Eten
afrodite05
26-07-2023 om 08:51
Ik maak vanavond een linzensalade met linzen (duh), paprika, rucola, feta en een zelfgemaakte honing-mosterddressing. Of tenminste, die dressing zou volgens het recept moeten, maar misschien wil ik vanavond toch iets anders als dressing. Ik heb er stokbrood met kruidenboter bij.
Dewi-Sri2
26-07-2023 om 18:47
Mijn eerste poging met de inductieplaat was een succes. Ik heb een heel simpel soort noedelsoep gemaakt, waarvoor ik de ingrediënten alleen hoefde te fruiten en daarna te koken. Zo'n ding kookt als een trein, zeg! Helft van de tijd van mijn gasplaatje, dat nu vredig in de kelder van zijn (haar?) pensioen geniet. Straks waag ik me aan een curry, kijken hoe dat gaat. Tot mijn verdriet kan ik mijn stokoude braadpannetje niet meer gebruiken, want die heeft geen magnetische bodem. Maar die mag blijven voor koken op de (gas
)barbecue.
Hebben jullie misschien nog tips, do's en don'ts voor een inductieplaat?
ToetieToover
26-07-2023 om 19:13
Vandaag werd het weer eens soep: erwtensoep met gerookte zalm en mosterd. Zadencrackers erbij met rauwe zuurkool en mosterd.
Verder ijsbergsla, gefrituurde glasnoedels, groentenmix (ui, radijs, taugé, prei, kool) met boemboe besengeh en kokosmelk, gegrilde kipfilethaasjes, lekker snel klaar ![]()
Jynta1981
26-07-2023 om 20:04
Gister zijn we in het stadje hier vlakbij wezen eten. Ik had schnitzel (doet moet altijd de eerste avond uit eten in Duitsland!) Met champignonsaus en gebakken aardappeltjes met spek en ui en een simpele salade erbij. Was lekker.
Vandaag kookte ik in de caravan pasta met spekjes, ui, champignons, roomkaas en spinazie (en veel peper). Erbij een salade met tomaat en komkommer en een dressing van mayonaise, beetje azijn, peper en zout.
Dolfje
26-07-2023 om 20:54
Jynta1981 schreef op 26-07-2023 om 20:04:
Gister zijn we in het stadje hier vlakbij wezen eten. Ik had schnitzel (doet moet altijd de eerste avond uit eten in Duitsland!) Met champignonsaus en gebakken aardappeltjes met spek en ui en een simpele salade erbij. Was lekker.
Wij gaan over 4 weken ook naar Duitsland en daar verheug ik me ook op. En op flammkuchen in een biergarten
Teigera
26-07-2023 om 21:08
Wij gingen een dagje uit met z'n vieren vandaag, dat was fijn. In de avond heb ik pannenkoeken gebakken, was lekker.
Wij gaan volgende week naar Duitsland maar een schnitzel verwacht ik niet te eten
. Flammkuchen vind ik wel erg lekker!
yette
26-07-2023 om 22:06
Gisteren schafte de pot een salade met brood gevolgd door een milde curry met kippenbouten en een browny met koffie. Uitzicht op een leuke band, het meer en de ondergaande zon. Veel teveel gedronken. Ik was al begonnen met rosé bij de lunch die ik voor 14 pers. maakte (Nederlandse vrienden op bezoek, dus tapas en royaal belegde stokbroodjes gezond). Ben daar zonder nadenken mee doorgegaan tot we het feest rond een uur of 2.00 verlieten
Vandaag dus sloooooommm. Ben vanmiddag maar gaan slapen.
Daarna apéro met de buren (stokbrood & toast, heerlijke paté van door volwassen kleinkind van buren geschoten wild zwijn, nduja, pesto, kaas, vis, olijven, gesuikerde kumquats, chips, speciaalbieren en rosé) en daarna bbq met mijn gezin (merguez, gevulde gegrillde brie, caprese salade, couscous, stokbrood, kruidenboter, banaan van de bbq met rum en suiker toe).
MijnNaamIsHaas73
26-07-2023 om 22:41
Ha Yette wat een eet en drinkfestijn daar bij jou in Frankrijk!
Hier in Italië ook heerlijk gegeten (over de slechte pizza bij de lunch zal ik het maar niet hebben
)
Vanavond had ik vooraf een millefuille van aubergine met pistache pesto. Hoofdgerecht was tagliata al manzo, natuurlijk met rucola en parmezaan. Met een heerlijke fles rode wijn erbij.
Dolfje
27-07-2023 om 07:42
Ik heb vandaag weer ochtend en avonddienst, vakantietijd hé dus extra invallen.
Denk dat ik voor de verandering eens een paar eitjes kook ipv bak dat is alweer even geleden.
Man heeft een bakje uit de diepvries gehaald.
afrodite05
27-07-2023 om 07:45
Hier geen courgette-overschot, maar gewoon een courgette uit de supermarkt die op het menu staat. Ik maak er een eenpansgerecht van met gehakt, ui en krieltjes en een zelfgemaakte yoghurtknoflooksaus erbij.
irmaladouce
27-07-2023 om 12:08
Hier vandaag gevulde uit-de-tuin bolcourgettes. Ik vul ze met gehakte koelkastrestjes: paddenstoelen, feta, courgette, tomaat, paprika, rode ui en mss een beetje couscous. En dan in een schaal met tomatensaus in de oven. Goed Italiaans brood erbij. Zoiets...
FaithfulDuck87
27-07-2023 om 12:16
libanees brood opgerold met gehakt en gebakken groente. Wat shirazisaus erbij en sla en geraspte wortel
Broodjebrie
27-07-2023 om 12:17
ik heb gisteren pannenkoeken gebakken, daar eet ik vanavond ook nog van.