Eten
Teigera
14-07-2023 om 12:26
Haha Toetietoover, wilde de eetlust van collega's niet bederven nee... heb gisteravond mijn manager op de hoogte gesteld als eerste en m'n maatje in de avond ook gebeld, zij was al thuis maar ik wilde haar alvast op de hoogte stellen. Verder nog niet gecommuniceerd. Dat komt begin volgende week wel. Volgende week donderdag, als ik arbeidsvoorwaarden heb gehad, ga ik officieel ontslag indienen.
De collega's gingen voor vette hap en daar had ik geen zin in, dus maaltijdsalade bij Appie gehaald en dat was prima. Vanavond gaan we uit eten met vrienden, frutjes slapen bij opa en oma.
afrodite05
14-07-2023 om 15:20
RoosOpJeHoed schreef op 14-07-2023 om 11:57:
Over een halfuurtje zoon uit school halen en dan is het zomervakantie. Traditiegetrouw beginnen wij de vakantie met een ijsje, dus na de lunch op pad naar ons favoriete ijstentje.
Vanavond voor de verandering maar weer eens wraps, haha. Lekker met krokante kip, komkommer, tomaatjes in allerlei kleuren, sla en een homemade dressing/saus. Zal een honing/mosterd of zoete chili worden, of allebei.
Meer mensen met bepaalde eettradities?
Leuk! Dat soort tradities wil ik ook creëren hier. Maar voorlopig drinkt zoon alleen melk. Hier in de buurt worden wel de laatste zaterdag van de zomervakantie pannenkoeken gebakken voor de kinderen. Zelf hebben we standaard een Griekse salade op oudejaarsavond, lekker telkens een klein bordje volscheppen met hapjes maar dus ook salade als gezonde tegenhanger.
amarna
14-07-2023 om 16:28
De eerste maaltijd terug op Nederlandse bodem is hier altijd stamppot rauwe andijvie.
(Met knapperige spekjes, geraspte pittige kaas en gefruite uitjes)
Wobbelkont
14-07-2023 om 17:37
Wij sloten vroeger elke schoolvakantie van de basisschool altijd af met Mc Donalds 
Dewi-Sri2
14-07-2023 om 18:09
Over een halfuurtje zoon uit school halen en dan is het zomervakantie. Traditiegetrouw beginnen wij de vakantie met een ijsje, dus na de lunch op pad naar ons favoriete ijstentje.
Vanavond voor de verandering maar weer eens wraps, haha. Lekker met krokante kip, komkommer, tomaatjes in allerlei kleuren, sla en een homemade dressing/saus. Zal een honing/mosterd of zoete chili worden, of allebei.
Wat maf, mijn eerdere reactie is verdwenen. Ik ben toch niet over de schreef gegaan?
Traditie hier: fruits-de-mer op eerste kerstdag. Heerlijk. Doe ik volgende week ook maar weer eens.
Vanavond wordt het iets met chair die op moet, worstvulling dus. Pastaatje, vietnamese balletjes die een slimme forumster hier gepost had of burgertjes. Ik zie wel. En morgen ga ik waarschijnlijk een grote salade Niçoise maken. Ik zag een recept van de schoondochter van Ilja Gort dat een beetje bizar is: ze gebruikt vega tonijn maar wel gewone ansjovis
. Maar lekker met stokbrood en goede boter.
watertoren
14-07-2023 om 18:09
De avond voordat we op vakantie gingen aten wij altijd Chinees. Bami en nasi en babi pangang en sate. Dat was veel te veel voor 1 maaltijd dus de rest ging de vriezer in en dat aten we dan als we terug kwamen. Dus we begonnen en eindigden de vakantie met Chinees eten. Ik praat in het verleden want ik woon nu alleen en doe dat niet meer.
ToetieToover
14-07-2023 om 18:28
Vandaag 2 ovenschalen tegelijk afgebakken, morgen alleen 1tje opwarmen. Er zit in: aardappelschijfjes, koolrabischijfjes en schijfjes aardpeer en een mix van roomkaas, room, melk en specerijen. Bovenop kaas
.
