Eten
ToetieToover
05-09-2023 om 16:41
Moosey schreef op 04-09-2023 om 09:02:
klinkt als een heerlijke vakantie Koreveen!
Wij hadden een enorm geslaagd feest zaterdag, wat was dat fantastisch om een keer te doen. Ik voelde me een soort labrador, de hele dag heel hard kwispelend tegen hele lieve mensen opgesprongenHet was zó leuk en bijzonder, al die intens lieve leuke mensen bij elkaar! En het weer was prachtig dus er werd ook naar hartelust buiten gezeten en gespeeld. De zeven prachtige taarten die een goede vriendin had gebakken gingen schoon op, men was diep onder de indruk van de mezze (zelfs een paar fanatieke vleeseters vonden het heerlijk) en het ijs (mijn absolute lievelings: citroen-tahin-ijs en kaneel-ijs). Ook daarvan bleef niet heel veel over, we hebben gister nog met mezze geluncht en gedineerd en dat kan vandaag nog een keer, en dan heb ik nog een bakje muhamarra en een bakje linzen in de vriezer, that’s it.
Gister nog flink opgeruimd en alles weer klaargezet voor de verhuur en vandaag nog een beetje bijkomen![]()
Vanavond wil ik denk ik wel iets van extra groenten bij de mezze maken, zo ns even op de groentenla studeren.
Wat mooi dit
FaithfulDuck87
05-09-2023 om 17:45
ik heb een salade op van veldsla, blauweschimmelgeitenkaas, tomaatjes, komkommer, nectarine. En ik neem zo nog een vanillepunt als toetje.
MijnNaamIsHaas73
05-09-2023 om 18:03
Dat klinkt heel fijn Moos!
Kauwgombalijs! Van dat lichtblauwe ijs in een trechtervormig bekertje met een kauwgombal onderin ?? Nostalgie
Wij aten gisteren snijbonen, aardappelen uit de airfryer en een kaasschelp.
Vandaag alweer bbq. Hadden we gepland voordat die van zondag ertussen kwam
Dolfje
05-09-2023 om 19:37
Ik had een Grieks geïnspireerde salade gemaakt voor bij de worstjes. Was lekker.
Voor morgen moet ik nog wat verzinnen want man heeft bbq op het werk. Kan eieren bakken/omelet of een salade oid.
afrodite05
05-09-2023 om 22:28
Ik wist niet dat die kauwgombalijsjes nog bestonden!
Hier de laatste vakantiedag gehad. Lekker aan het meer gelegen, daarna in ons appartement groene curry met courgette, paprika en kip gegeten. Toen zoon op bed lag, nog even met man in de jacuzzi gebubbeld. Morgenvroeg vertrekken we na de eerste voeding van zoon, hopelijk trekt hij de lange reisdag nu beter. En anders komt het ook wel weer goed.
Moosey
05-09-2023 om 22:51
ToetieToover schreef op 05-09-2023 om 16:41:
[..]
Wat mooi dit
![]()
Ja, dat was het
Kan het iedereen aanraden, het kost een bak geld en tijd maar echt, zo heerlijk om een dag omringd te zijn door iédereen (nou ja, niet helemaal natuurlijk want niet iedereen kon) die je lief vind(t). En dan zeker als je zo’n goede reden hebt als wij
Ik voelde me de volgende ochtend alsof ik smoorverliefd was, maar dan op 70 mensen tegelijk 
Vandaag alweer een mijlpaal: ik kreeg terwijl ik aan het werk was een appje van lief dat-ie naar de film ging met een vriend. En nu kwam ik dus net thuis in een Leeg Huis. Dat is (met uitzondering van de periodes dat-ie in het ziekenhuis lag) anderhalf jaar niet meer gebeurd. En donderdag gaat-ie voor het eerst een dagje naar kantoor, ben ik een hele dag alleen thuis!
En dan komt maandag mijn op maat gemaakte keukenapparatenkast. Het kan niet op hier 
Tot zover de off-topic 
Ik kookte driegangenmenu op werk, vooraf geroosterde aubergine met tomatensalade, bacon en citroenhollandaise, hoofd pilav met cherrytomaten, gebakken aubergine met yoghurt-basilicumsaus en hazelnoten en gebakken harderfilet met kappertjesvinaigrette. Toe pruimencompote met chocoladecrumble en mascarpone-koffieroom.
