Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Zoon is vandaag precies 3 mnd, tandjes zijn het denk ik nog niet. Het was eerder de hele dag in de auto zitten, daardoor ons weinig zien, niet goed diep kunnen slapen in de auto (wel liggend, speciaal reiswiegje voor gekocht) en veel te veel nieuwe indrukken. Compleet overprikkeld en oververmoeid. Dus vandaag gaan we niets doen, alleen even naar de supermarkt en zoon verder lekker laten bijkomen, bijslapen, heel veel knuffelen etc. En rustig uitzoeken welke dingen we de komende dagen kunnen doen, maar wel maximaal één activiteit per dag.

Gisteren uiteindelijk toch nog wel even in de jacuzzi gezeten en naar de sterren gekeken. Was wel leuk, alleen zat ik vooral naar de babyfoon te kijken of zoon aan het piepen was, ik was bang dat hij weer wakker zou worden. Maar hij heeft weer keurig doorgeslapen, van 8 tot 8 ofzo. 

Vanochtend een afbakstokbroodje gegeten, helaas had ik wat ruzie met de oven: binnen 2 minuten ging het brood van "nog-lang-niet-gaar" naar zwartgeblakerd. Beetje jammer. Wat randen eraf gesneden en toch gegeten, want we hadden niets anders. Straks eens kijken hoe we de rest van de dag doorkomen qua eten.

Weer is redelijk: grijs maar wel droog. De komende dagen zou het zonnig en warmer worden. Gisteren zagen we wel dat de Inn een flinke kolkende massa troebel water was, waarschijnlijk door de hevige regenval. Maar daar hebben wij dus geen last van gehad. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-08-2023 om 10:32

ik denk dat ik een flammkuchen maak met een soepje erbij

afrodite05 schreef op 31-08-2023 om 10:27:

Gisteren zagen we wel dat de Inn een flinke kolkende massa troebel water was, waarschijnlijk door de hevige regenval. Maar daar hebben wij dus geen last van gehad.

Ja de rivier in de stad waar wij waren was ook behoorlijk wild en het water stond ook heel hoog.
Wij zijn inmiddels op pad naar de laatste locatie met een tussenstop straks bij een kasteel.
Ik heb broodjes pepersalami gesmeerd en borek met feta en spinazie mee voor onderweg. Na de tussenstop is het nog 3,5 uur rijden. Daar blijven we 3 nachtjes. . Hopelijk de laatste dagen een beetje zonnig weer.

Afro en Dolf, ik duim voor een paar zonnige dagen voor jullie!

Hier wordt het vanavond een traybake met venkel, wortel, aardappel en raapjes (navet, ineens geen idee meer wat dat in het Nederlands is. Google translate vertaalt het met 'shuttle', maar de laatste keer dat ik keek zaten er toch echt knolletjes in de zak). Erbij doe ik pittige gehaktballetjes.
Morgen gaan we uitgebreid uit lunchen, dus morgenavond wordt het gewoon brood. Avondje niet koken is soms ook wel erg fijn.

Ha ja, Teigera, hier was t hapsnap donderdag en dinsdag... Dat hebben we alweer twee jaar achter ons gelaten...

Vandaag verorberden wij rond 13.30 een klein assortiment aan pintxos en een glas rosé op een terras in het in 1937 platgebombardeerde stadje. Daarna konden we zowaar in zee zwemmen bij een heerlijk strandje. Man is nu in de weer met de "safari chef" en gaat daar iets wat op entrecôte lijkt op grillen. Ik maakte een salade met groene sla, tomaat, ui en een dressing met o.a. K&K guaca. Glas rode wijn erbij.

Morgen is het opnieuw mooi weer, maar t WE weer zwaar kl#te, met regen. Naja, t is niet anders.

