Eten
MijnNaamIsHaas73
15-08-2023 om 20:36
Gisteren gekookte aardappelen, bietjes en een worstje
Vandaag lasagne. Werd allebei voor ons gekookt. Wat een luxe 
Moosey
15-08-2023 om 22:05
Ja, ik was bolcourgetteplanten weer even vergeten… Heb 2 voetballen aan de gft gedoneerd en 2 kleintjes geoogst. Maar lief weigerde een kleintje door de pastasaus te doen. Misschien morgen maar burgers van maken, dat vond ik wel echt een vrij briljant idee.
Tomaten beginnen nu echt op stoom te komen hier, hopelijk rijpt het grootste deel nog af voor ze geveld worden door de phytophtora.
ToetieToover
15-08-2023 om 22:46
vandaag patissongratin (roux met mosterd, ijsblokje witte wijn en dragon), kaas
bovenop laatste 10 minuten, met kropsla en bruine bonen met ui en spekjes
en courgette-patissonsoep, met k&k kruidenpasta (was iets kerrie-achtigs), kokosmelk, gekookte mosselen en van die mini frietjes chips voor de crunch
toetje pannukakku met aardbeien en kwark
yette
16-08-2023 om 06:26
Vandaag gegrillde groenten en halal-halfom gehaktballetjes van de bakplaat, verse tagliatelle met een pot tomatensaus die ik in Frankrijk heb ingemaakt, salade en ijs toe.
Ik mag kiezen vandaag en hoef eigenlijk niet te koken, want ik ben jarig. Maar er komt een vriendin met wie ik graag kook, dus ik weet niet of De Vader een kans krijgt 
ToetieToover
16-08-2023 om 06:49
Gefeliciteerd Yette! Lekker koken & kletsen, met vriendin, veel plezier 
afrodite05
16-08-2023 om 06:54
Gefeliciteerd Yette!
Hier ook gegrilde groente (aubergine, paprika en ui) samen met kip en frietjes. Gelukkig niet te veel werk, want ik ben mega gaar. Om 4.00 uur vannacht was zoon wakker voor een voeding, die man gelukkig al maakte en verder regelde. Wonder boven wonder viel ik weer in slaap (gebeurt niet vaak, na 4.00 uur), maar om 5.30 kwam man me wakker maken om te vertellen dat hij niet meer kon slapen en ging opstaan... en bedankt, vanaf dat moment kon ik ook niet meer slapen. Was gewoon lekker in stilte opgestaan
FaithfulDuck87
16-08-2023 om 06:57
Gefeliciteerd Yette,
bij mij op het menu: wraps met krokante kip en mex groente. Maandag ook al gegeten, maar had voor 2 keer staan.
anijsblokje
16-08-2023 om 08:13
Gefeliciteerd, yette!
Gisteren at ik mosselen en vanavond maken we springrolls.
Dolfje
16-08-2023 om 08:25
Gefeliciteerd Yette!
Ik voel me al een paar dagen niet zo lekker, keelpijn en koppijn. Heb merquezworstjes uit de diepvries gehaald en even kijken wat we erbij eten. Ben een beetje de voorraad aan het opmaken omdat we eind volgende week vakantie hebben.
ToetieToover
16-08-2023 om 08:34
Meeneem-lunch is een salade met witte bonen, tomaten, kropsla, uiringen, gegrilde tonijn, gekookt ei, parmezaanse kaasflakes, pijnboompitten en vinaigrette dressing.
en diner wordt aardappelpuree met salade van knolselderij, kimchi en (ongekookte) zuurkool met yoghurtdressing en walnoten. Plus knakworsten met gebakken uiringen, mosterd & currry gewürz ketchup.
irmaladouce
16-08-2023 om 08:40
Vandaag toch écht proberen om die "fameuze" bolcourgette-burgers op tafel te krijgen, waar Moosey me net aan herrinnerde.
Dewi-Sri2
16-08-2023 om 10:12
Dolfje schreef op 16-08-2023 om 08:25:
Ik voel me al een paar dagen niet zo lekker, keelpijn en koppijn. Heb merquezworstjes uit de diepvries gehaald en even kijken wat we erbij eten. Ben een beetje de voorraad aan het opmaken omdat we eind volgende week vakantie hebben.
Hier loop ik dus ook al anderhalve week mee, het wil maar niet wegtrekken. Echtgenoot kreeg het ook, maar die is er alweer vanaf.
Ik heb nog geen idee wat het vanavond gaat worden. Ik zie wel wat ik tegenkom vandaag.
Yette, ook van mij: toutes mes félicitations!
MijnNaamIsHaas73
16-08-2023 om 10:23
Bonne anniversaire Yette!
Ik weet het nog niet, kom hier lezen om inspiratie op te doen haha.
Ik vind het zo lastig om lekker en gezond te koken wat iedereen lust. Ik kan wel lekker en gezond koken voor man en mij, maar dan vinden de kinderen het niet lekker. Er wat zij wel lusten en gezond is is vrij beperkt en vind ik niet heel lekker.
Nu ik er zo hardop over na zit te denken denk ik dat het niet heel gezond wordt vandaag. Ik denk kipspiezen van de bbq met zelfgemaakte tzatziki en een Griekse salade. Is dan de vraag wat de kinderen van die salade eten.
irmaladouce
16-08-2023 om 10:34
Owww, helemaal vergeten yette met haar verjaardag te feliciteren... Alsnog gefeliciteerd en fijne dag!
ToetieToover
16-08-2023 om 11:00
MijnNaamIsHaas73 schreef op 16-08-2023 om 10:23:
Bonne anniversaire Yette!
Ik weet het nog niet, kom hier lezen om inspiratie op te doen haha.
Ik vind het zo lastig om lekker en gezond te koken wat iedereen lust. Ik kan wel lekker en gezond koken voor man en mij, maar dan vinden de kinderen het niet lekker. Er wat zij wel lusten en gezond is is vrij beperkt en vind ik niet heel lekker.
Nu ik er zo hardop over na zit te denken denk ik dat het niet heel gezond wordt vandaag. Ik denk kipspiezen van de bbq met zelfgemaakte tzatziki en een Griekse salade. Is dan de vraag wat de kinderen van die salade eten.
Herkenbaar Haas, niet leuk. Ik weet nog dat mijn kinderen bij van die familiebarbecues altijd ieder een halve komkommer en een half stokbrood aten. De gastheer/gastvrouw vroegen steeds weer wat ze voor de kinderen konden kopen. Nou, ehhhh… nog steeds hetzelfde
Het viel niet mee. Ze werden begeleid vanwege een vermoeden van ARFID, komt vaak voor bij ASS. Heel veel texturen bliefden ze niet. Ik wilde ook wel eens iets anders eten dan stiekem gepureerde groenten.