Eten
Moirmel
02-09-2023 om 21:43
Gisteren spaghetti all'assassina gemaakt en deze keer de zaadjes niet verwijdert uit de pepers. Voor partner was hij te pikant, maar voor mij was hij net goed. Nog eens bekijken hoe ik het de volgende keer maak, waarschijnlijk minder pikant en voor mezelf nog tabasco toevoegen.
Edit: deze avond was het simpelweg wokgroenten met rijst en vis.
afrodite05
02-09-2023 om 22:21
Moirmel schreef op 02-09-2023 om 21:43:
Gisteren spaghetti all'assassina gemaakt en deze keer de zaadjes niet verwijdert uit de pepers. Voor partner was hij te pikant, maar voor mij was hij net goed. Nog eens bekijken hoe ik het de volgende keer maak, waarschijnlijk minder pikant en voor mezelf nog tabasco toevoegen.
Edit: deze avond was het simpelweg wokgroenten met rijst en vis.
Daar ben ik wel benieuwd naar!
Hier heb ik vanochtend man op pad gestuurd voor broodjes. Hij kwam terug met, behalve de broodjes, een verpakking met plakken kaas, omdat ik gisteren had gezegd dat ik vergeten was een gek Oostenrijks kaasje mee te nemen. Heel lief dus dat hij dat had bedacht, alleen wel jammer dat er in die verpakking met plakken kaas een combi van plakken emmentaler (vind ik nooit zo lekker) en edammer zaten. Maar ja, daar iets van zeggen is meteen een negatieve sfeer...
Maar zowel de sfeer als het weer klaarden op, we gingen met zoon en wagen via gondellift een berg op, alwaar zoon zijn fles kreeg en waar wij intussen naar een huwelijksvoltrekking konden kijken. Man had twee broodjes gesmeerd om daar op te eten, met verschillend beleg. Hij begon alvast aan het eerste broodje, liet de helft over voor mij en at toen het tweede broodje. Maar door het schouwspel van het huwelijksfeest vergat hij dat ik daar ook nog van zou krijgen, hij had dat broodje dus in zijn geheel op. Ach, ik moet toch wat kilo's kwijt. Dus we vergeten even dat we daarna op de terugweg een zakje chips hebben gedeeld en als avondmaaltijd pannenkoeken hebben gegeten. Wel met de saaie kaas erop, dan zijn we daar ook maar weer vanaf. Morgen ga ik de broodjes wel weer halen, denk ik. Oh en man had ook een afgeprijsde caesar salade meegenomen, die hebben we als "voorafje" gedeeld. Mogelijk heb ik daar iets meer dan de helft van gegeten, want paybacktime
Teigera
03-09-2023 om 08:34
Vanavond maak ik het noedel-gerecht (https://www.culy.nl/recepten/noodles-met-tempeh/) waarover ik hier laatst goede berichten las (RoosopjeHoed, als ik het goed onthouden heb?). Met tofu want dat vinden we lekkerder dan tempeh, met name de kinderen vinden tempeh niet zo. Qua groente doe ik sperziebonen en taugé.
FaithfulDuck87
03-09-2023 om 08:40
hier vanavond een bbq op het programma. En mijn neefje is gek op bbq-en, dus dat wordt niet standaard worstje, karbo of saté. Eerder een groot stuk vlees, pulled pork en zo. Ik maak de kruidenboter
Dolfje
03-09-2023 om 17:16
We zijn weer thuis. Waren in eerste instantie van plan om iets te bestellen maar ik heb nog kipkerrie en een andere salade dus dat eten we op geroosterde boterhammen en ik maak een blik soep warm.
Vanaf morgen ga ik weer koolhydraatarm. Durf bijna niet op de weegschaal morgenvroeg...
ToetieToover
03-09-2023 om 17:28
Ben benieuwd Dolfje, zo erg kan het toch niet zijn na zo’n korte tijd? Terug in het ritme gaat het vast wel weer terug naar ‘normaal’.
Vandaag aten we zoete aardappelpuree met een husseltje van patisson, bietjes, bleekselderij, uien en mosselen met sesam-zeewier-knoflook-Chili-olie.
en daarvoor ook mosselen, maar dan met een afbakbroodje, kruidenboter en tomatensoep.
Dewi-Sri2
03-09-2023 om 17:32
Courage Dolf, komt weer helemaal goed als je weer in het 'regime' zit. Je hebt toch genoten? Dat is ook belangrijk!
Yette, ben je al gearriveerd, of doe je het in meer dagen? Zal fijn zijn om weer in je caravan te zitten. Het is wel warm!! Wij hebben de airco weer aangeslingerd.
Hier wordt het vanavond weer 'iets met kip'. Nog geen idee wat. Misschien val ik hem zo aan met shoarmakruiden. Beetje sla erbij en een geïmproviseerd knoflooksausje, want ik heb nog een heel klein beetje yoghurt.
Ik had vanmorgen nieuwe yoghurt willen halen, maar dat ging niet door. Ik was op weg naar de bakker, toen ik dacht: wat maakt die auto een raar kabaal. En even later begon het stuur heftig naar rechts te trekken. En ja hoor: lekke band. K*t!!! Gelukkig was ik net onderweg, dus gekeerd en doodvoorzichtig naar huis gereden. Dus morgen op jacht naar nieuwe banden. Nou ja, be grateful for little mercy's: ik ben erg blij dat het vandaag gebeurd is en niet volgende week als we weer naar Nederland moeten. De horror!
