Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

De buren gaven een "apéro dinatoire" voor het hele buurtje. Dat was dus zeer langdurig borrelen met heerlijke hapjes: verschillende quiches, toastjes, gevulde dadels, grote bakken chips voor de kinderen (hoewel die lekker mee-aten met de volwassen happen), te veel om op te noemen. En heerlijk voor echtgenoot: bijna iedereen spreekt Engels. Om half twaalf strompelden we in het aardedonker naar huis.

Klinkt gezellig, Dewi-Sri!

Wij gaan vandaag dus op vakantie, nog geen idee wat we vanavond eten. Onderweg hebben we nog worteltjes te knagen en het restje rijstsalade zit in een bak om mee te nemen. Dus tijd om op te staan en rustig de rest in te pakken en in de auto te tetrissen terwijl de mannen nog liggen te slapen, dan hou ik het overzicht omdat niemand me voor de voeten loopt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-08-2023 om 08:12

hier vandaag naar festival, dus iets van hamburger, patat oid. Vorig jaar hadden ze heerlijk patat met diverse stoofgerechtjes erbij. 

Veel plezier op je festival Friezinnetje!
Afro, jullie fijne vakantie gewenst.
Dolfje en Dewi, zo te lezen hadden jullie een goede dag beiden gisteren!
Ik ben aan het werk, laatste weekenddienst. En het is heel, heel stil. Dus ik internet maar een beetje, krant lezen, heb een boek bij me, tja. Vanavond eten we "crispy bang bang bloemkool", volgens mij Koreveen postte hem laatst en die heeft me dus geinfluenced

Teig, veel succes bij je nieuwe baan! Hoop verandering, maar als ik het goed lees gaat er wel meer stabiliteit in komen?

Afro, fijne vakantie!

Sushi gisteren was best een succes. Zoon heeft van alles geprobeerd en zijn lievelings zijn nu: avocado maki, nigiri met aardbei en california roll. Vanavond eten we pilav, zoals Knorr ooit had bedacht dat pilav zou moeten zijn. Dus rijst met kip, tomatenprutje en perzik. Morgen gaat de hectiek van school, werk en studie weer beginnen.

yette

yette

27-08-2023 om 14:14 Topicstarter

Fijne vakantie, Afrodite! 

Wij gaan taco's en soft-taco's eten. Ik maak een gehaktvulling met paprika en ui en een vegetarische vulling met oa gebakken zwarte bonen met mais. Groenvoer en geraspte kaas erbij op tafel. De tacosaus en Mexicaanse yoghurt & kaas saus zijn al klaar. 

RoosOpJeHoed schreef op 27-08-2023 om 13:46:

Teig, veel succes bij je nieuwe baan! Hoop verandering, maar als ik het goed lees gaat er wel meer stabiliteit in komen?

Áls we eenmaal weer stabiliteit hebben, zou het allemaal goed moeten passen en fijn moeten zijn. Dus het komt goed .

Gelukkig kwam er nog werk binnen einde van de ochtend, dus ik ben nog lekker aan de slag geweest.

Thnx allemaal! Uiteindelijk werd het een pizzeria rond 17.00. Maar ondanks dat we flink trek hadden, konden man en ik allebei onze pizza niet op, een unicum. Maar we hebben de overgebleven punten mee gekregen en zitten nu de restjes in de hotelkamer te eten, onder genot van een fles wijn die door de hoteleigenaars is gemaakt 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-08-2023 om 23:01

het werd op het festival een patatje met pinda, van patatjes met schil. En voordat ik net naar huis ging nog een bakje nacho's met salami, creme fraiche en guacomole en cheddar kaas. ERg lekker. En een gezellige avond gehad

Wij aten pasta puttanesca. Dat had ik op het menu gezet omdat ik niet zeker wist of we thuis zouden eten en alle ingrediënten lang houdbaar zijn. We waren een dagje uit. Maar we waren toch op tijd uitgekeken in het museum en daar ook al uitgebreid geluncht, dus het was wel mooi zo. En ik ga trouwens morgen ook al uit eten met collega's.  

Ik hoop dat onze vakantiegangers en "emigranten " in dit topic het goed maken en geen last hebben van het heftige weer in Europa 🍀

Ik kreeg net ook al berichten over het slechte weer. Het regent hier al de hele dag maar wij hebben geen noodweer gehad.
Onderweg naar volgende locatie een rondleiding gehad (in de regen). Had gehoopt dat deze kamer een bad had maar helaas dat niet maar de kamer is groot, netjes en een fijne douche.
Vanavond weer in een brauhaus gaan eten, ze hadden daar Griekse weken en omdat ik vrijdag al een schnitzel had heb ik nu voor de bifteki gekozen met daarbij flinke stukken gebakken aardappelen en een groene salade. Hadden behoorlijk trek want en niet  echt ontbeten en ook niet geluncht. 
Nu al even in de kamer, man formule 1 kijken en ik wat lezen.
Morgen weer een stadswandeling dus weer duimen voor droog weer maar ik zie het somber in.

Goedemorgen uit nat Noord-Italië. We zijn hier nu een week en tm vrijdag was het bloedheet. Echt niet fijn. Helaas in het appartement net zo warm binnen als buiten. Gelukkig konden we elke dag hoog de bergen in trekken en daar mooie hikes maken. We hebben elke dag geluncht in de berghutten met oa knodeln salade, kaiserschmarrn, pannetje aardappels met ei en spek ed. Heerlijk. Na die inspanning kan je heel wat op.
In de avond een broodje in het appartement want door de hitte geen trek en ook geen puf om ergens te gaan eten.
Nu is het gelukkig afgekoeld. We zitten sinds vrijdagavond binnen ivm het weer (hadden nog wel als goede doomsday preppers voldoende eten ingeslagen) 
Het heeft tot nu toe heel hard geregend en gedonderd. Afwachten wat vandaag gaat brengen. We zitten gelukkig op een heuvel en op de 1e verdieping.

Hoop dat de andere forummerd hier in de regio ok zijn. Krijg veel bezorgde berichtjes uit NL. 

Hé leuk dat je man een baan heeft gevonden, Teig en fijn dat jij dan van de wisselende diensten af bent. Iemand anders had het recept gepost hoor. Ik vond het wel heel lekker. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-08-2023 om 09:58

broccoli-stamppot met pittige gehaktballetjes

Hier vanavond spanakorizo, ik denk met heekfilet erbij.

yette

yette

28-08-2023 om 11:52 Topicstarter

Aardappeltjes uit de oven, vegetarisch ding, salade. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.