Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dat in harde kaas geen of nauwelijks lactose zit klopt hoor. Daarbij is lactose-intolerantie typisch een intolerantie waarbij mensen pas last krijgen vanaf een bepaalde hoeveelheid, dus kaas en boter zijn meestal geen probleem. Zolang je het niet verwart met een koemelkallergie althans. 
Binden: ten eerste zou ik speltbloem gebruiken en geen meel. Dan gaat t waarschijnlijk al beter. Of helemaal geen roux maar alleen maizena. Dan zou je met 20 gr per liter een eind moeten komen. Maizena kun je trouwens prima met water aan maken, hoeft echt niet met melk (lijkt me ook niet zo wenselijk bij lactose-intolerantie?)

Moosey schreef op 11-07-2023 om 00:03:

Dat in harde kaas geen of nauwelijks lactose zit klopt hoor. Daarbij is lactose-intolerantie typisch een intolerantie waarbij mensen pas last krijgen vanaf een bepaalde hoeveelheid, dus kaas en boter zijn meestal geen probleem. Zolang je het niet verwart met een koemelkallergie althans.
Binden: ten eerste zou ik speltbloem gebruiken en geen meel. Dan gaat t waarschijnlijk al beter. Of helemaal geen roux maar alleen maizena. Dan zou je met 20 gr per liter een eind moeten komen. Maizena kun je trouwens prima met water aan maken, hoeft echt niet met melk (lijkt me ook niet zo wenselijk bij lactose-intolerantie?)

Bedankt voor de tip. De melk is trouwens lactose-vrij. 

@ToetieToover:
(Geluk dat ik nog even in een ander venster de vorige pagina heb geopend, anders had ik je aangesproken met Toetielover; tja blijf een vent).

Waar kun je dit product kopen, want ik ben het nog niet tegengekomen? 

vanavond volkoren noodles met kort aangebakken groente (prei, taugé, paprika, rode peper), tempeh, komkommerslierten en aangemaakt met een pinda-limoen dressing. 

Gisteren pasta met geraspte bolcourgette uit de tuin, genipperd sjalotje, beetje knof, scheutje room, scheutje pastakookvocht, geraspte provolone/parmezaan, kneep limoen, vééééél versgemalen zwarte peper en een beetje verse munt. Op 't bord nog extra parmezaan erover. 't Smaakte heerlijk zomers!

Voor vandaag nog geen idee. Er liggen nog gemarineerde vegaspiesjes die op moeten. Mss sobanoedels met groenten en pittige pindasaus erbij.

Vandaag wordt het 38 °C...

Al vakantiegangers hier? Wij gaan pas eind augustus/begin september.

Wij gaan komend weekend paar dagen naar een Belgische stad. Mini vakantie. In juli nog een keer naar vrienden logeren. Dan eind augustus een weekje naar Duitsland, doen we 3 plekken aan. En dan in november naar Kaapverdië, dat is onze echte grote vakantie. 
Normaal gaan we nooit in augustus maar juist in Januari, juni en dan september of later maar het kwam nu met werk man zo beter uit.

Vandaag weer ochtend en avond en ik neem een bakje met avocado en komkommer  en feta mee.
Man heeft een restje Chinees uit de diepvries en bakt daar een omelet met champignons bij.

yette

yette

11-07-2023 om 08:16 Topicstarter

Rendang uit de vriezer waar ik nog ui en bataat aan toevoeg met witte rijst.
En voor de moeilijke man moet ik nog wat verzinnen voor bij die rijst. Dacht aan iets curry-achtigs met Syrische kaas en spinazie/boontjes? Maar misschien is hij wel blijer met gewoon die gebakken kaas en 6-7 boontjes - dan weten we zéker dat er geen kliek overblijft 

@irmaladouce: geen vakantie nog hier, ben nog aan het werk. Volgende week vrijdag is de eerste dag voor mij! We gaan begin augustus richting Duitsland en Tsjechie. Veel zin in.
Vanavond eten we tagliatelle met een soort stroganoff-saus, met vega worst van Beyond Meat (nog niet eerder gegeten) en champignons en spinazie. 

bijna-vakantieganger meldt zich. Nog 2 dagen werken en dan vertrekken wij naar Italië 

Gisteren aten wij gestoomde broccoli,  gebakken aardappeltjes en een stukje zalm. 

