Eten
Dolfje
03-09-2023 om 22:31
ToetieToover schreef op 03-09-2023 om 22:12:
[..]
Dat zijn best reguliere schommelingen lijkt mij, je bent niet ineens obees na een weekje (of twee).
Mijn oma zei altijd: “je wordt niet dik tussen kerst en oud en nieuw, maar wel tussen oud en nieuw en kerst”.
Ja dat is zo en ik heb echt lekker gegeten maar het zal wel weer wennen zijn morgen
Koreveen
04-09-2023 om 08:22
Wij eten hier ook veel maar maken wel wandeltochten waarbij we een hoop verbranden dus dat maakt hopelijk goed.
Afgelopen zaterdag geluncht in een geweldige trattoria. Lief had berenhonger dus die hakte een bord kalfsgehaktballetjes met gorgonzola en noten weg als voorgerecht en hoofd was een spaghetti met zeevruchten. Ik nam 2 voorgerechten: caponata en tonijn tartaar. Was allemaal super smakelijk. Ik had nog ruimte overgehouden voor het toetje wat ik al meteen had gespot: cannoli en echt zoals het hoort. Was the best ever!
Als we overdag uit eten gaan, nemen we ‘s avonds brood of een salade in het appartement. We hadden per mail gereserveerd voor zondag in een goed restaurant wat iedereen ons aanraadde maar zij belden dat we alleen zaterdag een plekje hadden. Ok, dan moet dat maar 😁 We besluiten lopend te gaan, half uurtje bergop want zoveel honger hebben we nog niet. We bestellen een voor- en hoofdgerecht lekker met bijpassende wijnen. De voorgerechten komen en we schrikken ons rot, het formaat van een hoofdgerecht. Lief heeft risotto met appel, spinazie en burrata en ik heb een combi van ravioli gevuld met spinazie met salie boter en 2 knodeln met gorgonzola en biet maar die dingen zijn mega groot.
Daarna lam in kruidenkost met groenten. We ploffen en gelukkig voor de spijsvertering moeten we teruglopen en maken nog een extra rondje.
Gisteren voor de balans zelf broodjes meegenomen de berg op en ‘s avonds bij een supermarkt een verrassend goede k&k poke bowl meegenomen. Ik had hem met zalm en lief met kip
Dolfje
04-09-2023 om 08:51
Er zit bij mij 1,9 kilo bij en bij man zelfs meer dan 3. Wij hebben ook echt wel veel gelopen, elke dag minstens 15 km maar ja al die Duitse bieren en maaltijden valt bijna niet tegenop te bewegen
Vandaag dus maar weer terug naar het dieet. Was van plan verder te gaan met de hardlooptraining maar ik heb al een dikke week zo'n keelpijn en nu ook hoesten dat me dat niet gaat lukken. Gaan straks wel wandelen en naar de sportschool.
Wat we eten weet ik nog niet. Zien we straks wel. Misschien een salade en soep of zo of een wok met kip en groente. Heb behoefte aan groente.
Moosey
04-09-2023 om 09:02
klinkt als een heerlijke vakantie Koreveen!
Wij hadden een enorm geslaagd feest zaterdag, wat was dat fantastisch om een keer te doen. Ik voelde me een soort labrador, de hele dag heel hard kwispelend tegen hele lieve mensen opgesprongen
Het was zó leuk en bijzonder, al die intens lieve leuke mensen bij elkaar! En het weer was prachtig dus er werd ook naar hartelust buiten gezeten en gespeeld. De zeven prachtige taarten die een goede vriendin had gebakken gingen schoon op, men was diep onder de indruk van de mezze (zelfs een paar fanatieke vleeseters vonden het heerlijk) en het ijs (mijn absolute lievelings: citroen-tahin-ijs en kaneel-ijs). Ook daarvan bleef niet heel veel over, we hebben gister nog met mezze geluncht en gedineerd en dat kan vandaag nog een keer, en dan heb ik nog een bakje muhamarra en een bakje linzen in de vriezer, that’s it.
Gister nog flink opgeruimd en alles weer klaargezet voor de verhuur en vandaag nog een beetje bijkomen
Vanavond wil ik denk ik wel iets van extra groenten bij de mezze maken, zo ns even op de groentenla studeren.
