Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

02-07-2023 om 10:59 Topicstarter

Gefeliciteerd, Teig! 

Vandaag rendang en gele eiercurry met veel groenten. Met rijst waarin ik wat cardamom en djeroek poeroet meekook. 

Wij gaan vanmiddag met 9 mensen naar een cafe/restaurant met overdekt terras met terrasverwarming. Eerst borrelen en vanavond eten we daar ook. Ik heb al op de kaart gekeken. Vooraf neem ik salade van peer, brie en parmaham. Als hoofdgerecht mixed grill en na neem ik meestal een paar Irish coffee of iets in die geest. Met Tia Maria vind ik ook altijd lekker.

Bedankt  , het was leuk om het zo te vieren. 

Ik had een Dutch weed-burger, man een 'gewone' burger, frutjes friet met homemade kipnuggets. Frut I kreeg een rondleiding door de keuken toen ze netjes vroeg of ze zelf haar bord naar de keuken moest brengen (dat moet thuis wel) en vond dat geweldig. We kregen een dessert van het huis, met vuurwerk erin wat de frutjes fantastisch vonden natuurlijk, voor hen hadden we een soort Eton mess besteld die ook goed in de smaak viel. 

Gefeliciteerd, Teigera! En wat leuk, die rondleiding door de keuken! 
Wij zijn binnenkort 3 jaar getrouwd en we zeiden toevallig vanavond dat we dan onze bruidstaart (in het klein) moeten gaan scoren. Even kijken hoe en wat, met zoon "even" naar Limburg vanuit midden NL wordt wel een uitdaging. Geen idee of we dat dus daadwerkelijk gaan doen. 

Borrelen en uit eten was heel erg lekker en gezellig. We hebben met zijn allen al gereserveerd voor volgende week want dan zit er een band op het terras met muziek uit de jaren 70. 

yette

yette

03-07-2023 om 07:26 Topicstarter

Vandaag soep uit een zak met pide. Als de kijk-operatie bij de kaakchirurg doorgaat. Twee weken geleden zou ik eigenlijk al een herstel-operatie aan een fout hebben gehad, maar dat bleek gecompliceerder dan gedacht. Hopen dat ze vandaag in elk geval ìets doen en we dus die soep moeten eten. 

Zo niet, dan friet.
(gewoonlijk zeg ik patat, maar dit rijmt )

Sterkte Yette, hopelijk gaat het door (des te eerder ben je van het gedoe af). 

Ik maak wraps met gehakt, bosui, zwarte bonen, paprika en avocado. Als het qua vulling te weinig lijkt, doe ik er nog wat mais doorheen. Oh en er is ook nog een restje sla dat op moet, dat gaat er dus ook bij.  

Ik heb nog een restje soep van zaterdag maar verder nog geen idee.
Gisteren hebben we friet uit de airfryer op en een snack en ik was vannacht behoorlijk misselijk van die snack. Het was een picanto of hoe zo'n ding ook heet. Kan daar niet tegen.

vanavond weer eens andijviestamppot eten, tijdje geleden weer.

Wat leuk dat het etentje zo goed bevallen is Teig! Je geniet extra hè als je kinderen genieten  

Leuk idee Afrodite, van je bruidstaart, hopelijk is het te doen! Doet me denken aan toen ik een jaar getrouwd was. Ik was hoogzwanger en had ook een zwangerschap from hell. We konden het dus niet echt vieren met een etentje ofzo. Dus ik de bakker van onze bruidstaart gebeld of hij onze taart in het klein kon namaken, met dezelfde smaak enzo. Mijn man dacht gewoon gebak te halen, dus dat was al een verrassing, maar de taart was qua vulling een gewone slagroomtaart en leek amper op onze bruidstaart Dan ben je dus al zo ellendig zwanger en hormonen enzo... Dus ik hoop dat het voor jullie beter uitpakt, kunnen jullie best gebruiken.

Oké, heel verhaal over mijn drama, haha! Ik kom hier eigenlijk alleen om even te lezen en te melden dat wij heel saai eten: geroosterde aardappeltjes, sperziebonen en kip.

Pasta met een prutje vandaag. Na twee slapeloze nachten totaal geen inspiratie.

Wat een teleurstelling Roos. Hopelijk kan je er nu om lachen. En hopelijk loopt het bij afrodite beter af, dat is ze inderdaad gegund!

Wij eten spaghetti met spinazie,  kip,  ui champignons,  spekjes en roomkaas. Lekker studentikoos.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-07-2023 om 17:54

Salade met gebakken kip, geitenkaas, augurk, pijnboompitjes en dressing honing-mosterd

Wij hadden dus een kom soep en verder vegetarische Indische balletjes en sla. En yoghurt toe.

Ik moest wel lachen om de bruidstaart in combinatie met de hormonen, oh jee wat herkenbaar dat je dan veel te heftig reageert op iets! Wij hadden helaas geen bruidstaart, man lust geen taart dus dan ben je snel klaar. Heel leuk idee om dat in het klein na te laten maken, hoop dat het lukt afrodite! Soms slapen die kleintjes heel lekker in de auto (bij ons wel namelijk, dus rijden was nooit een probleem).

Hoop dat je bent bekeken vandaag yette!

Wij aten een vegetarisch moussaka-achtig gerecht, met rode splitlinzen ipv gehakt. Erbij knoflook-ciabatta. Was erg lekker. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.