Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

21-08-2023 om 09:33 Topicstarter

Ik krijg oude schoolvriendinnen van ver op bezoek en maak een feestelijke kliek. 

Heb nog veel over van mijn verjaardagsfeestje zaterdag. Ben toen een deel van de kaasplank vergeten op tafel te zetten dus ik heb nog afbak-meergranenstokbrood, kaasjes,  tapenade en olijven. Verder is er lamsmerguez en pilav over. Ik maak er een salade met veel kruiden en feta bij. Even in de koelkast kijken hoe de in reepjes gesneden wortel en paprika erbij liggen. Als dat nog goed is, kunnen ze met wat kleine trostomaatjes, courgette, knoflook en kruiden in de oven. 
Voor het toetje moet ik een kind motiveren om naar de supermarkt te lopen voor ijs. Dan hebben we ijs, crèpes, oreilette's en aardbeien toe. 

'Onze' slager/traiteur en groenteboer waren weer terug van vakantie, dus net even flink inkopen gedaan. Heerlijk van die winkels vol vers fruit en verse groente. Misschien ben ik raar, maar ik kan daar heel blij van worden  

Zoon wilde vanavond pokébowl eten. Dus dat wordt het. Met gerookte zalm, mango, edamame, radijs, avocado en komkommer.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-08-2023 om 12:25

hier een maaltijdsalade met kip, geitenkaas,  honing,   bramen, komkommer.  

Kinderen weer naar school gebracht, zelf weer aan het werk (maar vandaag even niet zoveel zin).

Gisteren aten we als afsluiting van de vakantie sushi in het sushi restaurant. Mijn kinderen waren al blij en waren nog blijer toen we aankwamen en mijn broer en zijn gezin er ook waren.

Vanavond de rest van de curry die we zaterdag hadden gemaakt. Met rijst en naan en raita(achtig iets).

Fijne vakantie KV!

Hé yette, dat klinkt ook weer gezellig en lekker.

En de kinders van Teigera en Kaaaaaaatje weer in t gareel. Waren ze blij of toch niet zo?

Het is hier momenteel nog boven de 30 gr ... We eten straks kipspiesjes van de gril, waar ik nog pindasaus bij maak en basmatirijst uit de cooker en zoetzuur van komkommer en rode ui. Alles wordt buiten bereid, dan heb ik binnen geen extra warmte...want daar is t ook bijna 25 gr.

Veel plezier Koreveen!

Groene asperges komen zo’n beetje jaarrond uit Chili, met het vliegtuig. Alleen in het voorjaar kunnen ze even uit Nederland komen. 
Lief maakte gister chili met wraps, geen combi eigenlijk want de chili loopt natuurlijk uit de wraps.. toch associeer ik dat ook altijd met elkaar.
De rest chili werd vanavond soep met een broodje erbij. Ook lekker. 

Man wil vanmiddag naar een plas in de buurt en daar lekker lang kunnen hangen. Ik maak dus een pastasalade die we mee kunnen nemen, mede geïnspireerd door wat ik hier heb gelezen In de salade gaat gerookte kip, mozzarella, tomaat, paprika, komkommer en rode pesto. Nog even bedenken of ik macaroni ga koken of penne.

ik wil vanavond ook een pastasalade gaan maken. Ik ga vanmiddag boodschappen doen, dus nog even kijken wat ik er precies in ga doen. In ieder geval gerookte kip, appel en augurk. 

Nog steeds bl**dy hot hier, vandaag 38 gr...

Ik was van plan deze corn chowder te maken :

https://eatertainment.nl/recept/zomers-maisstoofpotje-met-nachos?utm_source=dpg&utm_medium=referral&utm_campaign=eten-koken

En daarna eventueel nog een tomatensla met rode ui en zwarte olijven en een worstje of gegrilde halloumi. Even afwachten hoeveel honger we hebben.

yette

yette

22-08-2023 om 10:34 Topicstarter

Kliek van de Chinees. En ik heb wat gegrillde groenten met knoflook en basilicum over van gisteren. Dat komt goed uit, want bij de Chinees mis ik de groente altijd. Denk dat ik de groentekliek vandaag een beetje Aziatischer maak met wat verse gember, limoen en hindoestaanse kerrie.  

Hier ook 35 graden....Ik eet vanavond met 1 kind, dus restjes...

irmaladouce schreef op 22-08-2023 om 10:31:

Nog steeds bl**dy hot hier, vandaag 38 gr...

Ik was van plan deze corn chowder te maken :

https://eatertainment.nl/recept/zomers-maisstoofpotje-met-nachos?utm_source=dpg&utm_medium=referral&utm_campaign=eten-koken

En daarna eventueel nog een tomatensla met rode ui en zwarte olijven en een worstje of gegrilde halloumi. Even afwachten hoeveel honger we hebben.

Pfff, hier ook. Ik zit binnen met alles dicht en de airco aan. Ik vrees dat het vanmiddag zelfs te heet is voor ons stamterras in het dorp.

Nog geen idee wat ik ga eten vanavond, alleen dat het beslist iets kouds is.

Hier geen hete taferelen, het is een aangename temperatuur maar de zon zie ik op het moment niet eens. Thuis aan het werk, wel even lekker na terugkomst van vakantie direct gisteravond een hectische dienst te hebben gehad. Had pas om 21h15 tijd om te eten, lekker bakje soort vegetarische moussaka bij me met aubergine en linzen. Het smaakte me erg goed.

@irmaladouce: bij mij hadden de frutjes weinig zin in school zeiden ze, maar hun hele lichaamstaal zei dat ze veel zin hadden. We zijn zelden zóveel te vroeg op het schoolplein gearriveerd!

Vanavond een couscousgerecht met tahinsaus, wortel, falafel, za'atar en een tomatensalade.

Het wordt vanavond toch iets warms. We deden boodschappen bij Leclerc en echtgenoot zag plots dimsum liggen. Tja, toen stond het vast, natuurlijk. Gelukkig kunnen ze gewoon in de magnetron, net zoals de riz cantonnais.
Het stamterras werd inderdaad niets, veel te heet.

Net een kom soep op ( kant en klaar) want ik viel om van de honger na werken en meteen door sporten.
Dadelijk eten we een salade met gemengde sla, tomaat , wat stukjes uitgebakken bacon , feta en een soort van “ pesto” van peterselie met een handje geraspte kaas, olijfolie en zonnebloempitjes en een vegetarische hamburger uit de airfryer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.