Eten
yette
13-07-2023 om 14:53
Leuk vooruitzicht, Teig!
Wij eten vandaag zelf te vullen wraps - nog even de groentela leegeten.
Morgen vertrek ik met de oudste richting Frankrijk. Overmorgen pikken we De Dochter op.
We gaan de laatste jaren met 2 auto's. Geeft een hoop vrijheid. Ik rijd in 3 etappes - zodat ik nog enigzins relaxed aankom. Dit jaar heb ik op de heenweg De Zoon mee, met zijn epilepsie, wat wel wat voorbereiding vraagt.
De Vader & co doen het in 1-2 dagen. Mijn idee is dat we elkaar onderweg zien. Ik heb iig onderweg voor allemaal een hotel gereserveerd in de buurt van een stadje waar ik vorig jaar met nr.3 ook een hele lekkere vegetarische/door vrouwen gerunde/lokale/dus prijzige pizzeria heb ontdekt. Daar heb ik ook een tafel geregeld. In dezelfde straat zit een brouwerij met kroeg - jawel, Frans bier
met ska/jazz uit de speakers en leuke dreadlocks in de bediening. Wat mij betreft een mooi begin van mijn vakantie. Dus daar kan ik rustig afwachten of de 2e auto) al zover is gekomen
De Vader houdt van lokale brouwerijen, dus ik dacht dat dit een mooi lokkertje is om hem dit keer 's ochtends op tijd in de auto te krijgen, anders zien we elkaar een dag later. Ik verwacht dat ik het met mijn 'convoi exceptionnel' aardig getimed heb. Whatever.
Nou ja. Druk dus. En nu snel naar de kaasboer omdat ik in Frankrijk altijd kaas uitdeel.
irmaladouce
13-07-2023 om 15:19
Goede reis en fijne vakantie, yette. Zo te lezen heb je alles uitstekend geregeld!
Dewi-Sri2
13-07-2023 om 15:28
Heel veel plezier, Yette! Wat een goed idee van die kaas, mijn Franse kennissen zijn er ook verzot op.
Vanavond eten we koelkastrestjes, ik weet nog niet wat ik ervan ga maken. Er zijn nog noodles en zelfgeknutselde sojasaus met rijstwijn, uien en heel veel knoflook, allerlei groenterestjes en eieren die op moeten. Moet goed komen.
Wobbelkont
13-07-2023 om 20:09
Kabeljauw in Prosciutto, gegrilde courgette en spaghetti in citroen en tijm roomsaus.
Moosey
13-07-2023 om 23:24
Gefeliciteerd Teig! Klinkt als een goeie stap.
Hier druk geweest met werk, festival en de voorbereidingen van een jubileum op werk. We gaan de oprichter/directeur in het zonnetje zetten en hopelijk heeft-ie e voorbereidingen in elk geval grotendeels niet gemerkt. Veel zin in. En vandaag ben ik een nachtje weg met lief, in een leuk oud b&btje in een heel mooi dorpje waar we een tijd bij in de buurt hebben gewoond. We aten in ons destijds favoriete eetcafé. Kaasfondue en affogato toe. Jammer dat ze die laatste hadden menen te moeten opleuken met veel slagroom en een amandelsiroop. Ik vond het lekkerder toen het nog gewoon één bolletje ijs in een kopje espresso was.
Dolfje
14-07-2023 om 07:02
Dat vind ik ook lekkerder Moos, affogato heeft geen opsmuk nodig.
Wij vertrekken straks ergens richting België. Zodra man wakker is eerst even een rondje "hardlopen".
Restaurant /eetcafé van vanavond is bevestigd, van die voor morgen nog niks gehoord maar daar lopen we vanmiddag wel even binnen en anders zoeken we iets anders. Ik ben ook al blij met een borrelhapje en haal nog wel iets bij een supermarkt daar om te snaaien anders.
afrodite05
14-07-2023 om 07:51
Yette en Dolfje: veel plezier!
Vanavond eindelijk weer eens risotto. Hopelijk heb ik genoeg puf om het te maken. Ik heb het afgelopen jaar wel vaker risotto gemaakt, maar nu mag het weer met een flinke scheut wijn erdoor. Verder gaan er erwtjes bij en chipolataworstjes.
Libertine
14-07-2023 om 08:07
vrijdagavond eten hier (das een ding bij ons). Vegan Kapsalon!
Friet, daarop shoarma, wat kaas en dan even onder de grill. Daarna aftoppen met een berg sla, paprika, komkommer, tomaa, rode ui en srirachamayo.
Jynta1981
14-07-2023 om 08:16
Wij eten nasi denk ik of patat en snacks uit de airfryer. Wat we niet eten, eten we zondag.
Morgen hebben we een bbq bij vrienden.
FaithfulDuck87
14-07-2023 om 08:25
ik heb nog verse ravioli liggen. Die eet ik met gebakken champignons en wat courgette in een roomsausje
irmaladouce
14-07-2023 om 10:51
Fijne dagen in België, dolfje!
Gisteren liep opnieuw alles anders en hadden we voormalige buren die nu in een ander land wonen op de borrel. Die komen vanavond weer, samen met de mensen waar ze logeren, en dan voor raclette. Met aankleding (de klassieke aardappeltjes, charcuterie en zuurgarnituur maar ook nog een paar worstjes en groentenspiesjes van de gril).
RoosOpJeHoed
14-07-2023 om 11:57
Over een halfuurtje zoon uit school halen en dan is het zomervakantie. Traditiegetrouw beginnen wij de vakantie met een ijsje, dus na de lunch op pad naar ons favoriete ijstentje.
Vanavond voor de verandering maar weer eens wraps, haha. Lekker met krokante kip, komkommer, tomaatjes in allerlei kleuren, sla en een homemade dressing/saus. Zal een honing/mosterd of zoete chili worden, of allebei.
Meer mensen met bepaalde eettradities?