Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het laten namaken van de taart zal geen probleem zijn, gelukkig. Wij hadden een standaard bestaande taart (voor wie hem kent: een miserable), alleen hadden we hem in een groter formaat laten maken. Achteraf was dat niet zo nodig, vanwege corona hadden we maar 6 gasten. Maar we waren al langer fan van deze taart, toevallig is hij ook mooi wit door de poedersuiker. Mijn zus had er nog zo'n fout bruidspaar in geprikt, maar meer poespas was er niet. Nadeel is dat hij alleen in het zuiden verkrijgbaar is (of ik zoek niet goed). Nouja, en de naam is een beetje ongelukkig, zeker voor een bruidstaart, maar vooralsnog gelukkig geen voorspeller van ons huwelijk, we zijn nog steeds heel blij met elkaar. 

Goed, tot zo ver het zoetsappige... 

Morgen had ik eigenlijk een soep uit de diepvries op het menu staan, lekker makkelijk als man zijn eerste kantoordag heeft gehad, dan ben ik ongetwijfeld te moe om nog iets te doen. Maar toen hij vanavond voor zijn geboortetraktatie naat de winkel was, nam hij twee stoommaaltijden pasta pesto mee, onder het mom van: dan is het eten morgen makkelijk en snel klaar Hopelijk smaakt het. De traktatie hebben we net samen snel in elkaar geknutseld: lange vingers in witte chocolade gedipt en vervolgens blauwe muisjes erop. Lijkt me creatief genoeg, hij had geen zin om beschuiten te smeren voor 30 man (snap ik), dus dit was een prima oplossing, dacht ik zo.

De bedoeling was dat ik vandaag ging winkelen en we gehaktbrood met witloof en patatjes zouden eten; alleen moest ik hiervoor ook het achterwiel van de elektrische fiets herstellen. 
Zijn de verdomse versnellingen automatisch gekoppeld aan het tandwiel, waardoor ik niet wist hoe ik die band moest vervangen. 
Dus ipv daarvan heb ik een doos pastasaus uitgehaald en was het dus pasta deze avond. 

Denk dat ik eens een cursus ga volgen voor fietshersteller, want begin het wat beu te worden dat die elektrische fietsen mij opzadelen met problemen waarvoor ik de oplossing niet ken. 

JtM

JtM

04-07-2023 om 10:25

Ik was gisteren dit topic aan het lezen en zag ik dat iemand andijviestamppot ging eten, had ik direct zin in! Gelukkig had vriend er ook wel oren naar, we eten dus vanavond andijviestamppot (met verse worst)!

yette

yette

04-07-2023 om 10:39 Topicstarter

Leuk idee, die taart! Maar ik hou niet meer van zoet ...

Ze noemden mij in het Limburgse dorp waar De Vader vandaan komt 'dat mèatje dat vriet met der jong va de bekker'. Toen we trouwden, zwanger van de 2e, was onze taart het beste dat mijn schoonmoeder & co ooit hadden gemaakt Maar ik was nogal misselijk tijdens mijn zwangerschappen en taalde er niet naar. Als we 's ochtends haast hadden, ontbeten we met een stuk vlaai. Lunch mee? Uienkruiers, mueslibollen, verse broodjes met véél beleg uit de vitrine van de lunchroom. Misschien ook een paar bonbons? Meisjes die vrijen met de zoon van de bakker, worden zó verwend dat ze op een gegeven moment geen pap taart meer kunnen zeggen zien 

Vandaag een schnitzel, aardappeltjes met spek uit de oven en salade. 

JtM schreef op 04-07-2023 om 10:25:

Ik was gisteren dit topic aan het lezen en zag ik dat iemand andijviestamppot ging eten, had ik direct zin in! Gelukkig had vriend er ook wel oren naar, we eten dus vanavond andijviestamppot (met verse worst)!

Dat was ik eet smakelijk!

JtM

JtM

04-07-2023 om 10:58

Broodjebrie schreef op 04-07-2023 om 10:54:

[..]

Dat was ik eet smakelijk!

Bedankt dan 

JtM schreef op 04-07-2023 om 10:58:

[..]

Bedankt dan

Graag gedaan

Ach ja, onze 'namaak' bruidstaart was evengoed heel lekker. Miserable is wel briljant voor een bruidstaart. Zo hadden wij muziek met hele foute tekst. En als bedankje een peper- en zoutstel met: hartelijk bedankt voor de goede wensen. Niet iedereen snapte onze verborgen boodschappen, maar zelf hebben we erom zitten gieren  

OT: ik heb nog een doosje met eieren die bijna voor zichzelf willen gaan beginnen, dus die kook ik met daarbij een witlofsalade en gebakken aardappeltjes.

Ik eet vandaag sperziebonen met gebakken krieltjes en gehaktballen.

Vanavond naar een vroege film (Indiana Jones, na een knapperige Zingerburger bij KFC. 

Ik eet zo een kom soep en bak een omelet met wat cherrytomaten die ik mee naar het werk neem.
Man eet deel 2 van de bibimbap van vorige week.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-07-2023 om 17:10

Tortellini met tomaat/mozzarella/basilicum. Geserveerd met courgette/ui gebakken en met wat room erdoor. 

Wij aten vanavond een spinaziekaasrondo, gebakken aardappelwedges en broccoli. Gaat er altijd goed in hier. 
Leuk verhaal yette, over dat mèatje

hier volkoren rijst met kort gebakken bimi, champignons in soja met sticky tofu. Sesam erover en crunchy chili ernaast. 

yette

yette

05-07-2023 om 06:29 Topicstarter

Ik maak vandaag pasta bolognese. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.