Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

oeh lekkere taarten afrodite! Gefeliciteerd met je verjaardag!

Vanwege “lam-na-festival dag” heb ik een bakje soep uit de diepvries gehaald en we hebben van die borek van de Ah die ik even in de airfryer gooi. Misschien nog een broodje of zo.

Gisteren waren het mosselen dus vandaag eet ik een vissoep met brood. Partner en stiefzoon eten iets uit de frituur. 
Mensen kijken me altijd vreemd aan als ik als Belg zeg dat ik geen friet eet. 

Irma la douche.....Ik vind het heerlijk om alleen te zijn.....  Ik werk met mensen,heb een groot gezin. 

Vanavond BBQ,iedereen is er weer..... 

Ted68 schreef op 13-08-2023 om 11:49:

Irma la douche.....Ik vind het heerlijk om alleen te zijn..... Ik werk met mensen,heb een groot gezin.

Vanavond BBQ,iedereen is er weer.....

Groot gelijk, hoor !

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-08-2023 om 16:52

broodje shoarma

yette

yette

13-08-2023 om 17:04 Topicstarter

Hier ook bbq: kipsaté, lamsköfte, rijstsalade met nectarines, erwten & geroosterde paprika, groene salade, stokbrood met kruidenboter. 

Ik eet straks wraps met gyros en een klein beetje ijsbergsla. 

watertoren schreef op 13-08-2023 om 17:55:

Ik eet straks wraps met gyros en een klein beetje ijsbergsla.

Oh lekker!

Jynta1981 schreef op 12-08-2023 om 08:34:

[..]

Hahahaha waarom???

Niet perse om jou, maar allemaal mensen die ik niet kende en niet zomaar een manier om er tussen uit te piepen......

Vandaag aten we bij mijn broer, vanwege de verjaardag van mijn nichtje. Hij had van alles gekookt.
Linzensalade met paprika, geroosterde feta en olijven.
Minestrone
Boontjes uit mijn vader tuin
Oven gebakken aardappeltjes
Bonenschotel.

Lekker gegeten. Fijne wijn erbij. Kinderen die gezellig aan de kindertafel niet aan het eten waren en mij daar niet mee lastig vielen

Vandaag haverkoek gebakken, met blauwe bessen en karamel, en die gegeten met kwark en nog meer blauwe bessen. En dalgona ijskoffie. Ik had niet veel kook/eet-zin. Verder spring rolls gerold en die meteen opgegeten. Restje geplukte kip/pulled chicken, snijsla, wortelrasp, dip van honing-mosterd dressing. En zometeen een zak tortillachips (oké halve, ik moet delen) met avocadodip. Ik neem er wel een bakje kerstomaten bij, en een paar gekookte eitjes.

Wij maakten allerlei hapjes op de laatste avond van ons weekendje weg. We hadden een salade met sla, wortel, komkommer,  tomaat en k&k dressing. 
Salade caprese, stokbrood,  aioli,  kruidenboter,  nachos met guacamole en salsa, makreel en zalm, gebakken garnalen, patatas bravas, kipkluifjes,  gehaktballetjes en olijven.  Veel k&k ivm beperkte mogelijkheden in vakantiehuis en dat vind ik vaak toch een beetje tegenvallen.  Maar we hebben lekker gegeten. Nu lekker slapen in mijn eigen bedje

Gisteravond hebben we na alle hapjes en sangria uiteindelijk pizza besteld, 3 stuks voor met z'n vieren. Ik was heel blij dat ik alle hapjes voor 's middags van tevoren al klaar had staan (gesneden, in bakjes etc.) en dat iedereen zelf kon pakken. Op die manier kon ik tussen de bedrijven door alle gebruikte bordjes en glazen alvast verzamelen en was naderhand alles snel opgeruimd. Normaal sta je dan tussendoor de hapjes klaar te maken en stapelt de afwas zich op, maar dat was nu dus niet het geval. En ik had ook nog tijd om een beetje te socializen. Top!

Vanavond maak ik gebakken gnocchi met een "saus" van spinazie, ui en gehakt. Waarschijnlijk snaaien we vanmiddag het restje chorizo en de paar overgebleven olijven, dan is dat ook weer op.

yette

yette

14-08-2023 om 06:26 Topicstarter

Vandaag de carbonara die we al eerder zouden eten. Met een salade met 3-4 soorten sla, rucola, gorgonzola, een appeltje en walnoten. 
Ik vraag de jongste om te koken, want dat wordt weer eens tijd en het komt me vandaag prima uit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.