze hebben me verrast met leuke cadeautjes en gelukkig klikte het allemaal onderling want ze kenden elkaar niet.
De high tea was heerlijk met een amuse vooraf, een courgettesoepje daarna. Volgende gang was een stukje quiche, een klein worstenbroodje, een bakje parelcouscous en wat kleine sandwiches en natuurlijk daarna een etagere vol zoete heerlijkheden
Bij elke gang een heerlijke bijpassende thee.

Mijn buurvrouw was ook mee en haar man en zoon hebben met mijn lief spareribs op de bbq gegooid. Toen wij om 6 uur terugkwamen at de buuf nog een bordje mee terwijl ik in volle verbazing toe keek. Ik zat bomvol.

Vanavond eten wij nog wat sparerib leftovers. Ik hou niet van kluiven en lief mag ze dus ontleden voor me. Samen met gebakken aardappels en cole slaw. Hoop dat het weer nog wat opknopt, het is nu heel regenachtig 

Poeh, ik ben al een poosje op en heb heel veel in de keuken gedaan, maar niets mbt eten. Hoewel, flessen schoonmaken en alvast klaarmaken voor zoon is ook soort van eten, toch? Verder veel met andere schoonmaakdingen bezig geweest, de vaatwasser draait nu een reinigingsprogramma en als de mannen straks wakker zijn, kunnen we aan lazy sunday beginnen. Man mag croissants rollen (uit zo'n blikje, is hij fan van). 

Ik ga straks een meloen slachten zodat die hapklaar klaarstaat voor vandaag en/of morgen. Even kijken of de peren (ook uit eigen tuin) al goed zijn, dan schil ik die ook meteen. Fruit moet makkelijk te pakken zijn, anders grijpt men hier sneller naar koek/chocola, want minder moeite... 

Vanavond eten we burrito's met gehakt, zwarte bonen, paprika, kaas en een zelfgemaakte knoflooksaus obv crème fraiche. Maar dat ga ik nu nog niet voorbereiden, ben er even klaar mee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.