Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vanmorgen voor ontbijt broodjes en een soort van camembert en frambozen in de supermarkt gehaald. Voor de lunch hadden we bier ( we zijn tenslotte in de bierstad van Europa) en een plankje met oa een broodje,breze, ham, kaas en mierikswortel en Obatzda (het gerecht bestaat uit een pikante mengeling van diverse kazen). Was heel erg lekker!
Voor avondeten in een schnitzel restaurant terecht gekomen en man had schnitzels met een pittige soort siracha/chili mayonaise en friet en ik had kasespatzle, lekker!

Geen idee vanavond, man is thuis en bedenkt en kookt.
Morgen maak ik mac&cheese met spinazie en hamblokjes.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-08-2023 om 07:29

ik heb nog een portie stamppot broccoli staan. 

Chili sin carne met avocado en zure room

yette

yette

30-08-2023 om 17:42 Topicstarter

Ottolenghi's soba noodles met mango, gefrituurde aubergine, veel verse kruiden, een rood uitje en een pittige sesamdressing. 

Man kookte kip siam met een pak, want aanbieding. Was een beetje mwah. Maar goed, we hebben gegeten en iets in onze maag. En ik hoefde niet te koken. 

vandaag preisoep van kipbouillon met roomkaas en geraspte kaas en zadencrackers met nóg meer kaas 

en verder restje linzensalade van gisteren met hartige kwark. 

Maandagavond gewerkt, we hebben Indiaas afgehaald met z'n drieën: saag paneer en chicken jalfrezie, met rijst en naan en pappadums. Was erg lekker en precies genoeg voor drie niet-al-te-grote eters. 
Dinsdagavond startte voor ons de wekelijkse "hapsnap-dag" (zo heet het toch Irma?). Frut I is met een nieuwe sport gestart en superenthousiast, op dinsdag van 18h tot 19h. Ze is te jong om er zelf heen te gaan of zelf naar huis te fietsen, zeker als het zo weer vroeg donker is, dus dat is heen en weer gaan. Om 19h35 moet ik dan weer de deur uit voor mijn wekelijkse afspraak, maar het ging gisteren allemaal prima. We aten broccolistamppot met een vegetarische worst. Vanavond aten we broccoli, met vissticks en gebakken aardappelen - frut I heeft voor het eerst gekookt en ook bedacht wat ze wilde koken. Met hulp natuurlijk, dat koken. 

@Kaaaaaaaatje: https://www.hellofresh.nl/recipes/crispy-bang-bang-bloemkool-met-knoflookrijst-629872661e02df77b60a8c97  is het recept, als je het ook eens wil proberen
@Ted: fijn voor jou dat je ook van de onregelmatigheid af gaat! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit problemen mee heb gehad, ik ga echt voor de inhoud van het werk dat me aanspreekt. Dat had ik ook best in de avonduren willen doen

Vanmorgen een broodje en smeerkaas en een bakje yoghurt bij de supermarkt gehaald voor ontbijt.
Tijdens onze wandeling een erg lekkere flat white in een leuk koffiezaakje ( buiten brouwerijen heb je die hier ook ontzettend veel).
Voor een late lunch een soort pretzels met roomkaas in een klein bakkertje gehaald. 
Daarna nog ergens een cappuccino gehaald en samen een gewone brezel gedeeld.
Toen een paar lokale bieren en daarna zijn we weer Indiaas gaan eten want vlakbij hotel.
Morgen broodjes en beleg voor ontbijt en lunch halen want we gaan weer verder reizen.

Nou, vandaag een reisdag gehad. Hoewel het ontbijt op tijd klaar zou staan voor ons vroege vertrek, stond er dus nog helemaal niets, dus met lege maag op pad. Bij een supermarkt wat croissants gescoord en een burrito die we bij wijze van lunch hebben gedeeld. Vanavond was zoon zo van slag (nog nooit zo hard gehuild) dat we blij waren dat we niet uit eten zijn gegaan. In plaats daarvan wilde man "lekker makkelijk: een salade." Tja, ik kon dus aan de bak. Salade van sla (hele bittere), maïs, tomaat en een soort gebakken kebabworstjes erdoor, want er was niets om een dressing mee te maken. Dan maar het bakvet van de worstjes als smaakmaker er doorheen. Nu te moe om de jacuzzi te ontdekken, komt morgen wel. 

Hopelijk morgen een betere dag Afrodite! Hoe is het weer bij jullie nu? Wij hebben vandaag eindelijk weer een droge dag en beetje zon gezien. 

Oh dat klinkt niet als een goede dag en de salade klinkt ook niet fantastisch Afrodite... Hoop voor jullie vandaag op een betere dag! 

yette

yette

31-08-2023 om 08:00 Topicstarter

Hoe oud is hij nu Afrodite? Misschien krijgt hij tandjes? 

Ik maak vandaag gebakken gnocchi in een romige saus met twee kleuren courgette, spinazie en gehaktballetjes. Geen idee of het wat wordt, maar het moet op. 

Och Afrodite, wat sneu dat zoon zo van slag was.

Wij eten vanavond orzo met spinazie en cherrytomaten en kipgehaktballetjes. Maar eerst nog een dagje thuiswerken, flinke to do-lijst dus ik ga aan de slag!

Simpel avg'tje vandaag: krieltjes, sperziebonen en gehaktballen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.