Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Val ook weer eens binnen.
Leuk, gefeliciteerd met je nieuwe baan, Teig. Je had het al eens over een carriere switch toen we elkaar zagen, maar ik weet niet meer waar je toen aan dacht.

Vrijdag gingen we uit eten bij ons favoriete restaurant hier in het durp. Ze gaan over een maand voorgoed dicht  en een vriendin hoorde ons er altijd over en wilde met ons mee. We hebben een heerlijk 4 gangen diner gehad met gerookte zalm salade met biet, kreeft en saffraan vooraf. Daarna tong met wortelgroenten en bisque. Hoofd was kalf met groene asperge, enoki paddenstoelen en toe een heerlijk kaasplankje. 
Was heerlijk. Gelukkig gaan we nog een keer.

Zaterdag aten we bij een tante van mijn vriend en die had heerlijke kaasfondue gemaakt met zelfgemaakt mango ijs toe.

Gisteren aten we een stoof van kabeljauw in tomatensaus met tagliatelle.
En vandaag heb ik een grote pan courgettesoep gemaakt (uit de moestuin van tante een hele voorraad meegekregen). Lekker met feta en een stokbroodje

Hier komen we ook om in de courgettes, en dat werd courgettesoep met aardappel, room en knoflook en gerookte forelfilet. Zadencrackers erbij.

En verder een bakplaat met diverse knolgroenten en aardappelblokjes, laatste 10 minuten visfilets (rode mul op vel) meegebakken. 

Ik word al wakker met honger. Zo eerst maar eens zadencrackers met vegan filet.

Gisteravond heb ik al een werklunch voor m’n collega’s voorbereid vanwege een vertrekkende stagiaire. Stapels flatbreads, verschillende soorten groenten (wortel, biet, sla, paprika, tomaat, komkommer) en wat verse kruiden (bieslook, platte peterselie en koriander), heel veel soorten humus met erbij falafel. Verder nog wat dolma’s en tabouleh. 

Vanavond houd ik het maar een beetje simpel met een vriezervonds (geen idee wat er in zit namelijk)

Ik heb een paar bakjes Indiase kip in de diepvries liggen, weet eigenlijk niet meer of het tikka massala is (of hoe spel je dat), of kip korma, of nog iets anders, in elk geval is het iets met kip. Mijn Indiase kennis is maar zo-zo.... Erbij in elk geval rijst en erwtjes, aangevuld met wat broccoli. 

yette

yette

25-07-2023 om 08:03 Topicstarter

Gisteren maakte ik pastasalade met oa geitenkaas, sla, komkommer, basilicum van de markt en een enorme tomaat -coeur de boeuf- uit de moestuin. Pesto en citroensap als dressing. 
Vanmiddag uitgebreide lunch met Nederlandse vrienden die wel eens willen zien hoe we erbij zitten - ga er een brood met dipgroente-olijven-kaasplank van maken. Vanavond weer een concert bij het meer waar we eten wat de kokkin voor vandaag bedacht heeft. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-07-2023 om 08:16

ik eet taco's vandaag. Heb nog een restje van het weekend staan, kan dat mooi op. 

Wij zijn gister vertrokken voor een vakantie met de caravan. 
Gister gierende honger, we wilden uit eten eigenlijk (nou ja, ik), maar we waren nog aan het opbouwen en organiseren,  dus heb vriend en kinderen naar de supermarkt gestuurd voor chips en patat met iets om zelf te bakken. Geen groente gezien dus iig.

Vanavond gaan we wel uit eten.

@Koreveen: dat heb je goed onthouden, de nieuwe baan is in de inderdaad al een tijdje gewenste richting. Volgende meet kan ik je er meer over vertellen en ook over hoe het bevalt  want dat is nu wel het spannende, het is zó anders dan eerder dat het echt een sprong in het diepe is.
Wat jammer van 'jullie' restaurant in het dorp, dat ze stoppen. 

Fijne vakantie Jynta! 

Grappig ja, overal die courgette-overschotten, wij kregen er vorige week wat van een kennis en 'moesten' toen ook even wat gerechten bedenken inderdaad. Vanavond geen courgette, maar een bloemkoolovenschotel met aardappelschijfjes en rundergehakt.

De eieren moeten op dus we eten elk een omelet vanavond.
Ik neem hem mee naar werk en man na het sporten. Hij eet er dan nog brood bij en hoop ui denk ik. Die van mij wordt een beetje naturel met alleen spek. En ik neem wortels en tomaatjes mee.

Er is nog dhal over van gisteren. Ik kook er wat zwarte rijst bij en er liggen nog Oosters gemarineerde vega-spiesjes die erbij kunnen. 

Gisteren een paar pizzapunten gehad op de kermis. Vandaag wordt het aardappelpuree met bospeentjes en prei, en een visje!

Vanavond wordt het iets uitermate simpels dat nauwelijks kan mislukken, want ik ga mijn inductieplaat gebruiken en ik heb nog geen idee hoe die werkt. Huiswerk dus zometeen, manual lezen en proberen met een pannetje water, straks met een ei.

Hopelijk is het gelukt, Dewi!

Vandaag heeft mijn lief voor zichzelf gezorgd en dat koekiemonster at Zweedse kaneelbroodjes en pizza. Ik nam heel gezond meeneem-eten mee. Een salade van edamame, zadenmix, olijven, artisjokharten, paprika, komkommer, ui. Toen ben ik vergeten verder te eten, of eigenlijk geen tijd omdat ik nergens een allergeenvrije maaltijd kon vinden en van alles enorm uitliep en ik daar niet op had gerekend dus toen heb ik geleefd op oploskoffie (met suiker). Net even twee eitjes gekookt. Morgen beter. 

Courgetti met spinazie en knoflook en paar cherrytomaten en ik denk of een hamburger of een spinazie kaas rondo oid erbij. Denk de hamburger want die heb ik gisteren gekocht en passen niet meer in de diepvries.

Vandaag komen buren voor een borrel rond 18.30. Ik denk dat ik er een apéro dînatoire van maak. Met een tomaten-courgette-ansjovis plaattaart, wat kerstomaatjes-mozza-basilicum spiesjes, wat olijfjes en rozemarijn-grissinis met humus en/of muhammara. 

Ik hoop dat het weer meewerkt (geen hagel, onweer, windhozen zoals maandag).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.