Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier heel veel regen en overstromingen (gelukkig niet bij ons in de buurt). 

En Teigera gefeliciteerd metje baan.... ik ga vanaf December regelmatig werken.... Heb helemaal genoeg van weekenden vroeg,laat dus ben ook heel blij....

Ik maak  vanavond Zuerich geschnetzeltes met spätzle  ... 

Teigera schreef op 27-08-2023 om 09:29:

Veel plezier op je festival Friezinnetje!
Afro, jullie fijne vakantie gewenst.
Dolfje en Dewi, zo te lezen hadden jullie een goede dag beiden gisteren!
Ik ben aan het werk, laatste weekenddienst. En het is heel, heel stil. Dus ik internet maar een beetje, krant lezen, heb een boek bij me, tja. Vanavond eten we "crispy bang bang bloemkool", volgens mij Koreveen postte hem laatst en die heeft me dus geinfluenced .

Dit klinkt fascinerend. Heb je een recept?

Wij eten pasta met kikkererwten tomatensaus. Tenminste mijn vent en ik, want ik was uitgeschoten met de scherpe gerookte paprika en mijn kinderen trokken het echt niet. Die krijgen dus pasta met doperwten en pesto (want dat kan ik maken met wat ik nog in huis heb,.....).
Recept komt uit het postcode loterij receptenboekje van Ottolenghi van een paar jaar geleden en nu ik deze weer heb gemaakt heb ik zin om heel veel dingen van Ottlenghi te eten, maar mijn kinderen vinden het vaak zo ingewikkeld.

http://watikgegetenheb.blogspot.com/2019/04/

Morgen heb ik een bakje koolsalade mee naar huis.

Wij zijn vanmorgen in een bakkerij gaan ontbijten. Broodjes met peper in het deeg met salami en kaas en eentje met alleen kaas. Was erg lekker en een grote cappuccino erbij ( kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen)
Voor de lunch,na een erg leuke  maar natte stadswandeling, een lokaal bier en flammkuchen in een andere brauhaus ( er zitten er hier heel veel).

Nu even in de hotelkamer met de voetjes omhoog en dadelijk droge sokken aan en dan gaan we hier vlakbij hotel in een Indiaas restaurant eten. Lievelingseten van man 
Voor morgen beetje vage plannen afhankelijk van hoe erg het regent. Waarschijnlijk een museum. Als het goed is woensdag wat beter weer, dan willen we naar een groot park...

Hier avg-tje: aardappels, sperziebonen en een slavink.

Pastasalade met zongedroogde tomaatjes, buffelmozzarella, sla, komkommer, 'gewone' tomaat en Parmezaanse kaas.

vandaag een groene mix van doperwten, sperziebonen, wilde spinazie, snijbiet, avocado en een paar gepocheerde eitjes, voorzien van een lekkere vinaigrette dressing en wat zadenmix. 
En verder een portobello gevuld met geitenkaas en walnoten met een salade van ananas, ui en rucola en daarbij risotto met doperwten, citroen, room en parmezaanse kaas.

Waar wij zitten, valt het reuze mee qua weer, gelukkig. Alleen wat grijze wolken gezien en vanochtend wat mist, maar die mist was weg toen wij op pad gingen. 

Man had een restaurantje uitgezocht. Toen we er naartoe reden, ontdekte ik dat hij simpelweg op "hamburger" had gegoogled. Was te verwachten. Maar het werd nog erger: toen we daar aankwamen, bleek dat het een restaurant was dat bij een camping hoorde waar 90% Nederlander was, te zien aan de auto's... We waren te moe en te hongerig om nog naar iets anders te zoeken. Ach, de hamburger was prima en de schnitzel ook. Halverwege hebben we van bord geruild. Ik heb wel gezegd dat man de rest van de vakantie geen restaurants meer mag uitkiezen. Ik ga niet nog een keer ergens zitten waar Nederlandstalige muziek wordt gedraaid. Maar ja, hij opperde al om in ons appartement straks in Oostenrijk ook een paar keer (ja, echt een paar keer, dus niet eenmalig) zelf hamburgers te maken. Hmmm dat zien we nog wel. 

Hahahaha jouw man is wel echt hamburger fan Afrodite 
Wij hebben dus Indiaas gegeten en dat was erg lekker en man wil dat eigenlijk de komende dagen ergens nog een keer. Ja hallo er zijn hier duizend Restaurants, ik wil elke keer ergens anders.
Morgenvroeg gaan we in elk geval gewoon bij de supermarkt broodjes en beleg halen voor ontbijt. Heb bestek meegenomen om te kunnen smeren en snijden. Helaas geen koelkast in de kamer dus moeten niet teveel voorraad kopen.

Ik heb vanmiddag vrijwilligerswerk van 16u tot 19u en moet daarna meteen door naar een afspraak. Ik denk dat ik gewoon een paar boterhammen meeneem of een wrap met roomkaas, kip en sla ofzo.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-08-2023 om 07:43

ik maak een courgettesoepje en daarbij een flatbread met gebakken groente en kipblokjes of gehakt. 

vandaag een linzensalade met rozijnen, gerookte amandelen, paprika, olijven, bleekselderij

en

ovenomelet met daarin restje bloemkool, restje rijst, restje falafel met daarbij kropsla en kipgehakt met ui, adukibonen en barbecuesaus

yette

yette

29-08-2023 om 13:42 Topicstarter

Enchilada's en salade. 

Heb tussen de middag met oudste geluncht ( chinees) en ik maak voor de rest van de familie spaggethi met garnalen in witte wijn saus met rucola

Wij eten momenteel ook vakantie-eten,  met name pintxos die we met handen en voeten bestellen  .  Meestal in de regen... Maar de mensen zijn echt heel vriendelijk hier en dat maakt veel goed 

Wij hadden een beetje een gekke dag qua eten, was op rare tijdstippen. Superlate lunch en vroeg diner. Nouja, diner... samen een pizza gedeeld in de hotelkamer. Vanavond vroeg naar bed want morgen vroeg op pad richting Oostenrijk. Het was een vega pizza met heel veel spul erop, best prima. Ik heb intussen een groot deel van de bagage al in de auto gegooid, dus morgenochtend hoeft er niet veel meer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.