Teigera
06-09-2023 om 09:12
Wat een fijne mijlpaal voor jullie beiden Moosey 
Afrodite, fijne reisdag, goed te lezen dat jullie het goed hadden!
Gisteren de hapsnapdinsdag, we aten honey chicken (good food recept) met sperziebonen, lekker gewokt met oa ketjap, en rijst. Vanavond denk ik een agv-tje met een vegetarische "kip"krokant-schnitzel.
yette
06-09-2023 om 11:27
Ik had/heb problemen met het aansluiten van het gas
Gisteren vanalles geprobeerd onder die caravan, maar het wil niet. Misschien ben ik ook te ongeduldig. Geen idee hoe lang het in een caravankeuken duurt voordat het gas uiteindelijk binnen is?!
Dus 's avonds nog 20km naar de supermarkt gereden voor een gasbommetje zodat ik in elk geval mijn losse campingpitje kan gebruiken. Eenmaal in 'de stad' heb ik daar maar meteen een hamburger gegeten.
Vandaag wordt het 3-minuten-pasta met rode saus en mozarella. Wat mij betreft kookt kind, want ik ga beginnen met klussen.
Dewi-Sri2
06-09-2023 om 16:50
Jakkes Yette, wat ontzettend irritant! Wij hadden ook nog wel eens gedonder met die gasbussen, maar we hebben bij de brico een nieuw verloopstuk gehaald en toen was het in orde.
Ik heb voor mezelf gazpacho gemaakt, het is hier zo warm! Helaas vindt echtgenoot soep geen maaltijd, dus hij krijgt een biefstukje met rauwkost en aardappeltjes. Ik weet nog niet wat op wat voor manier: gekookt, frietjes of misschien wel gnocchi. Ik denk gewoon maar gekookt, want hij klaagt elke keer dat hij hier dichtgroeit
.
Jynta1981
06-09-2023 om 17:51
Ik liet de jongste telg kiezen en dat werd: aardappelkroketjes, doperwtjes en wortels en kipfilet met champignonsaus. Prima, doen we dat!
Voor morgen heb ik 2 bakjes pastasaus uit de vriezer gehaald, want drukke dag en 2 eters extra. Dat eten we met spagetti, geraspte kaas en basilicum erover. Daar maak ik een salade bij.
De voorraad pastasaus is nu op, dus van het weekend maar even een nieuwe voorraad maken.
FaithfulDuck87
06-09-2023 om 17:51
champignonsoep met spekjes en wat huzarensalade. Restjes moesten op.
Dewi-Sri2
06-09-2023 om 17:58
Jynta1981 schreef op 06-09-2023 om 17:51:
Ik liet de jongste telg kiezen en dat werd: aardappelkroketjes, doperwtjes en wortels en kipfilet met champignonsaus. Prima, doen we dat!
Oh, aardappelkroketjes!! Mijn ultieme guilty pleasure: aardappelkroketjes met kant-en-klare paté-royal dipsaus van Duyvis (geloof ik). En dan heel veel. Gelukkig griezelt echtgenoot van aardappelkroketjes, dus ik haal het gewoon maar niet in huis. Maar soms denk ik wel eens...
Dolfje
06-09-2023 om 18:11
Als kind vond ik aardappelkroketjes het ultieme feesteten voor met kerst of zo. Heb ze in geen jaren meer gehad.. Laatste keer was denk ik eens bij schoonouders en toen vond ik er niks aan.
Dolfje
06-09-2023 om 18:12
Ik heb vanmiddag na het sporten als snelle snack een komkommer met cottage cheese op en net salade met feta en tomaat en een omelet.
Man is nl weg die heeft een bbq op het werk.
MijnNaamIsHaas73
06-09-2023 om 18:39
Dewi-Sri2 schreef op 06-09-2023 om 17:58:
[..]
Oh, aardappelkroketjes!! Mijn ultieme guilty pleasure: aardappelkroketjes met kant-en-klare paté-royal dipsaus van Duyvis (geloof ik). En dan heel veel. Gelukkig griezelt echtgenoot van aardappelkroketjes, dus ik haal het gewoon maar niet in huis. Maar soms denk ik wel eens...
Die dipsaus is echt mijn guilty pleasure!! Bij bbq en gourmet en ook als dip bij rauwkost (of met naturel chips, maar dat is echt te slecht
dus dat doe ik zelden).
Wij aten loaded nachos vandaag, grotendeels door oudste klaargemaakt