Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

kipschnitzel met knapperig korstje
Ovenfrites
Gemengde sla

Schijf meloen als dessert

Afrodite, hoe is het afgelopen met de leidinggevende? Fijn dat het goed ging met zoon in de stad.

Hier staat de fond-to-be al twee uur te pruttelen na anderhalf uur oventijd. Ik ben erg benieuwd wat het resultaat zal zijn, echtgenoot kwam tijdens de oventijd al kijken wat er zo lekker rook .

Straks dus maar wat simpels. Voor echtgenoot een avg-tje, voor mezelf weet ik nog niet. Misschien een noodlesoepje, één van mijn guilty pleasures.

Wij aten vanavond gevulde paprika uit de oven met rijst. In de paprika zat linzen, tomaten, bonen, kruiden, spinazie, van alles. Geraspte kaas eroverheen.

Ik had dikke vertraging door de NS, die in haar wijsheid tijdens het uitstappen van alle mensen (ik moest er ook uit, overstappen op een andere intercity) besloot de deuren dicht te gooien en weg te rijden. Allemaal mensen zowel in als buiten de trein stomverbaasd. Vanavond trekken we een lekker flesje prosecco open, want vanochtend hoorde ik dat ik een nieuwe baan heb (nog even arbeidsvoorwaardengesprek, maar he, dat moet toch lukken) en dan hoef ik níet meer met de NS! Overigens was dat niet de reden om te gaan solliciteren elders, ook de leidinggevende was dat niet, het was gewoon tijd voor mij. 

Hé wat fijn voor je, Teigera! Wat goed ! En dus minder reistijd? Meer tijd voor t gezin, dus ? Enne, proost!

Gefeliciteerd Teig!

Dewi-Sri2 schreef op 11-07-2023 om 19:07:

[..]

Heel fijne vakantie, Haas, het is je gegund! Heerlijk, die voorpret

Dankjewel Dewi!

Fijn dat het goed ging met zoon de stad in afrodite.  Zo word je wereld stap voor stap weer een stukje groter.

Gefeliciteerd Teig! Lekker dat je straks niet meer met de trein hoeft. En hopelijk ook inhoudelijk een leuke baan!

Ik maakte roti met kip, sperziebonen aardappelen en een ei in massala saus.

Gefeliciteerd Teigera! De baan is je absoluut gegund!

Fijne vakantie, Haas!

Het kraambezoek van de leidinggevende verliep minder erg dan ik had verwacht, maar alsnog een beetje ongemakkelijk en stroef. Maar zoon deed lekker z'n eigen ding (continu slapen  ) en ik heb het nadrukkelijk niet over de taak gehad die uit mijn takenpakket is gehaald. Daar heb ik die avond wel een directielid over gemaild. Gelukkig bleef mijn leidinggevende niet lang, daarna dus opgelucht ademhalen. 

Wij zijn inmiddels het huis weer terug naar normaal aan het brengen: cadeautjes opruimen, vlaggetjes weg voor de ramen, dat soort dingen. Vanmiddag ga ik lunchen met collega's van mijn vakgroep, ik hoef daar niet bij te zijn vanwege mijn verlof, maar omdat een paar collega's afscheid nemen, wil ik er wel heen. We moesten ivm grote groep onze bestelling alvast doorgeven, dus ik heb gekozen voor een lekker uitgebreide club sandwich. Intussen past mijn moeder voor het eerst op zoon.

Man is weer naar kantoor vandaag, dus vanavond eten we weer makkelijk: pasta met een tomatensaus die ik een week geleden ofzo maakte. Er zit o.a. ansjovis in, gehakt, prei, wortel en paprika. 

Ik heb vandaag gebroken dienst vanwege extra invallen vanavond.
Daarom gisteravond vast koolhydraatarme huzarensalade ( van bloemkool) gemaakt en dat neem ik een bakje mee en vanmiddag thuis eet ik een kom groentensoep.
Tussendoor thuis vast wat spulletjes uitzoeken want we gaan morgen een weekendje weg naar België.
Heb voor vrijdag en zaterdag eten ergens gereserveerd, alleen de bevestiging voor zaterdag nog niet binnen dus hopelijk komt die vandaag.

Hallo allen, ik haak ook graag weer aan.

Even met terugwerkende kracht afgelopen dagen:
Maandag pannenkoeken want die moesten we ook bakken voor de BSO,  daar had ik man voor opgegeven voor dat klusje. 
Dinsdag preischotel met paprika, gehakt en aardappelschijfjes. Ik doe er dan een beetje bloem door en melk en dan krijg je dat het zo lekker smeuïg wordt, heerlijk. Helaas vinden beide kids het niks dus eten we het niet vaak.
Gister agv: sperziebonen, aardappels en filetlapje.

Vanavond eten we wraps met kip, paprika, ui, champ, mais etcetera. 

Jynta1981 schreef op 13-07-2023 om 08:20:

[...] bakken voor de BSO, daar had ik man voor opgegeven voor dat klusje.

Hahaha was man het daar ook mee eens Jynta? 

Dank voor jullie felicitaties! Het is nog niet hélemaal rond dus, maar ik heb er vertrouwen in. En veel zin in, want het is inhoudelijk iets heel anders en ik wilde heel graag een dergelijke baan. 

Vanavond een late dienst, we gaan iets afhalen met collega's denk ik, neem in ieder geval niets mee. Lief en de frutjes eten, op verzoek van jongste frut, een vega kaasding, gebakken minikriel en broccoli.

Fijne vakantie Haas!

Ik weet nog niet precies wat we eten. Maar er liggen nog kerstomaatjes en een bolcourgette, dus mss weer eens de gnocchi met citroen-roomsaus van Marley Spoon.

Zou heerlijk zijn Teig, als je straks niet meer met de trein hoeft. En Afro, fijn dat het goed ging met het kraambezoek, hopelijk kom je eruit op je werk wat betreft je takenpakket. Gebeurt echt nog zo vaak dat verlof gebruikt wordt om dit soort dingen door te duwen.

Vanmorgen moest ik in Den Bosch zijn en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om koffie te drinken bij mijn favoriete koffietentje. De eigenaren weten zoveel van koffie en dat proef je (Fortin in de Ridderstraat, tip!)

Op het menu voor vanavond staat zelfgemaakte nasi met eveneens zelfgemaakte pindasaus. Laatst toch weer eens gezwicht voor zo'n makkelijk bakje die je in de magnetron zet, maar bah, bah, bah, dat was geen succes.

Vandaag Braziliaanse kaasbroodjes met mijn ‘Chinese’ runder-tomatensoep met ballen. Speciaal voor dochter gemaakt, op haar verzoek. Beetje kruidenboter erbij. 
Lunch was linzensalade, mijn favoriet, die had mijn lief klaargezet gisterenavond. Deze van ah:

img_088753_1024x748_JPG.jpg

Ik heb het goede voornemen om eens wat meer volgens recepten te koken en bij succes, zoals deze salade, het in mijn vaste repertoire op te nemen. Met een vast recept kan mijn lief namelijk ook eens iets maken. Uit de losse pols werkt niet voor hem. Ja, dan krijg je dus pannenkoeken  .

Oja Roos, ik kan nog lekkerder en even snel mijn magnetron versie pindasaus maken dan zo’n bakje. Wat doen ze er toch mee, vraag ik me af, dat het zo… zo ‘niet’ smaakt.

Gefeliciteerd Teigera, wat vinden je collega’s ervan of ga je vanavond hun eetlust bederven met de melding dat je vertrekt?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.