Eten
Ted68
14-08-2023 om 11:19
Vanmiddag: lunch met kip , kersen quiche. Vanavond ik een broodje, en de rest van de familie kaastaart... met een salade
ToetieToover
14-08-2023 om 11:40
Vandaag alvast gestart met een gezonde brunch: ouderwetsche groentensoep met kipgehaktballetjes en zadencrackers met kaas, komkommer, ui en tomaat.
Verder in de planning (glutenvrije) ravioli met pesto, gerookte zalmmoot en een paprikasalade met walnoten en granaatappelpitjes, dressing eveneens granaatappel(stroop) en olijfolie.
Dolfje
14-08-2023 om 14:47
Wij eten een Grieks-achtige salade met een gemarineerde kipfilet van de slager. Dacht dat het er 2 waren maar het is er maar een. Dus flink wat feta door de sla ook. En een bak kwark vanavond na het wandelen.
Dewi-Sri2
14-08-2023 om 17:24
Bij het opruimen van een kastje kwam ik een pak kebab-broodjes tegen. Dat gaat het dus worden. Gelukkig heb ik gisteren nog Griekse yoghurt gehaald, dus kan er een lekkere kwak knoflooksaus bij.
RoosOpJeHoed
14-08-2023 om 18:08
Bij ons was het weer 'vul je eigen wrap'. Dit keer met gerookte kip, feta, groene olijven, paprika, tomaatjes, komkommer en ijsbergsla. Man had van Griekse yoghurt een knoflooksausje gemaakt.
Dolfje
15-08-2023 om 07:25
Man heeft een bakje met pita vulling en pitas uit de diepvries gehaald en eet daar sla bij.
Ik eet gerookte kip met komkommer op het werk.
afrodite05
15-08-2023 om 10:42
Ik ben tussen de bedrijven door al even op zoek naar diepvriesgarnalen, ik dacht dat ik ze nog had. Straks de andere diepvries even checken, mogelijk zijn ze toch al op. Nouja, het wordt vanavond in elk geval een wokgerecht met rijst, man krijgt er een krokante kipburger bij en ik hoop dus op garnalen. Anders doe ik mee met de kipburger.
irmaladouce
15-08-2023 om 11:28
Man is in de weer met pizzadeeg. We eten straks dus pizzas. We hadden/hebben een lang WE, want vandaag Maria hemelvaart.
Gisteren kwamen we voor de lunch op een fijn terras terecht, waar we een heerlijke tartare de bœuf aten die verrassend italiaanserig was aangemaakt met olijfolie, basilicum, Parmezaan, pbp, pezo. Daarbij goede huisgemaakte frieten en een gemengd slaatje. Espresso toe.
Dewi-Sri2
15-08-2023 om 17:15
irmaladouce schreef op 15-08-2023 om 11:28:
Man is in de weer met pizzadeeg. We eten straks dus pizzas. We hadden/hebben een lang WE, want vandaag Maria hemelvaart.
Dat heb ik dus gemerkt, ja. Van alle supermarkten was alleen de Intermarché open (ouverture exceptionelle). De Hyper U en Leclerc zaten dicht (fermeture exceptionelle). Gelukkig had ik het al opgezocht, want ik werd getriggerd door de datum 15 augustus. Dat ken ik alleen als Nationale Indiëherdenking en ik was benieuwd wat de Fransen met die datum hebben. Nou, dit dus. Weer wat geleerd.
Voor vanavond twijfel ik tussen spaghetti aglio oglio en kip met hoisin. Ik denk het eerste, want geen zin om te koken.
Moosey
15-08-2023 om 20:09
Pastaatje met tomatensaus uit eigen tuin en sperziebonen uit eigen tuin. Lekker.
irmaladouce
15-08-2023 om 20:15
Moosey schreef op 15-08-2023 om 20:09:
Pastaatje met tomatensaus uit eigen tuin en sperziebonen uit eigen tuin. Lekker.
Hé, doe mij ook die tomatensaus uit eigen tuin !!!
Nee, zonder gekheid, onze tomaten gaan niet zo best. De bolcourgettes des te beter...
FaithfulDuck87
15-08-2023 om 20:19
paar kaascrackers met eigengemaakte pesto en nog wat kaas. En klein bakje kwark