Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

TanSwallow86

TanSwallow86

21-07-2023 om 14:35

pasta met kip en courgette en tomatensaus uit pot.
Het word of spaghetti, macaroni, fusili of penne

macaroni zonder vlees, met extra groenten 

we kregen een courgette van de buren en er ligt nog een broccoli te verpieteren. Ik maak er een soepje van en haal voor het weekendeteneffect een desem stokbrood bij de hippe bakker om de hoek en wat humus etc op de markt. Soep met borrelplank dus eigenlijk  

@Afrodite: Ik heb vandaag in mijn vinger gesneden, misschien moet ik toch ook op zoek naar een groentesnijder of zou dat extra risico opleveren voor mij??! Ik snijd dus altijd met (redelijk) scherpe messen maar in je eigen keuken heb jevdat niet zo in de hand. En dan snij je dus soms in je hand.  

@Toetie: Ik ken hem als visite en vis blijven 3 dagen fris. En ja, dat is behoorlijk waar. Fijn als jullie het huis weer voor jezelf hebben straks. 

@Teigera: Met weemoed terugkijken op oude banen  hoort er ook weer bij inderdaad, maar fijn dat nu de blijdschap overheerst. Geniet van je vier weken vrij. Is alles nieuw wat betreft je nieuwe baan  of zijn er ook vertrouwde onderdelen? 

Hier eet ik vanavond een wrap met falafel. Extra spicy graag, en ik haal hem straks helemaal zelf af maar kook dus nog steeds niet.

anijsblokje schreef op 21-07-2023 om 15:23:

@Teigera: Met weemoed terugkijken op oude banen hoort er ook weer bij inderdaad, maar fijn dat nu de blijdschap overheerst. Geniet van je vier weken vrij. Is alles nieuw wat betreft je nieuwe baan of zijn er ook vertrouwde onderdelen?

Nope, het is helemaal anders. Carrière nummer 2 heb ik het al gekscherend genoemd, de eerste 22 jaar van mijn fulltime werkende leven is achter de rug en nu ga ik voor de tweede helft iets heel anders doen. Eng is het wel. Lag er een beetje wakker van, vannacht. Maar goed.

Vanochtend lekker gewandeld met jongste en lief op het strand, schelpen enzo gezocht. Oudste is logeren, die haal ik zo op. Net m'n kledingkast doorgegaan en het een en ander op MP gezet - bij nieuwe baan hoort nieuwe kleding 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-07-2023 om 15:40

hier wordt het pasta carbonara

anijsblokje schreef op 20-07-2023 om 22:32:

Klinkt heerlijk, yette! En @Dewi hoe is het eigenlijk afgelopen met Orange?

Orange is nog helemaal niet afgelopen, pfff. We hebben nog steeds tig keer per dag verbindingsproblemen, internetten is een hele opgave. Maar we hebben een beetje hoop: er zijn nu in ons buurtje allemaal gekleurde lijnen op straat gespoten, en in het dichtstbijzijnde stadje is onlangs glasvezel gelegd. Wij hopen en bidden dat wij nu aan de beurt zijn, voor het eind van het jaar zou leuk zijn. Het is nu drie weken geleden dat ik de stellige toezegging kreeg: "madame, u krijgt binnen een week nieuwe kabels". C'est la france.

Vanavond iets simpels en vooral lichts, ik weet nog niet wat. Vanmiddag hebben we heel vies geluncht bij een tentje dat er best goed uitzag. Ik had een kleine plancha gekozen met calamares, mozzarella, geitenkaas en kabeljauw en echtgenoot een burger. Ja, ik weet het, vis en kaas is geen voor de hand liggende combinatie. Ik kreeg dus een enorme plank met vette, gefrituurde entiteiten en een bak kruidenmayonaise. Ik herkende alleen de calamares. De gepaneerde geitenkaas zag er echt heel onsmakelijk uit. Als je een bruin pakketje opensnijdt en er loopt beige prut uit, dan krijg je hele rare associaties, geloof me. De onherkenbare vis was koud. Ik heb de calamares opgegeten en de rest laten staan, brrr. De burger van echtgenoot was beter, maar nog steeds moddervet. Nou ja, you win some, you lose some. Volgende keer eten we weer onvoorstelbaar lekker.

Ik vind het zo leuk om over jullie Franse avonturen mee te lezen! Dank daarvoor. 