Een navet is een meiraapje Dewi. 
Hier zijn we druk met de voorbereidingen voor ons feest, aanstaande zaterdag. We vieren allebei een rond getal qua leeftijd en vooral dat lief nog leeft Qua catering heb ik alles uitbesteed, een fanatieke kookvriendin bakt de taarten en s avonds komen er Libanese mezze, Koreveen weet wel waar vandaan Maar er zijn toch nog wel veel dingetjes te regelen en t is ook nog druk op werk, dus ik ben ook wel een beetje blij als we het zo gehad hebben. Maar ook veel zin in hoor. 
Lief maakte saaie groentesoep. Kun je soms zo hebben. Morgen snaai ik waarschijnlijk wat na werk tussen het ophalen van alle laatste benodigdheden door. 

vandaag ovengebakken aardappelpartjes met mayo, satésaus en ui. Plus tartaartje en kropsla met karnemelkdressing + gekookt ei + gebakken uitjes + paranoten

En

linzensoep (kipbouillon, knoflook, komijn, kaneel) met ui, wortel en fuet, en zoete aardappelpuree met Chili-boter en hartige kwark + geroosterde pompoenpitten. 

Ooooh, goeie mezze, Moos. En wat een fijne aanleiding voor een feest.

Hoop dat het weer bij jullie opknapt, Dolfje en Afro!

Wij genieten ons suf. Het is lekker weer, niet te heet en we maken prachtige wandelingen.
Gisteren geluncht bij een Buschenschank, een eettentje waar men alleen zelf geproduceerd eten en drinken mag serveren (volgens mij was dat vroegah zo). Met fantastisch uitzicht een plank met verschillende soorten kaas en vlees aangevuld met een zalige gemixte salade gegeten. 
Daarna in een dorp verderop heerlijk ijs gegeten: appel/basilicum en amarenen. 
‘s Avonds in een restaurant reerug een cognacsaus, paddo’s en rode kool met amandel/aardappelballetjes. Heel smakelijk maar wel een enorme portie. Gelukkig moesten we nog een half uur terug lopen (bergop)

Vandaag gaan we naar een mooie tuin waar we jaren geleden, toen we hier ook in de buurt waren, ook zijn geweest. Ik kan lekker los gaan met m’n camera.

Moosey, goede redenen voor een feestje! 

Wij aten gisteren een meegebracht wereldgerecht: beef Shanghai. Lekker makkelijk, ik had geen zin om met kruiden enzo te slepen naar een appartement waarvan je nooit weet hoe de keuken is. Qua pannen is het hier bedroevend, dus nogal behelpen, maar het is gelukt in een koekenpan die ik normaal veeeel te klein zou vinden, zeker bij wijze van hapjespan/wok. Toe een appelflap/vlaai-achtig ding om te vieren dat we gisteren precies drie maanden een gezin met kind waren. Was wel lekker, maar niet echt spannend. 

Nog even kijken wat we vanavond doen: uit eten of iets van de andere deels meegebrachte (makkelijke) opties. Ik ga in elk geval straks naar de bakker voor verse broodjes en hopelijk iets interessanter gebak. Gisteren was die bakker namelijk dicht om 12.00 en ik stond daar om 12.06 voor de deur. Vandaar dat we het met supermarktbroodjes (overigens best prima kwaliteit) en die appeldingen moesten doen. 

Wij zijn gisteren ook boodschappen gedaan, yoghurt, fruit en beleg en lopen straks naar de bakker in het dorp voor verse broodjes.
Onze nieuwe locatie is qua ruimte heel fijn ruim maar nogal ouderwetsch qua inrichting en het ligt aan een weg en aan spoor. Gelukkig slaap ik altijd al met oordoppen. Vandaag gaan we ook even de natuur in. Hopelijk droog want het is nu weer nat buiten.
Gisteravond aten we  Schwarzwalder hogzeit suppe ( met knoedels en reepjes pannenkoek erin) en had man kazespatzl en ik curryworst met friet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-09-2023 om 08:17

ik heb nog broccolisoep staan, 

Ik ga vanavond ook aan de soep, courgettesoep en ik pureer er ook spinazie doorheen en misschien wat erwtjes. Verder stokbrood met gesmolten kaas erbij en een salade. Ben alleen met de frutjes, lief gaat zo weg en komt pas zondag terug. 

Moosey, wat een fijne reden voor een feest. Komt qua voorbereidingen allemaal heus goed, veel plezier gewenst!

yette

yette

01-09-2023 om 08:55 Topicstarter

Geniet van jullie feest, Moos! 

Ik haal vandaag zelfgemaakte bami en nasi uit de vriezer. Gebakken ei erbij, klaar. 

Za ik dan maar mee in de soepvibes, met de laatste portie tomatensoep-met-volkoren-stokbrood? 

risotto 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.