Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-08-2023 om 07:46

ik heb van de bbq nog een rodebietensalade over en nog een watermeloensalade. Dat snaai ik vandaag wel op. Vlees was allemaal op, daar was ik al blij om. 

Ik bak vanavond poffertjes voor de kinderen, uit mijn opa's gietijzeren poffertjespan die ik heb geërfd. Lief is niet thuis, we zijn met z'n drieën. 
Denk dat we vandaag even bij een pluktuin pruimen gaan plukken, en aardbeien, en dan jam maken vanmiddag op verzoek van de oudste. Zelfgemaakte jam vindt ze zo lekker zei ze, mooi compliment.

Wij hebben nog allerlei restjes vlees in de vriezer en ik heb nog restjes groente en een halve watermeloen. we slingeren buiten het gourmetstel aan en eten alles daar op en bij. Hoef ik alleen een stokbrood te halen

Welkom terug en goed idee van de meet, Teig. Ik hou me aanbevolen 

Iedereen komt terug van vakantie en wij gaan. Daar hou ik altijd van. Druk aan het pakken. Morgenochtend vertrekken we. 

Gisteren aten we het laatste uit de vriezert: kabeljauwfilet. Ik stoofde het in een tomatensaus met courgette, paprika, knoflook en kruiden. Wat tagliatelle erbij. Smullen.

Voor vanavond heb ik 2 k&k quiches klaarliggen. Lekker makkelijk 

yette

yette

19-08-2023 om 13:06 Topicstarter

Fijne vakantie, Koor! 

FIjne vakantie Koreveen!

De dag hier loopt heel anders dan gepland, oudste frut heeft vanochtend een paar keer overgegeven en hangt als een vaatdoek op de bank. Geen pluktuin, geen jam, vanavond ook geen poffertjes. Het is niet anders. Ik maak voor jongste en mij broccoli, aardappeltjes en zalm uit de oven met pesto en mozzarella.

Goede reis, Koreveen! 
Toevallig eten we bijna hetzelfde als Teigera (beterschap!): warmgerookte zalmmoot, restje kruidenpesto, aardappelpuree en bimi. Ik maak er ook nog een salade bij van ijsberg en komkommer met geprakt ei, spekjes en honing-mosterddressing. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-08-2023 om 15:27

Friezinnetje schreef op 19-08-2023 om 07:46:

ik heb van de bbq nog een rodebietensalade over en nog een watermeloensalade. Dat snaai ik vandaag wel op. Vlees was allemaal op, daar was ik al blij om.

plannen gewijzigd: Vanavond weer bbq. Neem de beide salades mee en vond nog wat bbq vlees in de vriezer. En heb nog een aangebroken fles witte wijn staan, wat ik zelf niet drink, neem ik ook mee. 

Ik kwam net thuis van een vroege dienst.... Man maakt als verrasing ravioli met gehakt gevuld, en heeft een sugo gemaakt,van de tomaten uit eigen tuin..... Daarbij ook een komkommer salade...

wat jammer van de leuke plannen Teig! Hopelijk knapt frut snel op!

Fijne vakantie KV!

Wij komen net van een borrel, daar al wat hapjes gegeten. Nu voor de kinderen een portie lasagne uit de vriezer aan het opwarmen en voor man en mij heel fout kant en klare bami van de supermarkt met saté.  Ik hoop dat de kinderen er nog wat van eten.

Fijne vakantie Koreveen! Wij gaan volgend weekend, precies wanneer hier de scholen weer beginnen. Er is wel regen voorspeld, maar hopelijk valt het mee. 

Nu dus de laatste beetjes verse boodschappen opmaken, een keer geen uitgebreide weekplanning maken. Vanavond maak ik tomatenpilaf volgens een recept uit een Engelse versie van de Allerhande. Ben benieuwd of het wat is. Het wordt wel een vierpersoonsportie, dus morgen nog een hap als lunch, of een deel invriezen.

https://deliciousmagazine.nl/recepten/gegrilde-kipfilet-met-sperziebonen-zaatar-en-korianderquinoa/

Dit wordt het vanavond. Ben benieuwd. Ik kook meteen wat extra quinoa, zodat ik daarmee lunchsalades kan bouwen. Heb verder dingen als kikkererwten, kruiden, specerijen, feta, mozzarella, ei, avocado, wortel, sla, komkommer en tomaten in huis dus daar kan ik wel wat mee.
Frut I lijkt weer goed opgeknapt trouwens. Gisteravond wat brood en rauwkost gegeten (en een klein beetje dubbelvla) en goed geslapen. Ze zegt dat ze beter is .

https://www.culy.nl/recepten/noodles-met-tempeh/ Dit hier vanavond, (experimentje) al heb ik tofu in huis dus dat ga ik gebruiken en ik denk dat ik nog wat taugé en worteltjes toevoeg ofzoiets want ik vind het wat weinig groente.

Klinkt lekker anijsblokje, wil je laten weten hoe het smaakte? 

Fijne vakantie Koor!
Wij gaan vrijdag, ook zo'n zin in. Morgen nog een lange werkdag en dan donderdagmiddag inpakken.
Wij aten Pizza, ik had met pittig gehakt en man salami geloof ik. Verder echt veel en veel te veel bier en het was echt veel te laat. Vandaag dus uitbrakken. We eten friet uit de airfryer met nuggets. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.