Eten
afrodite05
26-08-2023 om 06:40
Gefeliciteerd Cindy!
Ik maak vanavond een rijstschotel met zwarte bonen, bosui en veel koriander, een recept van Jamie Oliver. Een van onze favorieten, dus ik maak altijd de vierpersoonsportie. Wat over is, gaat morgen mee bij wijze van lunch. Omdat er nog wat courgette en paprika over is, gaat dat in de oven geroosterd als bijgerecht bij de rijstsalade. Vlees moet ik nog even bekijken, ik weet niet goed wat we nog hebben liggen. Mogelijk wordt het een hamburger ofzo, of gewoon niets.
Dolfje
26-08-2023 om 08:37
Gefeliciteerd nog Cindy!
Wij zijn dus op vakantie. Onderweg gisteren echt flinke hoosbuien gehad maar sinds we hier aangekomen zijn volop zon en warmte en helaas geen airco in de kamer dus dat was een klef kort nachtje. Het heeft vannacht flink geregend dus het is nu wel lekker. Hopelijk blijft het droog want straks stadswandeling.
Gisteren aten we in een brauhaus, man had pulled pork en ik een schnitzel. Was lekker maar wel erg vet.
Had voor vanavond een soortgelijk restaurant gereserveerd maar daar liepen we gisteren langs en het trok ons niet zo dus geannuleerd.
Waarschijnlijk gaan we vanavond hier in de buurt naar een Vietnamees restaurant. En hopelijk voor de lunch flammkuchen.
RoosOpJeHoed
26-08-2023 om 09:01
Fijne vakantie Dolfje! Ik hoop dat de weergoden jullie goed gezind zijn 😀
Wij gaan vanavond sushi eten. Zoon wilde dat graag eens doen, dus bij wijze van de vakantie afsluiten gaan we het proberen 
Jynta1981
26-08-2023 om 09:26
Wij aten gister kipfilet met champignonsaus, krieltjes uit de oven en doperwt/wortel/mais.
Vandaag is het jaarmarkt in het dorp, dus meestal halen we daar wat of we halen patat oid.
Morgen Pita of Turk brood naar keuze met zelfgemaakte shoarma met toebehoren.
anijsblokje
26-08-2023 om 13:33
Volkoren fussili met courgette-uit-de-tuin, gedroogde tomaat, olijven en parmezaanse kaas. Ik denk een salade met radicchio erbij. Beetje inspiratieloos maar wel lekker.
Morgen verse tomatensoep! Eigenlijk zou ik dat vandaag al willen maar de courgette moet echt op.
Moirmel
26-08-2023 om 13:36
Gisteren te veel spirelli gekookt voor de hoeveelheid saus. Dus vanavond maak ik er een kaassausje met hamblokjes bij.
Partner gaat eten bij vriendin, dus enkel voor mij.
FaithfulDuck87
26-08-2023 om 17:15
gebakken aardappeltjes, krokante kip en eigengemaakte appelcompote met kaneel met appels van eigen boom
Teigera
26-08-2023 om 17:48
De bloemkool ligt in de oven te roosteren voor een pasta met bloemkool, pijnboompitjes, Parmezaan en peterselie. En knoflook want ik hoef toch nergens meer heen!
De hele dag heeft de slowcooker aangestaan voor drie maaltijden ragu, preppen voor in de vriezer. Ik vanaf half september nieuwe baan (geen avonddiensten of weekenden meer), man vanaf oktober baan voor twee dagen in de week... the times are changing in huize Teig! Pfoeh. En ik hou niet zo heel erg van verandering
. Althans, ik kan een hoop chaos en gekkigheid hebben op werk, maar thuis hou ik van stabiel. Dat wordt nog wat.
Ted68
26-08-2023 om 18:13
Man maakt ravioli gevuld met ricotta en paddestoelen...erbij een eendenborst met sinaasappelsaus
ToetieToover
26-08-2023 om 19:02
Vandaag brood gebakken en gegeten met pancetta, romaine sla, ui, komkommer, cheddar en mayonaise. Wortelsoep erbij.
En verder:
Zoete aardappel uit de oven, romaine sla met avocado, ui en parmezaanse kaas, kabeljauwfilet met kerriecrunchkorstje.
Dolfje
26-08-2023 om 20:57
Het weer was vanmorgen goed genoeg om met sandalen en Tshirt de deur uit te gaan en tijdens de wandeling meer dan prima.
Tijdens de lunch begon het te regenen.
Flammkuchen en soep van hier met een soort ravioli was een prima lunch.
Vanavond Vietnamees gegeten. Vooraf hadden we een mix van verschillende voorgerechten zoals springrolls, sate.
Man had kip met groente in een saus. En ik had pho. Was echt heel erg lekker.
Morgen vertrekken we hier weer naar de volgende stad.
Jynta1981
26-08-2023 om 22:15
Jynta1981 schreef op 26-08-2023 om 09:26:
Vandaag is het jaarmarkt in het dorp, dus meestal halen we daar wat of we halen patat oid.
Dit werd voor de lunch een patatje met de kids gedeeld en een kroket, vanmiddag een oliebol, vanavond 2 kiploempiaatjes en een Berliner oliebol en net nog een oliebol.
En nu kan ik geen oliebol meer zien tot oud en nieuw 😅