Eten
Jynta1981
10-09-2023 om 10:52
Hier wordt het toch bbq. Net wat vlees uit de vriezer gehaald, stokbrood erbij en een salade.
Nu op weg naar het strand met zijn viertjes ❤️
yette
10-09-2023 om 13:46
Gister ben ik naar zee geweest voor een 'Festival du Vent'. Vliegers en andere door wind aangedreven toestanden. Was erg leuk en mooi, maar ook druk. Daarna op een rustiger strand nog gezwommen. Op de terugweg bleek er bij het beste restaurant in 'de stad' nog plek voor kind en mijzelf. Ik nam de poitrine met panisse en auberginemousse (geen idee hoe je die eerste twee vertaalt - plakjes gevuld buikspek die je op hoog vuur snel bakt en reepjes gefrituurde kikkererwtenprut - zoals je ook met polenta kan doen?) met tijm, rozemarijn, etc. Toe nam ik 'French Coffee met de koffie ernaast' - iets dat nooit op de kaart staat en bijna altijd tot een geanimeerd gesprek leidt (veel Fransen kennen 'French coffee' niet). Vaak gaan ze dan erg hun best doen met koekjes, slagroom, mini marshmallows, chocolaatjes etc. Altijd een verrassing en meestal voor de prijs van het cognacje
Vanavond caprese (van coeur de boeuf uit de moestuin - de tomates blijven maar komen) met chips & dips en worstjes van de bbq.
Ik ga, voordat ik vrijdag terug ga, maar weer wat saus inmaken. Zou ze liever in de zon drogen, want ik heb vorige maand al een lading saus mee naar Nederland genomen, maar drogen is even teveel werk (overal ovenroosters en koelkastrekjes lenen voor op mijn tafels, 's avonds de boel afdekken, 's ochtends omkeren. En dan houd ik na een paar hete dagen van die 3 m² installatie tomatenpartjes hooguit 2 kilo gedroogde tomaatjes op olie over. Wel een smaakexplosie,
de allerbeste (half) gedroogde tomaten die je ooit hebt geproefd, al zeg ik het zelf. Maar ik moet ook nog bij 30° die caravan opknappen 
(dit lange bericht was uitstelgedrag, ik ga weer aan de slag)
Koreveen
10-09-2023 om 15:14
Gistermiddag thuis gekomen. We hadden de etappe van Zwitserland naar huis in 2 dagen geknipt want we wilden niet gaan jakkeren.
Een heerlijke tussenstop op een oude boerderij gemaakt waar we vanuit onze kamer uitkeken op de paardenstallen. Helaas was hun restaurant dicht wegens personeelsgebrek. We liepen naar het dorp en hebben daar heerlijk gegeten. Als je in Duitsland bent, schnitzel eten dus dat heb ik gedaan. Heerlijk kalfsvlees met goede friet en salade. Daarna knapperige koekrolletjes met frambozen.
Gisteravond friet met broodje kroket gehaald. Zometeen hamburgers op een broodje met een salade erbij. Echt geen puf om iets ingewikkelds te koken.
Dolfje
10-09-2023 om 15:47
Man heeft laatst bij een tripje naar de toko wantans gehaald zag ik in de diepvries dus we eten ook wantansoep heb ik net besloten.
Jynta1981
10-09-2023 om 16:32
Morgen eten we wel de rendang en sajoer boontjes. Heb net de slowcooker aangeslingerd met de rendang en de boontjes alvast gedopt. Scheelt weer morgen na een werkdag!
Wij rollen net van het strand af waar we een patatje hadden gehaald met een snack, voor mij een kaassouflé. Was heerlijk, met je billen in het zand, voeten in de branding en dan hopen dat je het zand uit je patat weet te houden.
FaithfulDuck87
10-09-2023 om 18:24
ik at een stuk olijven-kaasbrood met italiaanse kruidenboter. Nu zit ik te bedenken of ik nog wat ga eten, of dat ik later op de avond nog iets pak
afrodite05
11-09-2023 om 07:03
Pasta carbonara (met verse spaghetti) en een simpele salade van komkommer en tomaat.
Als lunch nog een restje van gisteren. Door een mega grote spitskool was het geheel wel erg royaal. Maar wel trots op mijn (voor het eerst) zelfgemaakte pindasaus. Lekker pittig met de rode pepers die ik zelf had gezaaid.
yette
11-09-2023 om 14:38
Pasta met saus uit een potje en plakjes krokant gebakken fuet. Erbij salade van 1 heerlijke, lelijke, gigantische tomaat (bijna een pond of zo) waarvoor Kind thousand islands dressing gaat maken.
yette
11-09-2023 om 14:39
Pasta met saus uit een potje en plakjes krokant gebakken fuet. Erbij salade van 1 heerlijke, lelijke, gigantische tomaat (bijna een pond of zo) waarvoor Kind thousand islands dressing gaat maken.
Dolfje
11-09-2023 om 15:12
Ik heb net 2 gegrilde kippenbouten op de markt gehaald. Straks eens kijken wat voor groente ik nog heb.
FaithfulDuck87
11-09-2023 om 16:46
ik doe een maaltijdsalade. Even kijken wat er op moet uit de koeling
FaithfulDuck87
11-09-2023 om 16:51
Broodjebrie schreef op 11-09-2023 om 16:50:
ik heb risotto uit de vriezer gehaald. Ik kook niet met deze hitte.
het koelt hier al lekker af. Windje erbij, zonnetje weg. Heb net alle ramen en deuren open gezet
Broodjebrie
11-09-2023 om 16:52
Friezinnetje schreef op 11-09-2023 om 16:51:
[..]
het koelt hier al lekker af. Windje erbij, zonnetje weg. Heb net alle ramen en deuren open gezet
Hier is het nog 29 graden in huis..