Wij gaan vandaag een nachtje logeren bij mijn moeder, bij wijze van oefenen om op vakantie te gaan met babyzoon. Ik ben heel benieuwd hoe hij het doet in een andere omgeving. Straks maar eens de spullen pakken, dan kunnen we die kant op. Mijn moeder had het geniale plan om een oude zuurkoolstamppot uit de diepvries te trekken (lees: sinds oktober vorig jaar woont mijn vader niet meer thuis, dus daarvoor al gemaakt). Op zich prima om restjes op te maken, maar zuurkool in de zomer? Mwoah, niet veel zin in. Maar dat is zo ondankbaar om te zeggen... Ook dat man er eigenlijk geen fan van is en dat het mij doet herinneren aan die misselijke periode, zal ik maar niet noemen. Ik had eerder voorgesteld om iets af te halen, zodat ze niet hoefde te koken, maar toen kwam ze hiermee. Ik had sangria willen maken, maar dat matcht natuurlijk totaal niet, dus dat laat ik maar zitten.

Conclusie: een groot feest. Maar we hebben pruimen en kersen van de boer mee, dus dan eten we daar ook wel wat van 

anijsblokje schreef op 21-07-2023 om 15:23:

@Toetie: Ik ken hem als visite en vis blijven 3 dagen fris. En ja, dat is behoorlijk waar. Fijn als jullie het huis weer voor jezelf hebben straks.

Ach ja, dat allitereert natuurlijk veel mooier! Heb je vakantie in eigen land, Anijsblokje?

Ik was weer vroeg wakker, ik zit nog een beetje in dat ritme van de afgelopen week. Eens lekker mee te gruwelen met Dewi, brrrr en wat die zuurkool betreft zou ik zeggen dat de houdbaarheid al verstreken is. Waarschijnlijker is dat ik er niks van zou zeggen want mijn moeder eet graag stamppot maar vindt het dan niet te doen om dat alleen voor zichzelf te koken. Die kookt dus ook altijd een grote pan vol en stopt dan porties daarvan in de vriezer. Gelukkig eet ze die meestal lekker zelf op 

Nou weet ik niet wat ik ga eten. Ik heb geeneens restjes voor in de soep.

yette

yette

22-07-2023 om 09:12 Topicstarter

Ze hebben naar 'ons' Franse gehucht een paar jaar geleden al glasvezel aangelegd - niemand (van de vijf bewoners) doet er wat mee. De drie bejaarden die aangesloten konden worden, gebruiken zelfs geen mobiele telefoon   

Het is zó afgelegen dat de pakketbezorger van DHL deze week deed alsof hij langs is geweest. Na twee keer zo'n leugen, moet je zelf naar de stad (20 minuten). Dat is dus wat ik vandaag ga doen. Ben er gisteren nog geweest 

Wat ik niet kon laten liggen op de markt: een paar 2e hands boeken. 

Gisteren in de stad geluncht met de kinderen: camembert uit de oven met salade en pizza. 's Avonds weinig trek, dus salade met comté en wat brood. 

Vandaag maakt de jongste wraps. 

Ha Yette, dan is jouw gehucht nog kleiner dan het onze! Wij zitten op iets van 16 huishoudens, waarvan een groot deel singles en tweede huizen, wij zijn dus een 'grande ville' . Gelukkig is DHL hier erg correct, maar het merendeel van de (kleine) pakketjes komt gewoon van onze lieve facteur en factrice.
Vanavond wordt het iets van een pastaatje of zo. Ik had nog piperade en ratatouille over. Wat farce er doorheen en parmezaan erover, dan is het wel klaar. Helaas heeft mijn basilicum de moed opgegeven.

Ik ga vandaag voor de eerste keer Vietnamese springrolls maken. De sausjes zijn al klaar.

Oh lekker, Irma, wat een idee! Dat ga ik ook weer eens doen, het is er echt weer voor.

Brrrr bruin pakketje met beige prut, Dewi! Dat klinkt niet als een aanbeveling. 

Ik zou ook niet blij worden van zuurkoolstamppot nu @afrodite. Hoewel je met zuurkool wel lekkerdere en andere dingen kunt maken, ook meer passend bij de zomer. En dan bedoel ik niet zuurkool-met-rozijnen-en-ananas. 
Meteen antwoord voor Toetie want ik ben nog niet op vakantie in eigen land maar was wel even ergens anders in het land - binnenkort vertrek ik naar een zuurkoolland en ik weet nog niet of ik dan in staat ben iets te posten over wat er dagelijks op het menu staat...merken jullie (en ik dus) vanzelf. Maar mogelijk dan heel veel zuurkoolvariaties, want zelf koken behoort dan niet tot de mogelijkheden, het wordt eten wat de pot schaft. 

@yette: Hopelijk een leuke inhoud van je pakketje die de extra rit naar de stad waard is.

Springrolls maken is ook leuk, Irma. Ben benieuwd wat je er allemaal in gaat stoppen. 

Vanvond ga ik tuinbonen eten. Met volkoren pasta (ik vind penne denk ik beter passen dan spaghetti) en spekjes of gorgonzola. IJsbergsla erbij, die moet namelijk gered worden. 

Wij hebben een familiefeestje zo meteen, er is ook avondeten bij dus dat wordt vast prima en gezellig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.