Eten
anijsblokje
30-06-2023 om 20:36
Geroosterde spitskool met een gegrilde-kaas-dakje, puree van zoete aardappel en wat verdwaalde asperges.
En ik heb nog raapsteeltjes kunnen kopen op de markt vandaag! In eerste instantie kwam het groentemeisje met rabarber aan terwijl ik vroeg om de raapstelen die ik zag liggen
Ze werd nog ingewerkt, denk ik. Ik was verbaasd dat er nog raapstelen waren dus natuurlijk moest ik die hebben. Voor morgen!
Moirmel
30-06-2023 om 22:21
Je hebt nog asperges kunnen vinden.
Hier was het vandaag bloemkool in kaassaus met aardappels en steak. Mijn vrouw is er dol op dus de overschot van de bloemkool en aardappels gingen in twee potjes, samen met wat gebakken spek; weer twee maaltijden voor de diepvriezer.
afrodite05
01-07-2023 om 05:33
Varkenshaas met lekker veel champignons en broccoli en daarbij aardappelkroketjes .
Vanmiddag lunch ik waarschijnlijk met een salade met garnalen, man zou dan het restje couscoussalade kunnen nemen.
Broodjebrie
01-07-2023 om 08:51
ik heb een bbq dus ik hoef niet te koken vandaag. Ook wel even lekker
ToetieToover
01-07-2023 om 09:28
Vriend kookt vanavond, en ik vermoed dat we Mexicaanse bonen eten (dat is hier bonenmix met kipgehakt, ui, paprika en veel kruiden) met erbij avocado/tomaatsalade, ijsbergsla, gele rijst, nacho chips, jalapeño, la Morena zwarte bonenspread, crème fraîche en veel kaas.
Toetje is karamelpudding want dat heb ik gisterenavond al gemaakt. Vanavond hebben we hulp om dat allemaal op te eten, dochter houdt hiervan; vooral als er veel bakjes op tafel staan -nou dat gaat wel lukken
Ook heb ik gisterenavond 4 porties lunchsalade klaargezet: aardappel (vinaigrette met veel 🧄& ansjovis) en sperziebonen, augurkblokjes, gekookt ei, tonijn (blik), olijven, rauwe uiringen, parmezaanse kaas, pijnboompitten. Bovenop nog wat snijsla/snijbiet uit de dakmoestuin zodat die niet plet.
Moosey
01-07-2023 om 09:34
Hier is het druk. Op werk is t BBQ galore dus ik leef hoofdzakelijk op aardappelsalade, koolsla, geroosterde spitskool en groentenburgers
Kon erger. Maandag had ik vrij en maakt lief fatoosh, een midden-Oosterse panzanella-achtige salade met geroosterde stukjes pita. Heerlijk. Alleen jammer dat de tomaten nog niet op hun best zijn. Nog heel even geduld, denk dat ik ze over twee weken zelf kan oogsten.
Gister gingen ik met wat vrienden direct uit werk naar een concert, ze hadden eten besteld en mij een Turkse pizza toebedeeld. Wat ik op zich een prima plan vond maar er zat wel erg veel vlees in, had liever sla gehad. Concert was wel ontzettend goed en leuk (van Karsu, das ook nog wel een beetje on-topic
)
Vandaag een soort get-together met wat mensen waarbij iedereen wat te eten meeneemt, ik doe salade. Misschien wel weer een soort fatoosh. Met het eerste bolcourgetje en wat erwten uit de tuin in elk geval.
MijnNaamIsHaas73
01-07-2023 om 09:52
Leuk Moos, concert van Karsu!
Ik ben geïnspireerd door afrodite, dat eten wij morgen (varkenshaas, champignons, broccoli en aardappelkroketjes)
vanavond eten wij op een soort van festival, van een foodtruck
Teigera
01-07-2023 om 09:52
Wij gaan vanavond aan de ovenfriet en ovenkroketten. Flinke bak rauwkostsalade erbij.
FaithfulDuck87
01-07-2023 om 09:54
hier gebakken aardappeltjes met een bakje uit de vriezer iets van champignons/kip/mosterdsausje. Erbij nog een salade
afrodite05
01-07-2023 om 09:55
MijnNaamIsHaas73 schreef op 01-07-2023 om 09:52:
Leuk Moos, concert van Karsu!
Ik ben geïnspireerd door afrodite, dat eten wij morgen (varkenshaas, champignons, broccoli en aardappelkroketjes)
vanavond eten wij op een soort van festival, van een foodtruck
Jeuj, blijk ik toch nog een influencer te zijn!
De droom van elke puber (toch?)
Dolfje
01-07-2023 om 11:08
Het plan was bbq met gegrilde spitskool met chimichurri en biefstuk of lamsvlees of iets anders ( moeten nog naar de slager en boodschappen doen) maar ik denk dat ik het in de grilpan maak. Het is niet echt bbq weer en dan moeten we dat ding ook weer schoonmaken.
Dolfje
01-07-2023 om 13:07
Het is gemarineerde kipfilet geworden. Had ik toch meer zin in dan in biefstuk. Erbij dus de spitskool met chimichurri. De chimichurri heb ik net al gemaakt. Kunnen de smaken lekker intrekken.
yette
01-07-2023 om 14:15
Ik heb een enorme pan rendang op het vuur staan. Voor morgen en voor in de vriezer.
Maar vandaag schuift ieder een zelf op te leuken mozarella-pesto-pizza in de oven. Op die van mij doe ik waarschijnlijk wat cambozola, rode ui en champignons. En na het bakken een handje wilde marjolein.