Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten sushi vanavond. 

Voor de kinderen vriezerkliekjes

watertoren schreef op 11-07-2023 om 18:09:

macaroni met ham en kaas

Oeh, lekker, dat doe ik binnenkort ook weer eens als het niet zo heet meer is.

Morgen is het hier een stuk koeler, dan waag ik me eindelijk aan de fond de bœuf. Anderhalf uur oven, moet te doen zijn. Ik denk dat ik maar 's morgens vroeg begin, want daarna nog minstens 3 uur prutteltijd . Intussen misschien rendang, als ik toch bezig ben. Met mijn intussen vurig rode espelettepepers. Project.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 11-07-2023 om 09:10:

bijna-vakantieganger meldt zich. Nog 2 dagen werken en dan vertrekken wij naar Italië

Heel fijne vakantie, Haas, het is je gegund! Heerlijk, die voorpret

ToetieToover schreef op 11-07-2023 om 17:41:

[..]

Hebben jullie een Albert Heijn in jouw buurt (in België, toch?). Die hebben deze van Dove en ook een glutenvrij basismeel van Koopmans.

Inderdaad een AH in de buurt, maar ben er nog nooit geweest. Zal hem eens bezoeken. 
Bedankt voor de tip nog. 

Vandaag: ratatouille, net zoals uit de film. Filmpje gevonden waarin iemand uitlegt hoe je deze maakt, dus testen. 

Moirmel schreef op 12-07-2023 om 03:40:

[..]

Inderdaad een AH in de buurt, maar ben er nog nooit geweest. Zal hem eens bezoeken.
Bedankt voor de tip nog.

Vandaag: ratatouille, net zoals uit de film. Filmpje gevonden waarin iemand uitlegt hoe je deze maakt, dus testen.

Je bedoelt van de Disneyfilm? Ik wist niet dat daar een recept werd besproken, interessant. Leuk projectje wel!

Ik maak vanavond gevulde paprika's uit de oven, met o.a. gehakt, pijnboompitten, natuurlijk wat kaas, verder nog maar even kijken. 

Waarschijnlijk gaan man en ik vanmiddag lunchen in de stad, baby mee. Ik heb nog cadeaubonnen van een restaurantje/cafeetje en van de kaart online al een broodje pastrami uitgekozen met een huisgemaakte limonade met pompelmoes. Benieuwd hoe dat gaat, met baby in de stad. 

Een kaasschnitzel uit de airfryer met een ijsberg /komkommersalade met avocado.

yette

yette

12-07-2023 om 07:39 Topicstarter

Lekker eruit, Afrodite! De temperatuur is een stuk aangenamer vandaag. 

Wij hebben vanmiddag een diploma-uitreiking. Hoop dat het droog blijft, want het is midden in het centrum dus een stukje lopen. Vanavond krieltjes uit de oven, kaasburgers en salade. 

Gisteren liep alles anders, dus de noedels met groenten en vegaspiesjes schuiven door naar vanavond. Hoef ik er niet meer over na te denken vandaag 

man kook dus dan is er beperkt keus. Vanavond maakt ie roti met kousenband, kikkererwten en nieuwe aardappels in een massala met tomatenpuree en madame Jeannet. Ernaast vanzelfsprekend crispy Chili. 

Aardappelgratin met varkenshaas met kruidenboter en rijstsalade. Zoon komt eten en daar had hij zin in.

TanSwallow86

TanSwallow86

12-07-2023 om 16:56

IMG-20230712-163447-072.jpg

geen fut om eten te maken, heb een lekkerbekje met gebakken aardappel schijfjes gehaald

Ik heb ook geen fut om te koken, maar mijn lief had een salade gemaakt en die heb ik toch maar opgegeten en nu wil hij pannenkoeken gaan bakken. Het is echt een koekiemonster, die man. Misschien eet ik er ook van mee. Maar ik heb geen trek. Komt morgen hopelijk wel weer goed. Dan laat hij wat beslag over, want glutenvrije pannenkoeken worden taai en het beslag kun je makkelijk bewaren in de koelkast.

Lijkt me ideaal, een rotikokende man. Misschien moet ik toch eens een datingprofiel aanmaken.  

Afrodite, ben benieuwd hoe zoon het vond in de stad. 

Ik weet nog niet wat ik wil eten. Misschien salade met spinazie, feta, rode ui en pijnboompitten maar daar moet dan nog wat meer bij. Misschien kook ik er pasta bij. Of ik kies voor spaghetti met gorgonzola en dan nog salade erbij. Kortom, nog geen idee en het opschrijven helpt ook niet echt. Ik las iets over pannenkoeken en dacht aan socca met spinazie...ook een optie. Nog even verder twijfelen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-07-2023 om 17:58

hier gevulde ravioli met 3 soorten kaas. Erbij gebakken champignons in een roomsausje. 

@Anijsblokje: zoon was veel te alert. Wij dachten: die valt zo in slaap, want direct na zijn fles op pad gegaan. Helaas. Maar sinds we weer thuis zijn, slaapt hij wel prima (tuurlijk, hij heeft wat in te halen). Maar hij heeft niet gehuild ofzo, dus we zijn dik tevreden! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.