Eten
Dolfje
16-08-2023 om 11:17
Oh de merquez waren geen merquez maar runderchipolatas zie ik nu. Ik heb ze met sperziebonen en een klein blikje mais en wat tomaten in een ovenschaal gegooid voor vanavond.
MijnNaamIsHaas73
16-08-2023 om 12:06
ToetieToover schreef op 16-08-2023 om 11:00:
[..]
Herkenbaar Haas, niet leuk. Ik weet nog dat mijn kinderen bij van die familiebarbecues altijd ieder een halve komkommer en een half stokbrood aten. De gastheer/gastvrouw vroegen steeds weer wat ze voor de kinderen konden kopen. Nou, ehhhh… nog steeds hetzelfde
![]()
Het viel niet mee. Ze werden begeleid vanwege een vermoeden van ARFID, komt vaak voor bij ASS. Heel veel texturen bliefden ze niet. Ik wilde ook wel eens iets anders eten dan stiekem gepureerde groenten.
Barbecuen is op zich geen probleem, ze eten wel vlees. Maar dat vind ik dan weer niet zo gezond. De gegrilde groenten van de bbq blieven ze niet. Ik vind vaak Aziatisch een fijne manier om veel groenten en weinig vlees te eten maar
Aziatisch eten ze echt niet (jongste alleen nasi).
Dewi-Sri2
16-08-2023 om 17:26
Vanmorgen kwam ik bij de Hyper U mooie brochettes tegen, die ik niet kon weerstaan. Natuurlijk zijn ze achterlijk duur en kan je ze veel beter zelf maken, maar ik heb met mijn aanhoudend verkouden hoofd gewoon geen inspiratie of zin om me in te spannen. Erbij iets van Griekse salade (het zijn tandoori spiezen, dus logisch
) en eventueel iets aardappeligs of zo. Vooral of zo.
Yette, ben je lekker aan het vieren?
Dewi-Sri2
16-08-2023 om 17:29
MijnNaamIsHaas73 schreef op 16-08-2023 om 12:06:
[..]
Aziatisch eten ze echt niet (jongste alleen nasi).
Ha, dank je wel voor de inspiratie Haas, morgen wordt het weer Aziatisch! Ik heb nog een vriezer vol sereh en jeruk purut, een prachtig stuk gember, mooie verse broccoli en ook nog kipfilet. Bouillonnetje maken en rijst erbij. Ik zou er nu bijna zin in krijgen. Alleen niet in het maken...
Dolfje
16-08-2023 om 17:45
Dewi-Sri2 schreef op 16-08-2023 om 10:12:
[..]
Hier loop ik dus ook al anderhalve week mee, het wil maar niet wegtrekken. Echtgenoot kreeg het ook, maar die is er alweer vanaf.
Ik heb geen zin in dit 1,5 week.. Het leek vanmiddag iets beter te gaan, ben zelfs gaan sporten maar stort nu weer in.
Moet ook nog ongesteld worden de komende dagen ergens. Morgen en zaterdag werken en dan gaan we bbqen bij vrienden en volgende week vrijdag op vakantie...
Dewi-Sri2
16-08-2023 om 18:49
Dolfje schreef op 16-08-2023 om 17:45:
[..]
Ik heb geen zin in dit 1,5 week.. Het leek vanmiddag iets beter te gaan, ben zelfs gaan sporten maar stort nu weer in.
Moet ook nog ongesteld worden de komende dagen ergens. Morgen en zaterdag werken en dan gaan we bbqen bij vrienden en volgende week vrijdag op vakantie...
Dolf, ik duim als een gek voor je! Misschien scheelt het dat ik een stuk ouder ben dan jij, en ik wens je stukken betere weerstand toe. Ik ben hier voorlopig alleen maar blij dat de tissues in de aanbieding zijn: mijn neus is net een brandalarm. Dus: vitamientjes, zoveel mogelijk slaap (dat lukt mij ook niet), kalm aan doen en focussen op de vakantie. Je kan het!
Dolfje
16-08-2023 om 19:36
Dewi-Sri2 schreef op 16-08-2023 om 18:49:
[..]