Teigera
04-09-2023 om 09:32
Wat heerlijk om te lezen Moos! Zie je al helemaal kwispelen en tegen iedereen opspringen.
Frut I kookt vanavond lasagna, met gerookte zalm, spinazie, ricotta en mozzarella erop.
FaithfulDuck87
04-09-2023 om 09:38
ik heb nog een prutje voor nasi staan en van gisteren nog een bakje pulled chicken. Bekijkj vanavond wel wat het gaat worden
Dolfje
04-09-2023 om 12:31
Hier wordt het bloemkoolrijst met een zak wokgroente en kipblokjes. Kruiden verzin ik zodra ik bezig ben.
afrodite05
04-09-2023 om 20:27
Klinkt goed en fijn, Moosey!
Wij hebben vandaag ontzettend in de zon aan een meer gezeten, was heerlijk! Zoon was wel doorgelekt, natuurlijk net toen ik hem vast had, dus nat shirt, maar dat vergeten we even. Allebei nog een half uurtje liggen tukken, ik in de zon, zoon in de schaduw, man was op z'n telefoon aan het klooien. Daarna naar een grillrestaurant geweest, allebei een hamburger besteld. Ik de simpelste, man een specialiteit van het huis. Of we er frietjes bij wilden, want die zaten er niet bij. Nouja, prima, doe maar bij een van de twee. Bleek dat die hamburgers echt huge waren! Doorsnede zeker 15 cm en dan ook zo onmogelijk hoog. De frietjes kregen we niet eens op... Hadden dus niet gehoeven. Mensen naast ons hadden een of andere schotel besteld en die schrokken ook nogal toen ze hun portie zagen. Dat waren gewoon tweepersoonsporties. Ik heb ze succes gewenst toen we weggingen 
yette
05-09-2023 om 05:35
Wat fijn dat je zo genoten hebt, Moos!
Ik heb gisteren in Nîmes cannelloni met paddestoelen gegeten en had toe een café gourmand. Dat laatste was perfect - hoewel ik geen toetjesfan ben. Die eerste was goed bereid, maar nogal fantasieloos. Dan jeuken mijn handen om er wat citroenrasp en verse kruiden bij te doen. Of wat rauwmelkse blauwschimmelkaas. Of wat meer soorten paddestoelen èn truffel ...
Nou ja, beetje jammer dus. Kind 3 had pizza met burrata die wèl op smaak was en toe een trio met oa een heftig lekker chocoladegebakje.
En nu ga ik weer proberen te slapen. Ik lig wakker van de airco.
Jynta1981
05-09-2023 om 07:22
Oh zonde is dat dan Yette, vooral als je zelf kan bedenken hoe hij wél lekker kan zijn.
Wij eten vanavond risotto met courgette en erwtjes en ik vind nog 2 stukjes kipfilet die gaan er ook door. Parmezaan en verse basilicum erover, lekker!
Jynta1981
05-09-2023 om 07:23
Oh daar wil ik eigenlijk ook champignons door bedenk ik nu. Die moet ik nog even kopen, want heb ik niet.
Kaaaaaaaatje
05-09-2023 om 11:19
De crispy bloemkool geprobeerd en wij vonden het een succes. Dus die gaan we vast nog een keer eten. De kinderen vonden er dan weer helemaal niets aan. Maar dat gebeurt wel eens.
Vandaag staan er geroosterde groentes met couscous en geitenkaas op het programma. Kijken of ze daar iets van willen eten.....
Dolfje
05-09-2023 om 14:56
Ik heb runderchipolataworstjes uit de diepvries gehaald en dadelijk komt picnic dus even bekijken wat we er verder bij eten nog.
ToetieToover
05-09-2023 om 16:38
Brunchsalade was linzenmix met feta, paprika, olijven, tomaat, ui, komkommer en walnoten.
en verder eten we (gele linzen)spaghetti met pesto, dochter kookt. Ze doet er kipfilethaasjes bij en eh… verder geen groenten 😯 maar ze kocht wel een toetje: kauwgombalijsjes! Lekker nostalgisch 
Mijn oma zei altijd: “je wordt niet dik tussen kerst en oud en nieuw, maar wel tussen oud en nieuw en kerst”.