Dewi-Sri2
03-09-2023 om 17:36
ToetieToover schreef op 03-09-2023 om 17:28:
Ben benieuwd Dolfje, zo erg kan het toch niet zijn na zo’n korte tijd? Terug in het ritme gaat het vast wel weer terug naar ‘normaal’.
Vandaag aten we zoete aardappelpuree met een husseltje van patisson, bietjes, bleekselderij, uien en mosselen met sesam-zeewier-knoflook-Chili-olie.
en daarvoor ook mosselen, maar dan met een afbakbroodje, kruidenboter en tomatensoep.
Toetie, wat maak jij toch altijd heerlijke dingen! Ik heb zo'n bewondering voor je dat je je "culinaire beperkingen" (sorry, weet even geen betere uitdrukking) zo creatief weet om te zetten in jaloers makende maaltijden. Kost dat niet ontzettend veel tijd?
Dolfje
03-09-2023 om 17:51
ToetieToover schreef op 03-09-2023 om 17:28:
Nou na een weekendje zondigen scheelt het vaak ook al meer dan een kilo. Dat is er vaak ook wel weer snel af maar toch. Afgelopen jaar na 2 weken all inclusive zat er meer dan 2/3 kilo bij. Maar toen was het dankzij het buffet makkelijker om koolhydraatarm te eten dan met uit eten in Duitsland. Maar we zullen zien.
Jynta1981
03-09-2023 om 20:43
Ik had pasta salade gemaakt met komkommer, lenteui, tomaatjes, gerookte kip, mozzarella en pesto. Ik was zelf uit lunchen geweest dus had nog geen trek, nu eigenlijk nog niet, dus misschien neem ik zo een bakje yoghurt. De kids hebben er wel enorm van genoten en willen allebei morgen een bakje mee naar school en dat is een gróót compliment!
Morgen een AVGtje met aardappels, broccoli en een vega kaasding.
yette
03-09-2023 om 21:15
Ik at alleen een voor- en een nagerecht omdat de porties hier zo groot zijn: salade met verse vijgen, kikkererwten en feta en een kaasplankje met port. Kind nr. 3 had een steak met paarse aardappelpuree en ratatouille en een torentje van ijs, merengue, mango en gekarameliseerde pecannoten. In een hotel waar we vaker een tussenstop doen, ter hoogte van Nancy.
afrodite05
03-09-2023 om 21:53
Yette, nog gefeliciteerd met De Vader! Had er overheen gelezen.
Moirmel, bedankt voor het filmpje, wordt wel een uitdaging zonder ondertiteling wat de hoeveelheden betreft, maar ik kan er vast wel iets mee.
Dolfje: vaak is het een groot deel vocht wat je gaat vasthouden als je ineens weer vettig/zoutig/koolhydraatrijk gaat eten. Dus hopelijk is dat snel weer weg. Komt vast goed, en wat hiervoor ook gezegd is: je hebt er toch van genoten?
Hier eindelijk mijn Oostenrijkse maaltijd in een restaurant gegeten: schnitzel met een glas gruner veltliner. Man had iets van bratwurst ofzo. En zoon moest natuurlijk ook net op datzelfde tijdstip zijn voeding, dus ik sneed de worsten van man, zodat hij alleen een vork hoefde te gebruiken en intussen zoon kon "flessen".
ToetieToover
03-09-2023 om 22:09
Dewi-Sri2 schreef op 03-09-2023 om 17:36:
[..]
Toetie, wat maak jij toch altijd heerlijke dingen! Ik heb zo'n bewondering voor je dat je je "culinaire beperkingen" (sorry, weet even geen betere uitdrukking) zo creatief weet om te zetten in jaloers makende maaltijden. Kost dat niet ontzettend veel tijd?
Ja dat kost tijd. Ik kook vaak ‘vooruit’. Zoals de bietjes, de patisson en kruidenboter en de spicy olie. De mosselen aten we meteen na het koken en dan blijven we aan tafel zitten om ze uit hun schelp te halen voor later die dag een volgende portie.
Ik kook ook ‘s avonds meestal nog wat. Lief kookte zojuist een voorraad rijstepap + gele rijst en ik heb bruine bonen gekookt. Die gele rijst en bonen eet ik morgen met ui, perziken, curryketchup, knakworst en kimchi.
ToetieToover
03-09-2023 om 22:12
Dolfje schreef op 03-09-2023 om 17:51:
[..]
Nou na een weekendje zondigen scheelt het vaak ook al meer dan een kilo. Dat is er vaak ook wel weer snel af maar toch. Afgelopen jaar na 2 weken all inclusive zat er meer dan 2/3 kilo bij. Maar toen was het dankzij het buffet makkelijker om koolhydraatarm te eten dan met uit eten in Duitsland. Maar we zullen zien.
Dat zijn best reguliere schommelingen lijkt mij, je bent niet ineens obees na een weekje (of twee).
Mijn oma zei altijd: “je wordt niet dik tussen kerst en oud en nieuw, maar wel tussen oud en nieuw en kerst”.