Dolf, ik duim als een gek voor je! Misschien scheelt het dat ik een stuk ouder ben dan jij,
Ik ben nu wel benieuwd hoe oud jij bent
Net even rondje gewandeld want moest weer een pakket kleding terugsturen. Heb het nu helemaal warm.
Koreveen
16-08-2023 om 20:42
Gefeliciteerd Yette.
Lief had zondag pulled chicken van de bbq gemaakt. We aten het op broodjes met coleslaw. We hebben maandag de restjes opgemaakt. Dinsdag een auf wiederschnitzel met rostirondjes en geroosterde wortels gegeten.
Vandaag restjes Chinees uit de vriezer gegeten aangevuld met zoetzure komkommer. En nu is de vriezert leeg.
Morgen laatste dagje werken. Hard toe aan vakantie
Dewi-Sri2
16-08-2023 om 21:14
Dolfje schreef op 16-08-2023 om 19:36:
[..]
Ik ben nu wel benieuwd hoe oud jij bent
![]()
Net even rondje gewandeld want moest weer een pakket kleding terugsturen. Heb het nu helemaal warm.
Ik ben 66. Don't you worry, het is een prima leeftijd, maar sommige gebreken komen wat harder door. Geeft niks. Ik voel me nog steeds 40
. En na mijn ziekte soms 80
. Maar altijd helemaal happy
.
Dolfje
16-08-2023 om 21:37
Dewi-Sri2 schreef op 16-08-2023 om 21:14:
[..]
Ik ben 66. Don't you worry, het is een prima leeftijd, maar sommige gebreken komen wat harder door. Geeft niks. Ik voel me nog steeds 40
. En na mijn ziekte soms 80
. Maar altijd helemaal happy
.
Ah ik dacht dat je jonger was, ergens in de 50 of zo.
ik word volgend jaar 50
afrodite05
17-08-2023 om 06:39
Ik heb gisteren (ivm drukte vandaag) alvast een ovenschotel gemaakt met gehakt, prei, aardappelschijfjes en kerrie. Ik twijfel alleen of ik er ook nog kaas op wil doen. Kaas is altijd goed, maar ik weet niet of het een lekkere combi is met de kerrie...
Ik ga straks naar mijn moeder en zij zou haringen halen voor bij de lunch, dat is voor mij echt jaren geleden.
ToetieToover
17-08-2023 om 06:41
afrodite05 schreef op 17-08-2023 om 06:39:
Ik heb gisteren (ivm drukte vandaag) alvast een ovenschotel gemaakt met gehakt, prei, aardappelschijfjes en kerrie. Ik twijfel alleen of ik er ook nog kaas op wil doen. Kaas is altijd goed, maar ik weet niet of het een lekkere combi is met de kerrie...
Ik ga straks naar mijn moeder en zij zou haringen halen voor bij de lunch, dat is voor mij echt jaren geleden.
Kaas
ToetieToover
17-08-2023 om 06:49
Rottig zo’n virus, onlangs had ik er eentje uit Japan, ik bleef maar kuchen en daarom thee met tijm, munt, gember en honing maken en elke dag een megadosis vitamine C. Maar volgens mij heeft het meer met je immuunsysteem te maken, hoe hard een virus je raakt. Beterschap in ieder geval!
Ik had expres extra eieren gekookt, zodat ik gevulde eieren kon maken. Ik heb ook een kruidenpesto gemaakt, die gaat op een paar crackers. Restje groentensoep erbij, dan overleef ik het wel weer even.
En vandaag heb ik zin in Mexicaans, dus ik bak een cornbread en ik maak een bonenprutje en avocadoprakje, snijd wat ijsbergsla, en dan een zak Nacho chips met cheddar er overheen gesmolten.
Dolfje
17-08-2023 om 08:02
Wij hebben een hamburger met ijsbergsla, dat is een beetje karig dus haal er nog wat groente zoals tomaat en komkommer of waar ik vanmiddag zin in heb bij.
Heb ook nog een courgette, maak daar misschien wel een snelle soep van.