Eten
Poison
07-08-2023 om 08:21
oeh lekker Dolfje, heb je een recept van de bibimbap?
Eergister hadden we een ovenschotel van sperziebonen, gebakken ui, champignon, gehakt, jachtsaus en aardappelschijfjes, gister zelfgemaakte kippensoep met broodjes met smeersels en picolini’s en vandaag gaan we een dagje weg dus eren we daar iets.
ToetieToover
07-08-2023 om 09:12
Vandaag gaan we voor makkelijk: k&k gnocchi en (zelfgeweekte/gekookte) grote witte bonen in (zelfgemaakte) tomatensaus, in een ovenschaal met gebakken aubergineplakjes en cheddar bovenop. Makkelijk omdat die bonen in tomatensaus uit mijn vriezer komen. Alleen nog even de aubergine bakken en alles stapelen.
MijnNaamIsHaas73
07-08-2023 om 09:36
Wij eten vandaag broccoli, aardappelpartjes uit de airfryer en een stukje zalm. Als ik tijd en zin heb maak ik een korstje met broodkruim, basilicum en kaas en gaan de filetjes in de oven. Anders gooi ik ze in de pan.
anijsblokje
07-08-2023 om 09:41
Ik heb heel veel zin in groente enzo vanwege een gebrek daaraan in de afgelopen vakantieweek. Ik at in berghutten en at wat de pot schafte met soms een klein keuzemenu.
Dieptepunt was toen ik koos voor de lokale worst. Ik verwachtte dat dat bij een boekweit/bonen/koolstoofoot zou zijn, maar het was gewoon een worst. Een soort rookworst. Met mosterd en brood.
Gelukkig kwam er een ruilprogramma op gang waardoor ik oa ook wat macaroni kreeg als avondeten. (en de eigenaar van de macaroni wat worst)
Ik kan me nog herinneren qua bergmenu: spaghetti met gehaktsaus en geraspte kaas, gebakken aardappels met salade en gebakken forel met knoflook, weer spaghetti met gehaktsaus, champignonsoep, zuurkoolsoep, boekweit met groente, een bonenstofpot en het rookworstverhaal.
De forel was verreweg de lekkerste maaltijd.
Mogen jullie raden in welk land ik ben geweest.
RoosOpJeHoed
07-08-2023 om 10:14
Heb een kliekje chili sin carne uit de vriezer getrokken. Nog even bedenken wat ik ermee ga doen. Misschien in wraps rollen en in de oven of ik maak er tortillachips bij. Likje zure room en klaar is Kees. Nu nog een Kees zoeken...
MijnNaamIsHaas73
07-08-2023 om 11:18
anijsblokje schreef op 07-08-2023 om 09:41:
Ik heb heel veel zin in groente enzo vanwege een gebrek daaraan in de afgelopen vakantieweek. Ik at in berghutten en at wat de pot schafte met soms een klein keuzemenu.
Dieptepunt was toen ik koos voor de lokale worst. Ik verwachtte dat dat bij een boekweit/bonen/koolstoofoot zou zijn, maar het was gewoon een worst. Een soort rookworst. Met mosterd en brood.
Gelukkig kwam er een ruilprogramma op gang waardoor ik oa ook wat macaroni kreeg als avondeten. (en de eigenaar van de macaroni wat worst)
Ik kan me nog herinneren qua bergmenu: spaghetti met gehaktsaus en geraspte kaas, gebakken aardappels met salade en gebakken forel met knoflook, weer spaghetti met gehaktsaus, champignonsoep, zuurkoolsoep, boekweit met groente, een bonenstofpot en het rookworstverhaal.
De forel was verreweg de lekkerste maaltijd.
Mogen jullie raden in welk land ik ben geweest.![]()
Oostenrijk?
afrodite05
07-08-2023 om 11:40
MijnNaamIsHaas73 schreef op 07-08-2023 om 11:18:
[..]
Oostenrijk?
Dat zou ik ook gokken.
Herkenbaar, Anijsblokje, dat gevoel van "ik moet extra groente" na een vakantie.
