Eten
ToetieToover
18-07-2023 om 08:30
Libertine schreef op 18-07-2023 om 07:22:
vanavond ravioli gevuld met spinazie en een ragû van eerst in de oven gegrilde groente (paprika, wortel, courgette, champignons met wat venkelzaad en chiliflakes) erbij. Wat zwarte kalamata olijf erover om het af te maken.
Ik vind het leuk om te lezen wat jij kookt, ik wil namelijk wat vaker vegetarisch gaan koken.
irmaladouce
18-07-2023 om 08:35
Je pokebowl van zondag lijkt me heerlijk, Libertine! De kayotic-salade ook, dolfje, die tomatendressing lijkt me tof! En gazpacho hou ik ook in m’n achterhoofd voor één dezer dagen.
Wij eten vandaag dan eindelijk de gebakken gnocchi met geraspte courgette (bolcourgette uit de tuin) en kerstomaatjes in citroen-roomsaus. Het recept dat Teigera een tijdje geleden plaatste (van marley spoon). Lekker zomers.
Libertine
18-07-2023 om 09:27
Wat leuk om te lezen Toetietoover! Mooie bijvangst om wat inspiratie te geven en te laten zien dat vega(n) eten heel lekker en afwisselend is.
afrodite05
18-07-2023 om 10:15
Ah ToetieToover, wandelaars van de Vierdaagse te logeren? Ik denk dat zij momenteel sowieso veel eten, want veel brandstof nodig. Regelen jullie ook het eten voor onderweg, wat ze mee kunnen nemen? Dat lijkt me ook zoiets ingewikkelds.
Wij wonen ook in die omgeving, maar dit jaar voor het eerst niet bij het vuurwerk gekeken. Iets met moe en blij dat zoon lag te slapen. Verder doen we er niet veel aan, hoewel ik vandaag wel een blauw shirt aan heb en morgen een roze shirt aantrek. Doe ik toch nog een beetje mee
RoosOpJeHoed
18-07-2023 om 10:56
Salade met gerookte kip, perzik, avocado, radijs en tomaatjes. Dressing van sinaasappelsap, honing en olijfolie. On top pistachenootjes en cottage cheese. Uit gierigheid had ik bedacht zelf de nootjes wel te doppen. Ik weet nu al dat ik mezelf vanavond vervloek hierom. 
Dolfje
18-07-2023 om 14:26
Man heeft een verspakket van picnic, geloof noedels met iets. Teryaki of zo. Bemoei ik me verder ook niet mee.
Ik heb komkommer,en tomaat en of stukjes kip of feta of mozzarella.
Straks eens kijken waar ik het meest zin in heb.
Nu eerst lunch ( nou ja een reep want weer even pas op de plaats na het weekend weg).
watertoren
18-07-2023 om 14:36
Ik eet kipfilet uit de oven met pesto, kruidenboter, parmezaanse kaas en pijnboompitten. Daarbij eet ik gebakken aardappelschijfjes en sperziebonen.
FaithfulDuck87
18-07-2023 om 17:01
ik heb nog een naanbrood liggen, ik denk dat ik daar een soort van pizza van maak. Vanmiddag ook al een stokbroodje met gehakt, kaas en chilisaus gegeten op het werk met een heerlijke soep van lente-ui met bleu de Wolvega (blauwschimmelkaas)
Dewi-Sri2
18-07-2023 om 17:34
We zouden vanavond uit eten gaan, maar na een paar slapeloze nachten ben ik zo stuk dat we dat maar een dag of wat opschuiven. Ik probeer nu wat te verzinnen met verschillende soorten groenten (aubergine, courgette, venkel, aardappel, een paar bbq-worstjes die op moeten) en vraag me af of ik daar een soort ovenschotel van kan maken. Misschien een traybake? Er is ook nog gazpacho over van gisteren, die doe ik wel vooraf.
Dewi-Sri2
18-07-2023 om 17:36
anijsblokje schreef op 18-07-2023 om 17:29:
Hollandse Nieuwe vandaag hier! Met brood.
Daar ga ik me over twee maanden bewusteloos aan eten.
Teigera
18-07-2023 om 20:35
@Dewi-Sri: lijken me ideale ingredienten voor een traybake! Is vast lekker geworden.
Gisteravond uit eten geweest, Syrisch. Vooraf filodeeg-dingetjes met Syrische kaas, en platbrood met baba ganoush. Daarna freekeh (groene jonge tarwe) met lamsvlees, granaatappel, amandelen en erwtjes, met een yoghurt-komkommersaus. Andere hoofdgerecht was djaaj mtafaeh: gemarineerde kip in knoflook, citroen en room-saus, met aardappel en gele gekruide rijst erbij. Toe hadden we harissa, griesmeelpuddinkje met pistache, om te delen. Heerlijk was het. Wat een keuze en aardige bediening en zo lekker allemaal.
Vanavond aten we geroosterde bloemkool met satesaus, met freestyle nasi erbij met vega sate kipstuckjes en veel wokgroenten.
ToetieToover
18-07-2023 om 22:08
afrodite05 schreef op 18-07-2023 om 10:15:
Ah ToetieToover, wandelaars van de Vierdaagse te logeren? Ik denk dat zij momenteel sowieso veel eten, want veel brandstof nodig. Regelen jullie ook het eten voor onderweg, wat ze mee kunnen nemen? Dat lijkt me ook zoiets ingewikkelds.
Wij wonen ook in die omgeving, maar dit jaar voor het eerst niet bij het vuurwerk gekeken. Iets met moe en blij dat zoon lag te slapen. Verder doen we er niet veel aan, hoewel ik vandaag wel een blauw shirt aan heb en morgen een roze shirt aantrek. Doe ik toch nog een beetje mee![]()
Yep, wandelaars. Die slapen alweer. Ze maken zelf hun onderweg-eten klaar. Mijn koelkast kan het niet aan qua hoeveelheid en ze eten ook mét gluten en voor mij gevaarlijke noten, dus de campingkoelkast staat nu dienst te doen.
Morgen eten we:
Aardappelstoof van massaman kruidenpasta en kokosmelk + doperwten, wortels en mais + salade van paprika, ui, tomaat, komkommer, feta + bakplaat met witvis.
Lunch/thuiskomsteten wordt ovenomelet met courgetteblokjes, blokjes glutenvrij brood en pesto uit de vriezer. Erbij champignonsoep met enoki, ui, peterseliewortel en veel peterselie.
afrodite05
19-07-2023 om 07:04
Hier weer gemaksvoer: kip piri piri uit de oven (zo'n k&k schaal) met aardappelbolletjes uit de airfryer en broccoli. Voor de lunch of ergens tussendoor is er nog een restje kokossoep. Verder moet ik nodig de mango's schoonmaken, dus die kunnen ook ergens tussendoor of als toetje na het eten.
Libertine
19-07-2023 om 08:16
vanavond noodles aangemaakt met gembersiroop en sojasaus, met broccoli uit de oven, kort aangebakken shii-takes en wat crispy tempeh.