Erbij kropsla met sinaasappeldressing en een portobello gevuld met zachte geitenkaas, zadenmix en tijm. En knoflook. Overal knoflook. Veeeeel knoflook 🧄 .
Morgen weer kropsla erbij met de andere helft van de dressing en een restje heekfilets.
Morgen ook mijn beroemde chocoladecake met slagroom en smarties als toetje, gewoon omdat we weer blij zijn (vooral ik dan
) en omdat de oven toch al warm was. Dan móet ik er iets in bakken hoor. ![]()
RoosOpJeHoed
14-07-2023 om 18:38
Wobbelkont schreef op 14-07-2023 om 17:37:
Wij sloten vroeger elke schoolvakantie van de basisschool altijd af met Mc Donalds
Haha, dit zou zoon ook wel willen! Wij sluiten iedere schoolvakantie af met een ontbijtje buiten de deur. Zou ook nog bij de mac kunnen bedenk ik me...
Leuk om alle eettradities te lezen! Nu herinner ik me ook weer een vakantietraditie van vroeger. We gingen steevast naar CenterParcs en de aankomstdag aten we altijd witte bolletjes met huzaren- en rundvleessalade. Ik laat deze traditie inmiddels graag in het verleden liggen
maar wát een fijn begin van de vakantie vond ik dat als kind.
FaithfulDuck87
14-07-2023 om 19:06
Als wij op vakantie gingen, dan was het onderweg of eerste dag op de camping Nasi uit blik met zelf gebakken ei. Helemaal niet zo lekker, maar wel makkelijk
watertoren
14-07-2023 om 19:21
Friezinnetje schreef op 14-07-2023 om 19:06:
Als wij op vakantie gingen, dan was het onderweg of eerste dag op de camping Nasi uit blik met zelf gebakken ei. Helemaal niet zo lekker, maar wel makkelijk
![]()
Ook daarom hou ik niet van Kamperen. Ik vind lekker eten als je op vakantie bent heel erg belangrijk.
FaithfulDuck87
14-07-2023 om 19:27
watertoren schreef op 14-07-2023 om 19:21:
[..]
Ook daarom hou ik niet van Kamperen. Ik vind lekker eten als je op vakantie bent heel erg belangrijk.
Dit ging om een dag he, niet de hele vakantie.
En in hotels is het ook niet altijd geweldig, veel van hetzelfde.
watertoren
14-07-2023 om 19:54
Friezinnetje schreef op 14-07-2023 om 19:27:
[..]
Dit ging om een dag he, niet de hele vakantie.En in hotels is het ook niet altijd geweldig, veel van hetzelfde.
Nou echt niet. dan ben je nooit in een 5 sterren hotel geweest.
ToetieToover
14-07-2023 om 20:22
Ik ben een nieuwe eettraditie begonnen: om de week gaan dochter en ik uit ontbijten na haar nachtdienst. Dat is een super gezellig bijpraatmoment. Ik neem vaak alleen koffie wegens voedselallergie maar dat maakt het niet minder leuk.
anijsblokje
14-07-2023 om 21:10
Wij gingen vroeger altijd de laatste dag van iedere schoolvakantie uit eten. En ik vier mijn kerstvakantie meestal met een oliebol van de oliebollenkraam. Verder: in de week dat de Hollandse Nieuwe er is, eet ik die ook altijd meteen.
Vanavond at ik pizza met tomaat, paprika en verschillende soorten vis. Rucola als salade erbij. (en niet op de pizza want die hype snap ik niet echt)
MijnNaamIsHaas73
14-07-2023 om 21:43
Dank voor de vakantie wensen! En wat een gezelligheid hier, leuk! Wijeten altijd "hapjesavond" als we sinterklaas vieren.
Gisteren aten wij soep met tosti's. Ik heb plakjes tomaat op de tosti herontdekt.
Vanavond at ik met de kinderen bij familie en kregen we een traybake met verschillende groenten en aardappel met een schnitzel erbij.