Eten
Dorestad
14-07-2023 om 22:41
Friezinnetje schreef op 14-07-2023 om 19:06:
Als wij op vakantie gingen, dan was het onderweg of eerste dag op de camping Nasi uit blik met zelf gebakken ei. Helemaal niet zo lekker, maar wel makkelijk
![]()
Bedoel je van lang geleden zo'n suzi wan blik? 45 jaar geleden was het feest bij ons wanneer dat eens op tafel kwam. Wij waren gewend aan elke dag verse groenten en aardappelen uit de tuin of groente uit eigen tuin maar dan ingevroren. En daarbij wild, geschoten door mijn vader. Die nasi: daar verspilden we geen rijstkorrel van. Heerlijk
FaithfulDuck87
14-07-2023 om 23:56
Dorestad schreef op 14-07-2023 om 22:41:
[..]
Bedoel je van lang geleden zo'n suzi wan blik? 45 jaar geleden was het feest bij ons wanneer dat eens op tafel kwam. Wij waren gewend aan elke dag verse groenten en aardappelen uit de tuin of groente uit eigen tuin maar dan ingevroren. En daarbij wild, geschoten door mijn vader. Die nasi: daar verspilden we geen rijstkorrel van. Heerlijk
Klopt, die idd
Dorestad
15-07-2023 om 00:03
Friezinnetje schreef op 14-07-2023 om 23:56:
[..]
Klopt, die idd
Je hebt me even prettig doen terugdenken aan lang geleden.
Dolfje
15-07-2023 om 06:52
Wij gingen vroeger als kind 1 keer per jaar uit eten aan het einde van de zomervakantie.
En 2x per jaar als de kinderbijslag er was gingen moeder, zusje en ik naar de stad om kleding te kopen en daarna bij de V&d iets eten . Mijn moeder nam dan altijd een Saucijzenbroodje en wij een chocoladebol.
En op kerstavond hadden we toastjes met Franse kaasjes en dan was ik vooral verzot op boursin.
Dolfje
15-07-2023 om 07:01
Wij zijn gisteren hier bij aankomst gaan lunchen in een heel leuk hip Instagrammable bagelzaakje. Man had bagel met "pittige" kip. Was niet pittig maar wel heel lekker gekruid met kerrie. Ik had er een met gesmolten brie, walnoten en bacon. Erbij hadden we zelfgemaakte ijsthee met oa hibiscus. Heel verfrissend en dorstlessend.
Toen door de stad gaan wandelen en even bij het eetcafé wat ik voor vanavond bedacht had binnen gelopen want had niks op mijn reservering gehoord. Dat was dus mis gegaan.Nou ze hingen daar gisterenmiddag al met de benen buiten maar ze had gelukkig voor ons voor vanavond nog een klein tafeltje over.
Gisteren aten we ook in een leuke plek, het hoort bij een hotel en het was maar goed dat ik dat geserveerd had en we buiten konden zitten op het binnenplaatsje. Ik kwam het bij een blog online tegen en het viel niet tegen. Shared dining was het en we hadden gekruide aardappelpartjes met een sausje ( soort patata bravas) met geraspte parmezaan erover.
Toen gyoza en daarna ieder een taco. Was echt heel erg lekker.
Verder her en der lekkere lokale bieren
gelukkig ook dik 20.000 stappen gezet.
Straks ergens broodjes en beleg halen en vanmiddag een wandeling met gids.
Libertine
15-07-2023 om 07:25
vanavond komen alle buren, en iedereen neemt iets mee. Ik doe wat pizza’s in het nieuwe oventje: eentje met vuna, rode ui, olijven en kappertjes. Eentje met champignons, artisjok en gedroogde tomaat. Eentje met courgette, gegrilde paprika, pesto en na het bakken wat rucola. En eentje met mozzarella, parmezaan en verschillende groente voor de mensen die wel dierlijke producten eten.
afrodite05
15-07-2023 om 07:41
Stoofvlees uit de diepvriesvoorraad die inmiddels aardig begint te slinken. Verder hopen dat de appie op tijd is, zodat we frietjes erbij kunnen bakken en een simpele salade erbij in elkaar kunnen draaien, van sla, tomaat, komkommer en als ik zin/tijd/gelegenheid heb een gekookt eitje. Daarna keuze uit een heleboel toetjes: kwark, dubbelvla, magnums of wat gezonder: aardbeien, bramen of frambozen. Of een combi.
watertoren
15-07-2023 om 09:00
Ik ga voor de eerste keer van dit jaar soep eten. Ik heb vanmiddag een verjaardag en daar zit vanavond eten bij maar dat is altijd soep. Ik geef echt niks om soep. Ik schep dan een bodempje op voor het zicht. Ik heb net shoarma uit de vriezer gehaald en die bak ik als ik thuis kom.
