Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het is hier vandaag zo grijs en regenachtig, dus met zo'n dag moet je wat leuks doen. Ik zit dus oude afleveringen van Gort à la Carte te kijken, en kom helemaal in de stemming. Geluncht dus met pan con tomat (er moest een oud stokbrood op) en meloen met serranoham. Vanavond wordt het kipbrochette (nee, niet van mijn slager maar van mij) met spinaziesalade en gnocchi.
Van alle traditieverhalen hier kreeg ik een beetje heimwee naar vroeger, dus morgen wordt het escargots en steak frites.

ik heb gisteren chili con Carne gemaakt maar ik vond hem veel te pittig. Straks eens kijken of crème fraiche het kan verzachten. Mocht het nog te pittig zijn, heb ik wat salade en aardappeltjes liggen.

Gebakken zeehaantjes (rode poon) gekocht. Straks even knapperig opbakken in een droge koekenpan en dan op een pistoletje.
Bij diezelfde viskraam ook als lunch een bakje gebakken mosselen opgesmuld.
Ik ben dol op vis !    

Heel simpel vandaag: gestoomde broccoli met aardappels en cordon bleu. 
Omdat ze morgen frietjes willen eten, ga ik morgen tortilla maken met de overschot en wat extra groentjes; heb zelf een hekel aan friet en frituursnacks. 

afrodite05 schreef op 15-07-2023 om 14:04:

Oh, wat klinkt dat leuk, Teigera! Is dat een bepaald arrangement ofzo?

https://www.pampus.nl/eten-drinken-slapen/ons-pop-up-restaurant-zomerlicht

En ik snap je helemaal, bij het BOB-arrangement ben ik al vrij vrolijk ook .

Wij hebben dus een wandeling met gids gedaan, ondanks de regen was het leuk en gezellig. Daarna nog op een zonnig terras gezeten voor we uit eten gingen.
We deelden vooraf kaaskroketjes met trappistenkaas, dat was erg lekker.
Man had stoofcarbonades met bier en ik had een goede biefstuk met pepersaus. Was ook ont lekker. Toen stukje door de stad gewandeld en een laatste tripel gedronken.
Dadelijk even stokbrood voor ontbijt halen en zoetjes aan de boel inpakken en de auto halen. Denk dat we even naar de kust rijden voor we op huis aan gaan.
Wat we vanavond eten weet ik nog niet.
Morgen in elk geval iets gezonds

Klinkt erg geslaagd,  Dolfje!

Ik maak vanavond gebakken gnocchi met een "saus" van gehakt, ui, een beetje room en kort gewokte verse spinazie. 

Het wordt hier sperziebonen met tomaat, olijven en volkoren pasta. (volgens mij heb ik penne of fussili open) Parmezaanse kaas erover en misschien dan nog iets erbij maar ik weet niet niet wat.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-07-2023 om 12:38

ik denk dat ik butterchicken maak. 

Romige pasta met spinazie en cherrytomaatjes. Erbij gegrilde kiphaasjes.

Ik ben aan het werk. Weinig zin in, eerlijk gezegd, maar goed. Heb een bakje orzo met courgette, tomaten en zalm meegenomen uit de vriezer. Lief en de frutjes eten een bofkipburger op een broodje, met frietjes en rauwkost. 

Ik maak zo een pannetje groentesoep en van kha wraps die nog in de bieb lagen quesadillas met salami en tomaat.

Ik werkte vandaag maar taaide een uurtje eerder af wegens rustig. Lief was bij onze bejaarde vriendin op t dorp aangewaaid dus daar schoof ik ook nog even aan voor een glas wijn en stokbrood met roquefort. Nu niet echt trek meer.. al zou nog iets met groenten eten wel een goed idee zijn. Ik steek zo m’n neus nog even in de groentenla. 
Gister waren we uit eten met de schoonouders in een schattig klein tentje met vast menu. Voor humus met gegrilde groenten, hoofd wilde gans met aardappelpuree met palmkool en venkel. Was erg lekker allemaal. 

Hier pokebowl met zeewiersalade, kort in sesamolie gebakken zeekraal, edamame, dun gesneden radijs, pittige tempeh, komkommer en sriracha. 

Vandaag wordt het een salade met een spinazie kaas rondo. En de komende dagen weer goed opletten want ben 2 kilo zwaarder na afgelopen weekend maar goed dat is voornamelijk vocht. Hebben dan ook nergens op gelet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.