Eten
Koreveen
28-07-2023 om 18:40
Wij aten gisteren witlof stamppot met gerookte zalm en dille
Vanmiddag lunchte ik in het restaurant waar chef Moos werkt. Helaas was ze er niet. Genoten van heerlijke wortel-kokos soep, parelgort-moestuinsalade en een bammetje muhamarra en pindahumus (we deelden die, ieder de helft want het leek ons allebei lekker) Mooi plekje daar.
Lief is op pad en ik heb geen zin om te koken dus ik lepel een bak kwark met banaan, pruimen en kaneel leeg
afrodite05
29-07-2023 om 08:15
Grappig en toevallig, Roos, dat je gisteren de miserable zag! Ik heb hem gisteren opgehaald voor onze trouwdag vandaag, maar uiteraard hebben we er gisteravond alvast een stukje van gegeten!
Vanavond wilde ik vanwege de trouwdag iets zo feestelijk mogelijk met zo min mogelijk moeite voor mezelf in de keuken. Uit eten willen we nog even niet ivm zoon, een oppas ook niet want we wilden deze dag met z'n drieën doorbrengen. Echt leuk/bijzonder/apart eten bestellen kan hier niet, in deze omgeving wordt alleen friet en pizza bezorgd. Iets bijzonders afhalen was ook allemaal niet naar onze zin (stelletje zeikerds zijn we ook), dus bestellen we vanavond spareribs. Ik heb een flesje prosecco koud staan voor erbij en ergens vandaag zullen we nog een stukje taart eten. De rest gaat de diepvries in, zodat we er later nog een keer van kunnen genieten.
Jynta1981
29-07-2023 om 09:30
Gister werd het "prutje van de skottelbraai': aardappels opgebakken met kip, ui, champignons, courgette en een puntpaprika. Was lekker.
Vanmiddag gaan we ergens lunchen in de buurt hoop ik.
Vanavond op verzoek van jongste tortellini met een pot saus en voor de groente een salade erbij.
Moirmel
29-07-2023 om 09:33
Vandaag ga ik lasagne maken. Omdat mijn partner glutenvrij eet moet ik alleen nog zien of ik nog genoeg glutenvrije lasagnebladen heb, en anders worden het courgetteschijven om de sausen te scheiden.
Dolfje
29-07-2023 om 10:49
Wij hadden bbq met oa spareribs. Was lekker en gezellig.
Vandaag weten we nog niet.
FaithfulDuck87
29-07-2023 om 13:09
ik was gisteren bij een boerderijwinkel waar ze naast eigengemaakte produkten ook brood verkochten. Ik had een heerlijk brood gekocht met noten, cranberry en appel. Echt zo lekker!
RoosOpJeHoed
29-07-2023 om 13:27
afrodite05 schreef op 29-07-2023 om 08:15:
Grappig en toevallig, Roos, dat je gisteren de miserable zag! Ik heb hem gisteren opgehaald voor onze trouwdag vandaag, maar uiteraard hebben we er gisteravond alvast een stukje van gegeten!
Da's zeker toevallig, gefeliciteerd!
Vanavond geroosterde bloemkool met krieltjes en kip. Inspiratieloos maar lekker.
Ik had voor mijn verjaardag onlangs "Ultiem comfort food" (van schrijver van o.a. Veg!) gekregen, maar die had ik de kast ingeschoven voor als de herfst aanbreekt. Gezien het weer kan die eigenlijk de kast wel weer uit
Vanmorgen voor mezelf "Vega zonder pakjes en zakjes" (Karin Luiten) gekocht van verjaardagsgeld. Staan ook erg lekkere dingen in. Dus hopelijk de komende tijd wat minder inspiratieloos eten
Dolfje
29-07-2023 om 14:29
Friezinnetje schreef op 29-07-2023 om 13:09:
ik was gisteren bij een boerderijwinkel waar ze naast eigengemaakte produkten ook brood verkochten. Ik had een heerlijk brood gekocht met noten, cranberry en appel. Echt zo lekker!
Leuk is dat altijd zulke winkels vind ik.
ToetieToover
29-07-2023 om 14:37
Vandaag een aardappeltortilla met gewokte wilde spinazie/snijbiet en spicy olie (zo’n gemengd pakketje met pepers) met zadenmix er overheen.
Diner wordt spareribs met coleslaw.
Teigera
29-07-2023 om 15:22
Gefeliciteerd met je trouwdag Roos!
Ik ga vanavond uit eten met een vriendin. Heb gereserveerd bij een restaurant in de stad dat eerder ook goed beviel. Lief en de frutjes eten vanavond chili sin carne, op verzoek van de frutjes.
FaithfulDuck87
29-07-2023 om 15:24
Dolfje schreef op 29-07-2023 om 14:29:
[..]
Leuk is dat altijd zulke winkels vind ik.
Ja, zou er wel vaker heen willen.
Dewi-Sri2
29-07-2023 om 16:45
De sambal goreng telor en de ayam ketjap
zijn klaar. Straks de gado gado maken en de pindasaus. Maar misschien
wordt het ook wel sambal goreng boontjes. Gado gado is ook wel
makkelijk, maar het kost veel meer tijd met het blancheren van de
groenten en het laten afkoelen. Seroendeng moet ik ook nog doen.
Ik maak een dubbele hoeveelheid rijst, dan hebben we morgen nasi goreng. Zo'n nasi goreng van de Chinees, want de ham moet op
.
Dewi-Sri2
29-07-2023 om 18:13
Seroendeng gaat niet door want echtgenoot heeft in een onbewaakt ogenblik de pinda's opgegeten