ToetieToover
15-07-2023 om 09:16
Ik ben naar de toko geweest en daarom eten we vandaag gewokte ui, choi sum en shimeji met rijst en lamb slices for hot pot (maar ik maak er dus geen hot pot mee, in de wok gaan ze ook goed). Sausje erbij van gember-knoflook-sesamolie-rijstazijn-sojasaus-5 spice-pepertjes.
Morgen maak ik pom
met zoutvlees, kip mét bot maar zonder vel, selderij, tomatenpuree, piccalilly (eindelijk glutenvrije gevonden), rijst, kousenband en zoet-zuur van komkommer.
Dolfje
15-07-2023 om 09:26
watertoren schreef op 15-07-2023 om 09:00:
Ik ga voor de eerste keer van dit jaar soep eten. Ik heb vanmiddag een verjaardag en daar zit vanavond eten bij maar dat is altijd soep. Ik geef echt niks om soep. Ik schep dan een bodempje op voor het zicht. Ik heb net shoarma uit de vriezer gehaald en die bak ik als ik thuis kom.
Kan je niet gewoon " nee bedankt" zeggen?
anijsblokje
15-07-2023 om 10:22
Ik eet vanavond een linzensalade met artisjokharten, doperwten, rode ui, olijven en spinazie. Zoiets in ieder geval. Ik heb ook nog veel tomaten liggen maar dat vind ik er niet zo bij passen. In het oorspronkelijke recept horen er ook nog tuinbonen in maar die heb ik nu niet in huis.
Jynta1981
15-07-2023 om 11:20
Teigera schreef op 13-07-2023 om 10:14:
[..]
Hahaha was man het daar ook mee eens Jynta?
Jazeker, dat is iets wat hij goed kan én leuk vindt om te doen!
Vanavond gaan we bbq-en bij vrienden.
Gister werd het na stemmen binnen het gezin patat en snacks, dus morgen eten we nasi.
Ik gebruik sinds een tijd geen zakje kruiden meer maar mix het zelf en dat os zóveel lekkerder!
Teigera
15-07-2023 om 12:05
Wij gingen gisteravond met vrienden eten op Fort Pampus. Met de boot ernaartoe, dan daar kreeg je een mandje met snackjes (heel lekkere tomaatjes in een soort dressing, brood met goede kruidenboter) en daarmee mocht je een leuk picknickplekje op het eiland zoeken. Dan een bord met je voorgerecht ophalen en ook lekker in het gras opeten. Het voorgerecht was een salade met verschillende groenten en ook wat zeegroenten, goede pesto-achtige dressing erbij, héerlijk. Hoofd en dessert waren in het restaurant: snoekbaars met lamsoor en zeekraal, met risotto van gerst. Goede wijn erbij, die door het gerecht nog smaakvoller werd. Ik vind het altijd zo bijzonder hoe wijn en eten elkaar kunnen versterken. Dessert was sorbetijs van kersen, verse kersen en een millefeuille met room. Daarna weer terugvaren, in het donker, erg sfeervol.
Vandaag weer de frutjes ophalen. Ik heb een schaaltje oven-kip gekocht bij de AH, nooit gegeten maar leek me wel lekker makkelijk voor een keer. Erbij rooster ik bloemkool, die oven staat toch aan, en bak aardappeltjes.
afrodite05
15-07-2023 om 14:04
Oh, wat klinkt dat leuk, Teigera! Is dat een bepaald arrangement ofzo?
Ik zou ook graag dat soort dingen weer gaan doen. Maar ik moet niet piepen, eind september gaan man en ik naar een luxe restaurant (ik dacht met een ster) en ik wil dan eigenlijk ook een wijnarrangement erbij doen. Want inderdaad, als dat echt goed is uitgekozen, kan dat zo lekker zijn! Ik denk alleen wel dat ik dan halve glazen neem, want de vorige keer dat we luxe uit eten gingen, hadden we normale glazen en toen ging ik bij gang 3 al wankelend naar de wc. Dat vond ik zonde, en momenteel kan ik nog minder goed tegen drank, dus tja.