Vandaag sushi. Als ik tijd genoeg heb maak ik er een oosterse komkommersalade bij. Voor de kinderen restjes uit die vriezer.

Vandaag gelukkig lekker makkelijk: nasi waarvoor de boemboe al in de diepvries lag, de rijst ook en ook een portie tomaten in sambal gorengsaus. Gelukkig, want man is naar kantoor en hier komt mijn leidinggevende op kraamvisite en eerlijk gezegd ben ik daar een beetje zenuwachtig voor. Ik voel me altijd een beetje ongemakkelijk bij die man, ik weet niet goed waarom, misschien omdat het zo'n haantje is. Er bestaat een kans dat hij vanaf volgend jaar niet meer mijn leidinggevende is. Maar mijn werk heeft me ook een naaistreek geleverd waarvan ik niet weet of het helemaal legaal is (eenzijdig besluiten een flinke taak uit mijn takenpakket weg te nemen tijdens mijn zwangerschapsverlof), daar ga ik nog wel werk van maken maar daar gaat hij niet over. Maar goed, ook geen zin in dat ze dat eerst op werk bespreken hoe ze mij moeten "bewerken". Nouja, genoeg redenen dus om een beetje op te zien tegen dat bezoek. Het is ook al 2x verplaatst en nu alsnog weinig concreet qua tijd: "ergens in de middag". Dus: blij met een makkelijke maaltijd vanavond en als deze dag voorbij is.

Hier nog geen concrete vakantieplannen. Nouja, we willen wel weg, maar eerst volgende week een nachtje proeflogeren bij mijn moeder, maar dat vind ik geen echte vakantie. Als dat goed gaat, gaan we een vakantie boeken. We hebben in elk geval al wel een huisje geboekt in Nederland aan de kust, eind september, we willen alleen ook graag met z'n drieën naar de zon, als dat lukt en kan.

Heel veel sterkte, Afrodite, ik hoop voor je dat je leidinggevende alweer vertrokken is. Soms kunnen dat hele rare mensen zijn, heb ik ondervonden.

Hier nog een keer tempura vanavond. De visman had prachtige rauwe garnalen, die ik natuurlijk niet kon weerstaan. Het schoonmaken is even een pielklusje, maar dat moet ik er maar voor over hebben. Het sausje heb ik al gemaakt.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-07-2023 om 16:55

kopje soep met een salade

O die leidinggevenden, kwamen hier bij de exitgesprekken als nummer 1 reden om weg te gaan. Duh. Ik had geen zin om te eten met dit weer maar lief wel en die maakte een salade. Romaine sla, broodcroutons, uitgebakken pancetta, parmezaanse kaasflakes, rode uiringen en avocado. Restje kipfilethaas in blokjes én een gekookt ei. Karnemelkdressing. Ik eet mijn portie morgen als lunch en hield het bij kwark met granola en fruit. Ben zo blij dat er vanavond geen sportles is wegens zomerstop. Ik ben helemaal gaar. 

Moirmel schreef op 11-07-2023 om 00:19:

@ToetieToover:
(Geluk dat ik nog even in een ander venster de vorige pagina heb geopend, anders had ik je aangesproken met Toetielover; tja blijf een vent). Tja een echte vent hoeft niet alles te typen wat hij denkt. 

Waar kun je dit product kopen, want ik ben het nog niet tegengekomen?

Hebben jullie een Albert Heijn in jouw buurt (in België, toch?). Die hebben deze van Dove en ook een glutenvrij basismeel van Koopmans.  

macaroni met ham en kaas

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.