Eten
MijnNaamIsHaas73
20-08-2023 om 13:43
Ik maak vanavond kabeljauw met tomatensaus, aardappelkroketjes en groene asperges
ToetieToover
20-08-2023 om 13:50
Gele en groene courgette in plakjes van de bakplaat, met nduja-tomatenketchup sausje er overheen. Laatste kwartier kipfilethaasjes ernaast gelegd en er overheen verkruimelde feta gestrooid en ingemaakte rode uien. Met opgebakken Brown basmati rijst.
Verder vandaag: watermeloensalade met rode ui, munt, rest van de feta en adukibonen. Die vond ik bij de toko laatst, die bonen. Moet ik vaker heengaan, ze hebben een lekker en ander assortiment.
Toetje cheesecake met lemon curd.
RoosOpJeHoed
20-08-2023 om 15:52
Ik slinger zo de oven aan om voor een nieuwe voorraad granola. Dan ga ik paprika's grillen om muhammara te maken voor de lunch morgen en daarna paprika, courgette en ui grillen voor vanavond. Denk dat het een lauwwarme pastasalade gaat worden met gerookte kip, tomaatjes, rucola en misschien nog wat mozzarella.
Dan hoeft de oven maar één keer aan. Nu eerst nog puf zien te vinden. We waren in het Spoorwegmuseum waar zoon echt ieder hoekje en gaatje wilde zien, dus ik lig eraf 
yette
20-08-2023 om 17:35
Ik haal bij nader inzien chinees: rendang, babi pangang, vegetarische foe yong hai, saté, nasi en bami.
Dewi-Sri2
20-08-2023 om 17:49
Het is hier werkelijk bloedheet, we zitten binnen met alles dicht en de airco aan. En ik heb zin in saté. Maar zonder stokjes, teveel gedoe. Ik zet zometeen de kip in de marinade (met heel veel sambal). Ik maak er salade bij met koude mihoen en een oosterse dressing. Eén van jullie postte een lekkere pindakaasdressing van culy, die ga ik nog even opzoeken. En verder is het een kwestie van overleven, de komende dagen
. Luxeproblemen, luxeproblemen...
Oh, en morgen moet ik dringend appelcompôte maken van de appels van de buurman, anders moet ik ze weggooien. Ik heb vandaag al verse citroen, rozijnen en calvados gehaald. En nieuwe weckpotten. Morgen wordt het nog warmer, echt ideale omstandigheden om compôte te maken
.
Dolfje
20-08-2023 om 18:02
yette schreef op 20-08-2023 om 17:35:
Ik haal bij nader inzien chinees: rendang, babi pangang, vegetarische foe yong hai, saté, nasi en bami.
Bij nader inzien ga ik bij jou eten
FaithfulDuck87
20-08-2023 om 20:33
Vanmiddag met een vriendin bij een nieuwe zaak geluncht. Zit in een boerderij, de oude stal is helemaal opgeknapt, en is prachtig aangekleed. Zal even 1 foto plaatsen, echt prachtig. De prijzen waren wel heel hoog, vonden wij (broodje eiersalade voor 10,50).

anijsblokje
20-08-2023 om 21:38
Teigera schreef op 20-08-2023 om 10:40:
Klinkt lekker anijsblokje, wil je laten weten hoe het smaakte?
Het was erg lekker. Ik vond het wel redelijk zout maar heb er ook (veel) minder suiker in gedaan dan volgens het recept dus wie weet was het daardoor iets uit balans.
Qua kleur waren mijn wortels (geraspt, bij de komkommer gegooid) geen overbodige luxe. En het rode pepertje ook niet.
En ik heb dus tofu gebruikt ipv tempeh en ketjap ipv sojasaus, maar dat is persoonlijke voorkeur. De bosuitjes was ik vergeten maar heb ik ook niet gemist.
@Dewi ik was dus degene met het pindakaasdressing-recept!
@Haas: Asperges...wat heerlijk dat je die nog kunt krijgen!
afrodite05
21-08-2023 om 08:31
Oh... groene asperges... dat is bij mij altijd een impulsaankoop, en aangezien ik nu meestal de boodschappen bestel, heb ik ze al heel lang niet meer gehad...
Ik ga straks uiensoep maken, die kunnen we vanavond eten met een kaasbroodje. Gister ontzettend staan janken tijdens het snijden van de uien, dus ik gooi ze nu door de keukenmachine. Hopelijk wordt het dan niet weer zo'n tranendal.
Dolfje
21-08-2023 om 08:36
Ik heb vanmiddag een dienst na mijn eigen dienst dus ben pas na 18:00 uur thuis dus ik heb een bakje chili con carne uit de diepvries gehaald. Dan echt geen zin meer om te koken.
Teigera
21-08-2023 om 08:59
Dankjewel anijsblokje. Ik hou ook meer van tofu dan van tempeh, zo te lezen is het dus wel een goed recept als je er wat meer groenten in doet
.
Net de frutjes afgeleverd op school. Ik begin ook weer met werk, heb avonddienst. Bakje met een linzenstoof (denk ik) uit de vriezer gepakt. Lief maakt chili con carne voor hem en de frutjes.
MijnNaamIsHaas73
21-08-2023 om 09:31
@Haas: Asperges...wat heerlijk dat je die nog kunt krijgen!
Het waren groene, volgens mij zijn die er veel langer dan witte. Geen idee waar ze vandaan kwamen (ja de lidl,maar uit welk land weet ik niet). Ik wilde eigenlijk bimi maar man had geen zin om ook nog naar de jumbo te gaan dus toen maar groene asperges van de lidl meegenomen.
Vanavond eten we weer makkelijk en simpel na de eerste schooldag van de kinderen: aardappelschijfjes uit de airfryer, sperziebonen en een kipschnitzel.