Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-08-2023 om 22:04

lekker uit eten geweest met een vriendin
Vooraf een mosterdsoepje met spekjes, hoofd een stoofpotje met gebakken aardappeltjes/patat en rode kool en salade.
Als toetje een proeverijtje met chocomousse, toffee-ijs, soort van spekkoek maar dan met chocolade. 

Jynta1981 schreef op 10-08-2023 om 08:44:

[..]

Ja klopt! Dat weet ik nog goed, in mijn oude huisje. We hadden toen een herfst (m)eet begin oktober en toen was het 30 graden. Zaten we met alle herfstgerechten in de zon in de tuin 😂

We hebben het een keer of 3 of 4 gedaan denk, jaarlijks. Ook nog een leer ergens in een park ofzo? En een keer bij iemand thuis nog, hoe heette ze nou? Ze schrijft volgens mij nog op viva... ik weet het niet meer.

Jullie zijn ook nog bij mij geweest. Op mijn flat! Super leuk vond ik dat ook. En we zijn inderdaad daarna ook nog een keer in Utrecht in Rhijnauwen wezen picknicken. Weet nog dat ik het de eerste keer super intimiderend vond om naar Jynta te gaan.

Ik had nog een tijdje gehoopt dat ik meer vrije tijd zou hebben als ik niet de overstap zou maken naar dit forum en het viva forum er mee op hield, maar helaas. Al merk ik wel dat ik nu minder op het viva forum zit.

Afgelopen weken lekker chaos gehad hier. Eert gingen we verbouwen (nieuwe schuifpui op de begane grond en op 2 verdiepingen een dakkapel), daarna gingen we bijna op vakantie, toen waren we op vakantie, toen kwamen we terug op vakantie en toen gingen we van logeeruitjes voor de kinderen naar uit eten naar nou ja, ik weet eigenlijk niet wat er de afgelopen 2 weken allemaal is gebeurt.

Vandaag aten we dit recept: (owh ik mag nog een links plaatsen... beetje jammer, euroma al andalus portugese aardaoppeltoritlla dus...) Het was een beetje een gok, ik vond het wat gek, maar het had maar zo ook heel lekker kunnen zijn. Dat was het echter niet.

Morgenavond eten we een retourvoer topper hier in huis. Spinaziepakketjes met kikkererwten en feta. En daarbij een salade. Kinderen eten hier een volwassen portie van en dat is maar goed ook, want de jongste heeft een "lusiknie" revival. Die heeft op vakantie geen hap gegeten elke keer als we in een restaurant zaten en iets anders drinken dan water wilde ze ook niet. Het lukte gelukkig goed om het los te laten en gewoon te accepteren dat ze niet at, bleek het nog gezellig ook.

Vakantie was wel heel leuk en best goed gegeten ook, dat viel ook wel mee. Al wil ik nog wel graag een keer terug naar Straatsburg als mijn kinderen wel dingen eten, want ik zag veel restaurants waar ik wel zou willen eten, niet te doen.

Owh ja Teig, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

yette

yette

12-08-2023 om 06:49 Topicstarter

Pasta carbonara, salade met gorgonzola, walnoten en druiven, tiramisu. 

Klinkt wel heel gezellig, die ontmoetingen! 

En Yette, jouw menu klinkt ook goed! 

Ik zag net dat de appie vandaag mooi op tijd komt met de boodschappen. Ik had een tijdvak van 1600-2000 gereserveerd, maar daar zitten ook ingrediënten bij voor het eten van vanavond en voor de yoghurttaart die ik vanavond wil maken. Ik hoopte dus al dat ze vroeg zouden komen, nu is de planning tussen 1600 en 1645. Prima dus. Vanavond wordt het een gele curry van kip met wokgroente.

Wij gaan vandaag naar een festival. Dus allemaal sowieso even duimen dat het vanmiddag droog wordt... Volgens de voorspellingen zou dat zo moeten zijn.

Zullen daar vast wel wat eten maar ik eet van te voren in elk geval een paar tosties of avocado toast met gebakken ei om een bodem te leggen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-08-2023 om 08:00

Aan het eind van de middag naar verjaardag, dus ik zal daar wel wat eten. 

Kaaaaaaaatje schreef op 11-08-2023 om 23:20:

[..]

Jullie zijn ook nog bij mij geweest. Op mijn flat! Super leuk vond ik dat ook. En we zijn inderdaad daarna ook nog een keer in Utrecht in Rhijnauwen wezen picknicken. Weet nog dat ik het de eerste keer super intimiderend vond om naar Jynta te gaan.

Hahahaha waarom???

Hier in de Ardennen sluiten we de vakantie ouderwets af in de zeikregen. Snel inpakken en op naar huis.
Wat we vanavond eten weet ik nog niet, zo in de auto maar even overleggen, misschien een ovenschotel ofzo, maar iig koken in mijn eigen keuken! Ook wel weer fijn, al zou ik nog wel 2 weken op vakantie willen blijven...

Regenachtige dagen zijn extra vervelend als je op vakantie bent. Blegh. Ik heb slechte (kook)zin dus vriend kookt en die bakt nu glutenvrije Finse kaneelbroodjes met gecondenseerde melk erover. Het ruikt wel lekker. En de regen tikt gezellig tegen de ramen en de kat blijft binnen op schoot enzo maar ik heb er allemaal geen zin in.  vriend heeft beloofd ook vanavond te koken, ovenpatat en (k&k) spareribs en k&k bakje coleslaw. Echt hè, “koken” 

Jynta1981 schreef op 12-08-2023 om 08:34:

[..]

Hahahaha waarom???

Ik had dat ook maar had Koor als eerste ontmoet op Pinkpop dus dat scheelde 

Op verzoek van jovo, wordt t vanavond in gochujang+++ gemarineerde kipfilets van de gril. Daar maak ik een zoet-zuur-pikante wortel-glasnoedelsla bij. En er ligt nog een stuk komkommer dat op moet. Toe nectarines van de gril, want die moeten ook op. Mss een bol vanilleijs erbij.

yette

yette

12-08-2023 om 10:14 Topicstarter

yette schreef op 12-08-2023 om 06:49:

Pasta carbonara, salade met gorgonzola, walnoten en druiven, tiramisu.

Ik heb me bedacht. Er blijken maar 3 mensen thuis te eten. Dus deze schuift door naar een andere keer. 

Vandaag wordt het een Italiaanse bol met naar keuze een hamburger of zalmburger en erbij een pittige zoetzure komkommersalade die ik nu vast ga maken. 

Wij zijn ondertussen een uurtje onderweg, nog 3 uurtjes te gaan.
Er is besloten dat het andijviestamppot met spekjes  wordt met een gehaktbal, jus en appelmoes. 

Ik heb trouwens een pak spekjes uit Nederland vandaan meegenomen, want lag in de koelkast en die nemen we nu weer mee terug. Ach, is ie ook op vakantie geweest...

Jynta1981 schreef op 10-08-2023 om 07:36:

Ik kreeg een herinnering op Facebook: 10 jaar geleden hadden we met een aantal een (m)eet bij Koreveen!
Teig was daarbij, Dolfje, GB, Kaaaaaaaaatje, Winnie, verder kom ik even niet.
Niet iedereen schrijft hier meer mee hé?

Ja, die zag ik ook. Leuk hè?! We kennen elkaar al best lang. Altijd zo gezellig en ik heb er best nog wat succes recepten aan over gehouden

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.