Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Zoon is uit logeren dus wij hadden het idee om sushi te halen. Alleen hebben we net besloten eigenlijk de deur niet meer uit te willen, dus dan maar een pizza in de oven. Niet iets waar ik per sé naar uitkijk, maar soms wel prima als je een lamme tak bent.

Vanmorgen bij onze favoriete patisserie geweest, waar ik een nieuw gebakje had genomen met yuzu. Nooit van gehoord, maar is dus een soort citrusvrucht. Was erg lekker. 
https://derouw.nl/webshop/?page=/assortiment/gebakjes-overzicht/frans-gebak/yuzu-gebak Ze maken echt kunstwerkjes daar.

Lekker yette, je pizza voor vanavond. En ik heb wilde marjolein gegoogled en dat blijkt oregano te zijn ?!?

Wij hebben de komende dagen familie over de vloer. Straks eerst een apéro met olijfjes, foccacia, humus, broodstengels en evt. wat charcu. Daarna runderworstjes, grote garnalen, halloumi van de gril, tabouleh en gemengde sla. Verse fruitsalade toe.

Ik eet kasha (dat is geroosterde boekweit) met raapstelen en parmezaanse kaas. Een tomatensalade ernaast.

TanSwallow86

TanSwallow86

01-07-2023 om 15:50

restje groente prutje van gister met kipfilet haasjes

TanSwallow86

TanSwallow86

01-07-2023 om 17:39

HarleyQuin schreef op 01-07-2023 om 15:50:

restje groente prutje van gister met kipfilet haasjes

Heb er nog rijst en chili saus door heen gedaan. Heb nog 2 porties over.

Ik eet niet meer zoveel. Als ik ga over eten dan word ik misselijk en moet dan overgeven. Ik gebruik nu een tijdje Ozempic voor de diabetes

Dan woon jij vlakbij mij, Roos. De Rouw is hier inderdaad beroemd.

Ik maak zometeen een pasta met gebakken kip, avocado, pesto en zongedroogde tomaat 

yette

yette

01-07-2023 om 17:55 Topicstarter

irmaladouce schreef op 01-07-2023 om 15:15:

Lekker yette, je pizza voor vanavond. En ik heb wilde marjolein gegoogled en dat blijkt oregano te zijn ?!?

Wij hebben de komende dagen familie over de vloer. Straks eerst een apéro met olijfjes, foccacia, humus, broodstengels en evt. wat charcu. Daarna runderworstjes, grote garnalen, halloumi van de gril, tabouleh en gemengde sla. Verse fruitsalade toe.

Klopt. 'Wilde marjolein' is oregano. Dat is een vaste plant. En 'echte marjolein' is majoraan. Die is eenjarig. Hoe het met de andere soorten oregano zit, weet ik niet. Want het is nòg ingewikkelder. 

Hier thuis verwijzen we met 'oregano' naar het potje uit de supermarkt en met 'wilde marjolein' naar de plant in de tuin. 

Gisteren had ik een bbq van mijn werk. Het was vrij standaard, maar gelukkig wel heel gezellig.

Vandaag maken we chicken cacciatore uit Jamie's 15 minutes.

Nou ik ben enthousiast over de gegrilde spitskool met chimichurri, volgende keer toch maar op de bbq. Was echt heel lekker.
Was een recept in de app van Picnic maar het lijkt behoorlijk op deze :
https://kievitamines.nl/gezonde-recepten/gegrilde-spitskool-met-chimichurri/. Had er geen koriander door gedaan want dat vindt man niet lekker.

Wij gaan zelf kapsalon maken. We zagen kipdoner liggen bij de Lidl, benieuwd hoe dat is. Nouja en daarbij dus frietjes uit de airfryer, sla, komkommer, tomaat, kaas en knoflooksaus. Blijf maar uit de buurt dus. Morgen geen kraambezoek, dus we vallen er niemand mee lastig 

Wij gaan vanmiddag naar een klein lokaal evenement om de hoek en gaan friet in de airfryer bakken als we daar van thuis komen.

Wij gaan vanavond uit eten, omdat we precies een jaar geleden ons huwelijksfeest hadden. We eten op de locatie waar we feestten
Verder overdag een sport-ding van de jongste en een verjaardag van een vriendin en haar dochter, dus we zijn er zoet mee.

ik gooi een pizza tonijn in de oven.

Leuk, veel plezier Teig. En jij ook, Dolf

Lief maakt vandaag Oosterse biefreepjes op de bbq met erbij paksoi met pittige saus en pinda’s

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-07-2023 om 10:47

ik had in een koopjeshoek een rol verse bladerdeeg voor 1 euro gescoord en daar maak ik een plaattaart van met courgette, rode ui, spekjes en parmezaanse kaas. En van de andere helft van het deeg heb ik 2 kleine quiches gemaakt en die gaan de vriezer in. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.