Hier een beetje gedoe vandaag. Normaal kan ik op maandag wel iets leuks doen qua koken, iets meer tijd dan op de kantoordagen van man, maar onze perenboom besloot vannacht te gaan liggen. Dat ding moet dus gestut worden en daar ben ik de hele ochtend al mee bezig. Weinig energie dus om uitgebreid te koken. Ik denk dat het mac n cheese wordt, met tomaatjes en komkommer. Het is even niet anders.
irmaladouce
07-08-2023 om 12:41
Gnocchi met geraspte courgette, kerstomaatjes, citroen-roomsaus, basilicum en versgeraspte Parmezaan.
Moosey
07-08-2023 om 14:35
Gister hadden we familie-BBQ, klein beetje vlees gegeten en verder vooral groenten/salade/stokbrood. Eergister had ik flink wat risotto over op werk dus dat aten we s avonds met een gebakken zeebaars-filetje erbij. Net kreeg ik de geest en besloot ik ossobucco op te gaan zetten. Met verse sperzieboontjes uit de tuin (ernaast, niet erin) en wellicht ook gnocchi, goed idee Irma 
Dolfje
07-08-2023 om 15:01
Poison schreef op 07-08-2023 om 08:21:
oeh lekker Dolfje, heb je een recept van de bibimbap?
http://inmyredkitchen.com/nl/bibimbap-koreaans-rijstgerecht/
Maar ik pas het aan naar wat ik in huis heb en nu dus met bloemkoolrijst.
Dolfje
07-08-2023 om 15:05
afrodite05 schreef op 07-08-2023 om 11:40:
[..]
Dat zou ik ook gokken.
Herkenbaar, Anijsblokje, dat gevoel van "ik moet extra groente" na een vakantie.
Ik zou ook Oostenrijk gokken inderdaad en ook herkenbaar wat betreft groente na de vakantie al moet ik zeggen dat het vorig jaar wel meeviel omdat we dus overwegende koolhydraatarm eten ik bij het buffet echt wel 3 keer per dag salades en groentes at. Daarom nu voor november ook toch weer all inclusive gekozen. Dat is met zo'n dieet toch het makkelijkst. Bij uit eten gaan is het in toeristische plaatsen vaak toch vaak voor ons iets van vlees met friet. En als het op mijn bord ligt eet ik het op.
FaithfulDuck87
07-08-2023 om 16:52
chipolataworstjes met gebakken aardappeltjes met salade met gegrilde perzik, geitenkaas, tomaatjes.
Moirmel
07-08-2023 om 20:12
Mijn ritme is nog steeds overhoop, dus vanavond niet gekookt. Partner heeft voor zichzelf een pizza ingestoken.
Heb een grote bokaal olijven staan, denk dat dat mijn avondeten wordt; als ik tenminste honger krijg.
Koreveen
07-08-2023 om 21:07
Ben wel benieuwd, Anijsblokje. Ik heb altijd goed gegeten in berghutten maar inderdaad altijd weinig groenten. Wel grappig je ruilhandel
Vanavond aten we crispy bang bang bloemkool met knoflookrijst die iemand hier laatst poste. Was lekker.
Zondag was schoonma jarig. Daar lekker gesnackt en kop kippensoep gegeten. Zaterdag maakte ik biefstuk met champignons, gestoofde witlof en aardappelkroketjes
Jynta1981
07-08-2023 om 21:50
Wij aten een allegaartje van de skottelbraai ivm restverwerking. 3 hamburgers in stukjes, halve courgette, 1 puntpaprika, halve bak champignons, aardappelblokjes (geschild en kort voorgekookt) en een half doosje diepvries broccoli. Alles klein snijden en door elkaar mikken, kruiden met zout, peper, knoflook en kerrie, beetje mayo erbij. Heerlijk maaltje.
Morgen laatste dag hier en nog meer restverwerking. We hebben nog een bak macaroni van gister en sla die ik nog aan ga vullen. Ook nog tortelini in tomatensaus restant voor de jongste. Stokbroodje erbij, niks meer aan doen. Daarna nog 3 dagen naar de Ardennen. Zou maar 1 nachtje zijn,.maar met het mooiere weer op komt maken we er 3 nachtjes van.